Fitness Seller

Calorieën tellen per week

Bezoekers in dit topic

michi

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
160
Waardering
70
Lengte
1m87
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
Ben momenteel begonnen met cutten op 2500 kcal en bouw mijn cut elke week met 100 cal af tot aan 2000.

Ik merk alleen vanuit het verleden dat ik enorm veel moeite heb met mijn dieet in het weekend. Ik heb dan meer tijd om te eten en na te denken over honger ofzo. Doordeweeks gaat mij dat prima af.

Ik zat te denken om mijn cal per week te berekenen dat zou deze week 17500 cal zijn. Zijn hier meer mensen aanwezig die dit zo doen? Of zijn er redenen om dit niet te doen?

Voorbeeld week 1: totaal 17500 cal
Maandag: 2000
Dinsdag: 2000
Woensdag: 2500
Donderdag: 2000
Vrijdag: 3000
Zaterdag: 3000
Zondag: 3000

Voorbeeld week 5 totaal: 14000 cal
Maandag: 1700
Dinsdag: 1700
Woensdag 1900
Donderdag: 1700
Vrijdag: 2000
Zaterdag: 2500
Zondag: 2500
 
Kan het: Ja
Is het verstandig: Nee
Werkt het: Ja

Zorg wel dat je je dagelijkse eiwit/vet doelen haalt. Carb intake kan je mee schommelen voor de calorieën.
 
Je kan ook zorgen dat je wat te doen hebt in het weekend, als het nog intensief is is het nog een win-win situatie ook :)
 
Voorzover mij bekend is per week tellen populairder dan dagelijks om verschillende redenen:
- wat jij zei over het weekend
- wekelijkse cardio aftrek
- verschillende trainingsdagen met verschillende intensiteit
- etc.

Als je het truukje door hebt is het ook makkelijker dan dagelijks.

P.s. de tip van ACE is ook een goede, het is veel makkelijker je aan je voeding te houden als je bezig bent met bijkomend voordeel dat je ook nog eens meer mag eten.
 
Ben ik dan een van de weinige die het juist in het weekend makkelijker vind om goed op de kcal en macro's te letten? Als ik een weekend niks doe (uitgaan e.d.) sta ik de zaterdag en zondag het liefst de halve dag in de keuken om al dat lekkers (en gezonds) te maken waar ik doordeweeks geen tijd voor heb :P
 
Je kan ook zorgen dat je wat te doen hebt in het weekend, als het nog intensief is is het nog een win-win situatie ook :)
haha ja heb je helemaal gelijk. De zondag is alleen echt mijn rustdag en vind het dan ook heerlijk om de hele dag niets te doen en lekker alle voetbal te kijken die er dan ook op komt. Ik ga het gewoon eens proberen of deze manier werkt voor mij. Als ik geen verschil zie over 3 weken kan ik alsnog overschakelen naar per dag.
 
voor behoud vvm zijn flinke schommelingen niet optimaal
Sorry misschien een domme vraag? Maar wat is vvm?

Ik ben nog niet zo bekend met alle afkortingen :dunno:
 
Waarom is het niet verstandig?
Omdat het redelijk vanzelfsprekend is dat het niet echt effectief is en je lichaam er niet al te blij van gaat worden.

Om de situatie anders te schetsen;
Stel ik wil bulken, heb dagelijks 3000 calorieën nodig, 21.000 per week.
Ma t/m vrij eet ik 2000 kcal per dag, in het weekend 5500 per dag.
Ga ik op deze manier goed spiermassa aanzetten?

Maargoed, zo simpel is de kwestie natuurlijk ook weer niet.
Een recomp aanpak e.d. kan resultaten opleveren. Het kan ook wel in een cut.
Maar zou het zelf niet aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het redelijk vanzelfsprekend is dat het niet echt effectief is en je lichaam er niet al te blij van gaat worden.

Om de situatie anders te schetsen;
Stel ik wil bulken, heb dagelijks 3000 calorieën nodig, 21.000 per week.
Ma t/m vrij eet ik 2000 kcal per dag, in het weekend 5500 per dag.
Ga ik op deze manier goed spiermassa aanzetten?

Maargoed, zo simpel is de kwestie natuurlijk ook weer niet.
Een recomp aanpak e.d. kan resultaten opleveren. Het kan ook wel in een cut.
Maar zou het zelf niet aanraden.

Bedankt ik begrijp het
 
Back
Naar boven