MuscleMeat

calorieënverbruik

Bezoekers in dit topic

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Hoe bereken je op de makkelijkste manier hoeveel calorieën je nodig hebt, zodat je niet vet wordt?
 
Niemand die weet hoe ik mijn calorieën kan uitrekenen? Ik ben namelijk een mesomorf die snel vettig word. Ik wil nu wat meer op mijn Calorieën gaan letten, ik eet nu rond de 3500 calorieen maar ik wil nu precies uitrekenen wat ik nodig heb.
 
Hoe bedoel je?
Alg wordt gesteld dat onderhoud ligt op 15-16 kcal x 2,2 x je gew. in kilo's (2,2 voor conversie van lbs naar kg) en 10-12 x 2,2 x lichgew voor lijnen..

Er is nog wel een leuke webstek www.caloriesperhour.com waar je je activiteiten kunt intikken en tot een getal komt.

En ja, Mr Fred Hatfield oftewel Dr. Squat heeft ook nog wat in die richting. Poe hee, vind maar eens wat terug in die bende daar.. vond wel wat leuks over het
Zig Zag Diet

Gotcha!

Estimating your caloric need

Dit is dus exact wat je nodig hebt, zonder het moeilijke gereken met www.caloriesperhour.com

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen...

Espi (krijg ik nou nog karma :p ? )
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Hoe bedoel je?
Alg wordt gesteld dat onderhoud ligt op 15-16 kcal x 2,2 x je gew. in kilo's (2,2 voor conversie van lbs naar kg) en 10-12 x 2,2 x lichgew voor lijnen..

Er is nog wel een leuke webstek www.caloriesperhour.com waar je je activiteiten kunt intikken en tot een getal komt.

En ja, Mr Fred Hatfield oftewel Dr. Squat heeft ook nog wat in die richting. Poe hee, vind maar eens wat terug in die bende daar.. vond wel wat leuks over het
Zig Zag Diet

Gotcha!

Estimating your caloric need

Dit is dus exact wat je nodig hebt, zonder het moeilijke gereken met www.caloriesperhour.com

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen...

Espi (krijg ik nou nog karma :p ? )


he thnx wat een coole sites
 
Dus als ik het goed begrijp (en dan krijg jij je karma :D)

Voor onderhoud: 15 kcal x 2,2 x 103kg = 3399 kcal
Voor Lijnen........: 10 kcal x 2,2 x 103kg = 2266 kcal

En hoe liggen de verhoudingen is dit 30% eiwit, 60% koolhydraten en 10% vet?
 
60% KH, hoe kom je daar nu toch bij?

De ideeën zijn verschillend, maar ik denk dat tegenwoordig toch max 50% KH wordt aangehouden. Mij is een dieet van 33-33-33 aangeraden. Of liever WOL: way of life , want ook op onderhoudsniveau. Anderen gaan weer voor Zone, schijnt op 40-30-30 te slaan (40% KH).
En bij het ketodieet gaat alle KH er uit op zo'n 75 g KH na dan..

Maak je eigen keus...

Ik voel me kotsberoerd bij veel KH maar had dat nooit door.. ik ben zo slaperig als wat en voel me nergens toe in staat (en heb last van :fart: bovendien :( ).
Doet er tegenwoordig überhaupt nog 1 serieuze BB-er aan die 60-30-10 verhouding? Minimaal 20% vet zou ik zeggen...

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
60% KH, hoe kom je daar nu toch bij?

De ideeën zijn verschillend, maar ik denk dat tegenwoordig toch max 50% KH wordt aangehouden. Mij is een dieet van 33-33-33 aangeraden. Of liever WOL: way of life , want ook op onderhoudsniveau. Anderen gaan weer voor Zone, schijnt op 40-30-30 te slaan (40% KH).
En bij het ketodieet gaat alle KH er uit op zo'n 75 g KH na dan..

Maak je eigen keus...

Ik voel me kotsberoerd bij veel KH maar had dat nooit door.. ik ben zo slaperig als wat en voel me nergens toe in staat (en heb last van :fart: bovendien :( ).
Doet er tegenwoordig überhaupt nog 1 serieuze BB-er aan die 60-30-10 verhouding? Minimaal 20% vet zou ik zeggen...

Espi


minimaal 20% vet??? lijkt mij toch een beetje veel
 
Beter dan die verschrikkelijk methaanfabriek die nu overuren staat te draaien... getver zeg! Nu heb ik wel voor een behoorlijk deel de VERKEERDE soort KH gegeten, maar dan nog...

20% is echt niet te veel hoor.. beter te bang voor KH dan voor vet.
Het gaat er gewoon om dat je totaal inname niet te hoog is en dat die vetten voor het merendeel het goede soort zijn (wel boter en olie, GEEN margarine of andere enge vetten met transvetzuren).

Ik heb trouwens NET een spannend nieuwtje van Lyle gehoord over het betere KH-stapelen, maar ik houd mijn mond verder stijf dicht! Alleen dat ik (alg bekend) appelazijn had moeten drinken bij het KH-stapelen om glycogeen vorming te bevorderen (r-ALA schijnt ook niet gek te zijn).. maar was ff :to:.

Espi
 
Bedankt voor de informatie Esper Je karma is onderweg.

Dit staat er namelijk:
Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je het terug aan Esperantisto geeft.
 
Originally posted by Big Steve
Bedankt voor de informatie Esper Je karma is onderweg.

Dit staat er namelijk:
Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je het terug aan Esperantisto geeft.

klopt. anders zou je elkaar continue karma kunnen geven.

ontopic:als je in spiermassa wil toenemen zul je toch iets meer moeten eten dan wat uit de bereking komt. (300-500kcal minstens)
 
Daarnaast hangt dat regeltje ook wel duidelijk af van persoon tot persoon. Met mijn 85 kg zou ik zo'n 3000 kcal moeten nemen. Als ik echter op trainingsdagen niet minstens 4000 kcal binnen heb begint mijn maag te knorren.
 
Originally posted by Shodan
Daarnaast hangt dat regeltje ook wel duidelijk af van persoon tot persoon. Met mijn 85 kg zou ik zo'n 3000 kcal moeten nemen. Als ik echter op trainingsdagen niet minstens 4000 kcal binnen heb begint mijn maag te knorren.

klopt. de een heeft een grotere maag dan een ander. daarom spreid ik mij grote maaltijden over meerder kleinere maaltijden (ik ontbijt 2-3x, lunch ook 2-3x etc)
 
Originally posted by Shodan
Daarnaast hangt dat regeltje ook wel duidelijk af van persoon tot persoon. Met mijn 85 kg zou ik zo'n 3000 kcal moeten nemen. Als ik echter op trainingsdagen niet minstens 4000 kcal binnen heb begint mijn maag te knorren.

klopt. de een heeft een grotere maag dan een ander. daarom spreid ik mij grote maaltijden over meerder kleinere maaltijden (ik ontbijt 2-3x, lunch ook 2-3x etc)
 
:clap: Goede tips van Espi
 
Ik vreet wel 60% kh. nu en 20% eiwit en 20% vet.. ongeveer dan.. prop me helemaal vol gewoon.. ik bulk altijd ala priest :) de mooie buik begint al te vormen hehe..
 
Originally posted by soulreaver
Ik vreet wel 60% kh. nu en 20% eiwit en 20% vet.. ongeveer dan.. prop me helemaal vol gewoon.. ik bulk altijd ala priest :) de mooie buik begint al te vormen hehe..

fotootjes:D
 
Back
Naar boven