AndroidHealthClinic

Calorieen op rustdagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bodybuilder

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
227
Waardering
7
Beste mensen,

Ik heb een vraag over de rustdagen i.v.m. de calorie inname.
Voor mij is het niet helemaal duidelijk of je nu wel/niet minder moet gaan eten tijdens rustdagen.

Aan de ene kant klinkt het vrij logisch dat je minder moet gaan eten, omdat je op een rustdag minder energie verbruikt. Aan de andere kant is het misschien helemaal niet zo slecht om hetzelfde aantal calorieën in te nemen als op trainingsdagen. Je bent namelijk bezig met herstel.

Ik zou graag jullie mening hierover willen weten, en uiteraard waarom.

Grtz

p.s: Ja ik heb de search functie gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Minder, maar wel genoeg.
 
Op rustdagen maar OOK trainingsdagen ben je bezig met herstel.. dus ja, je kan wat minder eten als je wil, maar of 't nou echt gigantisch veel uitmaakt op den duur betwijfel ik..
 
Op rustdagen maar OOK trainingsdagen ben je bezig met herstel.. dus ja, je kan wat minder eten als je wil, maar of 't nou echt gigantisch veel uitmaakt op den duur betwijfel ik..

Ja voor mij persoonlijk zou het handiger zijn om gewoon 1 eetpatroon aan te houden. Als je met 2 verschillende schema`s moet werken, dan lijkt mij dit niet echt fijn. Overigens heb ik het er wel voor over als dit echt veel uitmaakt, anders zou ik dit topic niet gestart zijn :p

Grtz
 
Verschillende schema's? Laat gewoon je pré/post-workoutsups weg en eventueel de maaltijd die je na je training nuttigt op je rustdag verminderen.
 
Verschillende schema's? Laat gewoon je pré/post-workoutsups weg en eventueel de maaltijd die je na je training nuttigt op je rustdag verminderen.

Dit deed ik al, maar dan voegde ik altijd wel iets extra`s toe aan mijn andere maaltijden om zo aan mijn totale caloriebehoefte te komen. Maar wat je aangeeft is vrij logisch.
 
Laatst bewerkt:
gewoon 200 kcal minder ofso, zou ik doen..
 
Gewoon eten, desnoods wat minder KH en wat meer goede vetten ;)
 
ik eet op trainingsdagen meestal een tikkie boven onderhoud,

en op niet trainingsdagen minimaal op onderhoud. liefst ook nog een tikkie meer.

Merk er geen verschil in over langere tijd. Vet% blijft hetzelfde, dus neem ik gewoon genoeg voedsel tot me ivm herstel.
 
Ik zelf eet iets minder KH.
 
Back
Naar boven