XXL Nutrition

Calorieën nog verhogen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hairspray

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
64
Waardering
4
Lengte
1m64
Massa
53kg
Hallo iedereen

Ik doe nu al een jaar aan krachttraining. Train 5x per week met een full split. Voor de rest heb ik een zittende job. Ik eet nu rond de 2000 calorieën. (Ik ben 1m64, 55kg en vetpercentage +- 24%) Mijn kracht gaat nog steeds vooruit, maar nu merk ik dat ik meer vet aankom de laatste weken terwijl ik niet echt iets veranderd heb.
Denken jullie dat ik nog meer moet eten om mijn vetverbranding beter te laten verlopen? Of is het gewoon zo dat ik naast spier ook sowiso vet aankom?

Bedankt !
 
Bereken even de energiebehoefte volgens de standaard formule's. Dit geeft een indicatie van wat je per dag nodig hebt. In de basis is het kcal in / kcal uit die vet opslag doen toenemen of afnemen. Verder ook de juiste voeding e.d. die hieraan bijdragen.
 
Als ik alles bereken dan kom ik op 1960 calorieën. Verder eet ik 65 vet, 150 kh en 150 eiwit.
Inderdaad, maar daarom begrijp ik het niet goed, omdat ik gewoon nog altijd op onderhoud eet toch?
 
Kom je ook in gewicht aan?
En hoe meet je je vet%?
 
Ja, ben wel wat aangekomen, ik denk +-1,5 kg...
Met zo een fat calipor meet ik het steeds.
 
Als je aankomt eet je wss boven je onderhoud. Daarbij als je aankomt kom je aan in spieren maar ook in vet. Je kan niet alleen spieren aankomen. ;)

Je zegt ik eet rond 2000 kcal. Hou het eens bij.. misschien eet je wel gewoon meer dan wat je denkt.
 
Maar ik hou alles bij in een app dus ik weet zeker wat ik alle dagen eet. Zou het misschien aan de verhoudingen kunnen liggen?
 
De informatie in die APP geloof ik nooit zo. Bereken het gewicht van alles dat je eet en bereken de macro's volgens het label van het door jou gebruikte product.
 
Maar ik check altijd of het label overeenkomt met wat de app aangeeft, en anders kan je het zelf ingeven
 
Als je vet aanzet moet je niet meer gaan eten, dan ga je nog meer vet aanzetten. Evt verlagen of meer bewegen.
 
Reken uit wat je precies binnen krijgt. Je schijnt "maar" 2000 kcal te eten. Als ik 2000kcal eet voor een week of 3 verlies ik zeker 5kg ofzo :) Maar goed, iedereen is anders en jij zegt dat je aankomt.

Nu moet je voor jezelf bepalen wat je wil, als je 24% vet hebt neem ik aan dat je vet wil verliezen. Ik stel dan ook voor om te cutten. Wat je nu wil is zo vet verliezen en zo min mogelijk tot geen spier verliezen. Ga iets onder je onderhoud zitten voor een paar weken en kijk het aan, dit zal dan ongeveer 1800 kcal voor jou zijn. Als je dan nog niet afvalt ga je op 1700 zitten enz.
 
Hmm ok bedankt voor het antwoord!
Nu is alleen de vraag of ik nog even verder doe zo, en nog even wacht met cutten voor de zomer of begin ik nu al...ik ben zo ongeduldig :p
 
Hmm ok bedankt voor het antwoord! Nu is alleen de vraag of ik nog even verder doe zo, en nog even wacht met cutten voor de zomer of begin ik nu al...ik ben zo ongeduldig :p

Huh wat? Ga cutten zodra je vetpercentage te hoog is om te bouwen. Of het nu kerst, hartje zomer of pasen is ;)
 
als je meer eet zal je ook meer vet aankomen
 
Back
Naar boven