AndroidHealthClinic

Calorieinname

Bezoekers in dit topic

Emre02

Novice
Lid geworden
24 mei 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
68kg
Hallo,

Sinds een paar dagen ben ik begonnen met (clean) bulken. Ik ben probeer sinds het begin een calorieoverschot van ongeveer 300-400 calorien aan te houden. Volgens vele berekeningen en calculators ben ik erachter gekomen dat ik zo een 2600-2800 calorieën zou moeten innemen om op gelijke gewicht te blijven, echter voelt het niet aan alsof ik voor het starten van het bulken ook al zo een calorie inname had, ondanks dat ik ongeveer gelijke gewicht bleef, vandaar wilde ik vragen of deze getallen wel kloppen? Overigens ben ik sinds de start zo een 1.5 kilo aangekomen, ik weet dat dit kan komen door het intrekken van vocht en dergelijke, toch wilde ik vragen of dit normaal is. Ter info:

- op mijn eerste dag woog ik net boven de 67kg (ondertussen al 68,5 kg)
- ik ben 178cm lang
- ik ben 18 jaar oud
- ik train 4x per week.
 
Als je voor je start gelijk bleef. Bereken dan eens hoeveel je toen at. Dan is dat je onderhoud.
Een berekening is leuk maar geeft een indicatie. Iedereen is anders. Je behoefte en verbruik kan altijd afwijken.
Qua berekening klopt het wel zo ongeveer. Maar nogmaals.. trial and error heb je nodig om te bepalen wat je echte onderhoud is.
Stijgt je gewicht met een paar dagen nog zo verder overweeg dan even een stapje terug te nemen in kcal.
 
Gewoon 7 dagen eten wat je altijd deed en dat bijhouden. die 7 dagen aan het einde bij elkaar optellen en delen door 7. dan weet je wat je onderhoud is (tenzij je gewicht in die tijd is veranderd). Op basis daarvan kcal er bij doen en mogelijk macro's aanpassen.
 
Back
Naar boven