Fitness Seller

Calorieën bulk/verbruik

Bezoekers in dit topic

MrsRose

Novice
Lid geworden
12 okt 2022
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m59
Massa
59kg
Vetpercentage
26%
Misschien een stomme vraag.
Mijn maintenance calorieën is ongeveer 2000 per dag. Nu wil ik wat aankomen in spiermassa dus probeer ik rond de 2100-2500 te zitten. Stel ik verbrand die dag 1000 met sporten, dus extra beweging. Dan moet ik toch 3100-3500 per dag gaan eten? Om de extra verbruikte calorieën ‘aan te vullen’?
 
Je onderhoud is geen 2000kcals per dag, dat is incl. je bewegingstoeslag. Een man van jou stats heeft dat. Als je wilt aankomen eet je 200kcals meer per dag, 1500 per weekgemiddelde. Dus track wat je nu werkelijk eet, en pas dat aan !

je bmr ligt rond de 1400 als vrouw.
 
Je onderhoud is geen 2000kcals per dag, dat is incl. je bewegingstoeslag. Een man van jou stats heeft dat. Als je wilt aankomen eet je 200kcals meer per dag, 1500 per weekgemiddelde. Dus track wat je nu werkelijk eet, en pas dat aan !

je bmr ligt rond de 1400 als vrouw.
Ik bleef op gewicht toen ik rond de 2000 calorieën per dag at (en regelmatig bewoog, heb een actief beroep), dus dat heb ik als maintenance beschouwd. Nu ik bewust meer spiermassa wil gaan bouwen wil ik daar dus boven zitten, dus volgens jou rond de 2200. Maar mijn vraag is, moet je hetgeen wat je verbruikt hebt tijdens sporten aanvullen om zo aan je 2200 te komen? Dus als ik 500 heb verbruikt dat ik dan 2700 moet eten i.p.v. 2200.
 
Als je meer gaat bewegen dan nu, moet je meer eten ja. Verbrand je meer dan je eet val je af. Geen rocket-science. Per week moet je je weekgem. halen, anders val je niet af of kom je niet aan.
 
Ik zou je hoofd er niet op breken om eerlijk te zijn. Als je wilt aankomen en dat gebeurt niet met je huidige calorie intake (en beweging), gewoon wat verhogen.
 
Tot nu toe val ik wel af (toen ik rond 1900-2100 kcal at), van 64 kg naar 59, maar word ik ook sterker en stagneer ik niet op bepaalde gewichten..
 
Tot nu toe val ik wel af (toen ik rond 1900-2100 kcal at), van 64 kg naar 59, maar word ik ook sterker en stagneer ik niet op bepaalde gewichten..
Dan verhoog je dat, maar niet ineens naar 3600kcals per dag
 
Dan verhoog je dat, maar niet ineens naar 3600kcals per dag
Ik hou nu ongeveer 2500 aan (strikter sinds enkele weken), lijkt me dan voldoende? Ik ben een beetje bang om te weinig te eten als ik bijv. op een dag 900 calorieën heb verbruikt.
 
Ik hou nu ongeveer 2500 aan (strikter sinds enkele weken), lijkt me dan voldoende? Ik ben een beetje bang om te weinig te eten als ik bijv. op een dag 900 calorieën heb verbruikt.
Je ziet vanzelf het resultaat in de spiegel en op de weegschaal. Duurt een dag of 12.
wegen doe je elke dag onder zelfde omstandigheden, en reken je per week je gem.
 
Je ziet vanzelf het resultaat in de spiegel en op de weegschaal. Duurt een dag of 12.
wegen doe je elke dag onder zelfde omstandigheden, en reken je per week je gem.
Oke top. Dus ondanks sterker worden, wel verhogen als ik af val?
 
Tot nu toe val ik wel af (toen ik rond 1900-2100 kcal at), van 64 kg naar 59, maar word ik ook sterker en stagneer ik niet op bepaalde gewichten..
Als je op 1900-2100 kcal afvalt is 2000 kcal niet je onderhoud. Dan eet je dus onder onderhoud. Kortom meer eten.
 
Als je op 1900-2100 kcal afvalt is 2000 kcal niet je onderhoud. Dan eet je dus onder onderhoud. Kortom meer eten.
Dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen 😂
 
Als je op 1900-2100 kcal afvalt is 2000 kcal niet je onderhoud. Dan eet je dus onder onderhoud. Kortom meer eten.
Oke thanks! Duidelijk. Ik denk dat ik voorlopig rond de 2500 blijf en kijken wat dat doet.
 
Ja in spiermassa. Maar kan het niet zo zijn dat ik vet afval en in spiermassa aankom? Of werkt dat niet zo :')
Wordt je te vet, moet je meer cardio doen of eet je teveel 😉
 
Back
Naar boven