MuscleMeat

Calorieën in kruiden/saus (kip madras etc) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ari

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2019
Berichten
58
Waardering
31
Hi, ik vraag mij al een tijdje af hoe veel calorieën er in bepaalde kruiden zitten. Grotendeels heb ik het dan over wereldgerechten. Kip madras, kip tandoori, etc.
Ik weet het niet uit mijn hoofd maar vaak staat er dat het per 100gram een paar honderd cals bevat, als het saus zou zijn zou ik het snappen maar meestal is het gewoon kruiden + water.
Hoe kan ik weten wat er in dit soort producten zit? Neem aan dat het antwoord logisch nadenken is maar dat is niet mijn ding :P
 
Dat staat toch gewoon op het zakje?
ik heb meestal die kerrie en de tandoori. Per zakje zo’n 150 kcal
 
  • Like
Waarderingen: Ari
En hele pak kip madras bevat zo’n 2200kcal.
 
Als je een richtlijn wilt voor de voedingswaarde van pure kruidenmixen (zonder zout), dan kun je op de site van Verstegen terecht.
Voor de meeste kruidenmixen wel redelijk hetzelfde. Ik zou gewoon een gemiddelde gebruiken voor het berekenen van macro's.. :)
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Meestal staat er op zo een pak bevat x zakjes
en dan per zakje het aantal grammen en kcal per 100 gram. Dan kan je het zo uitrekenen.

Kruidenmixen echt puur bestaand uit kruiden en specerijen bevatten wel vaak minder kcal dan sausmixen. Dan zit er vaak bindmiddel (kh) en suiker in.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
De kruiden zelf bevatten vaak wel weinig calorieën, maar ook omdat je niet Zo vel gebruikt. De mixen van wereldgerchten bevatten veel meer. Zout, zetmeel, bindmiddelen, suikers, soms vet, vaak ook nog melkeiwitten of melkpoeder met veel lactose.

1 gram uit een potje waar dan nog de helft vezels van is, je kunt het meetellen natuurlijk, maar het valt weg in de Meetfout van je weegschaal.

de vetten, suikers, etc die ze gebruiken, die bevatten zeker wel calorieën die je wilt meetellen. Een pot saus bevat meestal suikers, zetmeel, een beetje tot vrij veel vet (Sauzen die wittig zijn, bevatten bijna altijd vet of olie), dingen als tomatenpuree bevattenvaak stiem ook vrij veel suiker.

De calorieën uit de kruiden zelf zijn minimaal.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven