Fitness Seller

calorien en cardio (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by bodybuilder0102


ete = kc :'( ik haat eten!! wie heeft t uitgevonde :'(

Zoek een andere sport dan, bodybuilding is 60-70% eten, de overige 30-40% is training en rust.
 
Originally posted by soulreaver


Zoek een andere sport dan, bodybuilding is 60-70% eten, de overige 30-40% is training en rust.
Het is 50%/50% vind ik... Dat komt omdat je een perfect dieet kan hebben maar geen spiertje breder word zonder stimulatie, en je kan trainen wat je wilt zonder een spiertje breder te worden zonder goede voeding. De 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, het een is er niet zonder het ander. En ze zijn beide even belangrijk, zodra je voeding belangrijker zou zijn dan je training zou je zonder training en perfect voeding nog vordering kunnen maken, als je training belangrijker is dan kan je op een junkfood dieet nog vorderingen maken.....
 
Originally posted by ErEf
is het volgende artikel een beetje te simpel gedacht? Maar ik vind er wel een kern van waarheid in zitten. het komt van de site van mike mentzer:

Artikel Mentzer
Ik ben het ermee eens, cardio verbandt nu eenmaal niet veel calorieen dus om calorieen te verbranden is het totaal nutteloos. Wel verhoogt je stofwisseling als je regelmatig cardio doet, waardoor je weer iets meer calorieeen verbrant.... maar de beste manier om calorieeen te verbranden is om een goed dieet te volgen. Cardio is leuk als je dat vind en goed voor de bloedsomloop ed.
 
Cardio heeft toch wel wat extra voordelen.
Een van de belangrijkste redenen om toch wat aan cardio te doen is het verbeteren van de bloedsomloop. Hardnekkig vet kent een slechte bloedsomloop(door de hoge concentratie alpha receptoren). Door middel van cardio zal de bloedsomloop op deze plaatsen(buik, dijen bij vrouw) verbeteren.
Daarnaast zorgt cardio voor een betere insuline gevoeligheid. Ook moet je het aantal kcal. wat je verbrandt niet helemaal onderschatten. 400 kcal. extra verbranden betekent toch dat je wat meer kan eten.
Voeding blijft het belangrijkst, cardio kan je wel helpen.
 
Originally posted by frietbakker

Ik ben het ermee eens, cardio verbandt nu eenmaal niet veel calorieen dus om calorieen te verbranden is het totaal nutteloos. Wel verhoogt je stofwisseling als je regelmatig cardio doet, waardoor je weer iets meer calorieeen verbrant.... maar de beste manier om calorieeen te verbranden is om een goed dieet te volgen. Cardio is leuk als je dat vind en goed voor de bloedsomloop ed.


lijkt me stug, door een dieet kan je minder kcals binnen krijgen. niet meer verbranden, dat doe je met cardio toch meer
 
hij bedoelt waarschijnlijk meer calorieeen verbranden in de zin van meer vet verbranden.
 
ik bedoelde inderdaad wat Scighera zei....
 
NOOOOONSENS!!! alleen dat zeg ik..
trainen en dieten is afvallen .. en met trainen bedoel ik en BB en cardio.

dieten is minder incoming kc en cardio is kc drafgooien dus resultaat afvalleeeeeeen!! ik blijf maar afvalle ik zit nu op 52 kilo dr af. :D ..3 x raden hoe :) .. JUIIIST CARDIO EN DIEET!!! je gaat me toch niet zeggen 52 kilo spier? nee goedzo...
nogmaals..NOOOOOONSENS!!
 
zozo, hoelang heb je daarover gedaan? die 52 kilo...
 
Originally posted by bodybuilder0102
NOOOOONSENS!!! alleen dat zeg ik..
trainen en dieten is afvallen .. en met trainen bedoel ik en BB en cardio.

dieten is minder incoming kc en cardio is kc drafgooien dus resultaat afvalleeeeeeen!! ik blijf maar afvalle ik zit nu op 52 kilo dr af. :D ..3 x raden hoe :) .. JUIIIST CARDIO EN DIEET!!! je gaat me toch niet zeggen 52 kilo spier? nee goedzo...
nogmaals..NOOOOOONSENS!!

Is een heel goed resultaat, maar hier kun je geen conclusies uit trekken. Er zijn ook mensen die aan cardio doen en op dieet zijn, maar die niet afvallen. Werkt cardio daarom gelijk al niet? Ik kan je nu al zeggen dat het aan het dieet ligt. Cardio heb je niet nodig om af te vallen, maar een goed dieet heb je altijd nodig.

Afvallen heeft met je dieet te maken en je kunt het proces vergemakelijken of versnellen met behulp van cardio.
 
Originally posted by burn


Is een heel goed resultaat, maar hier kun je geen conclusies uit trekken. Er zijn ook mensen die aan cardio doen en op dieet zijn, maar die niet afvallen. Werkt cardio daarom gelijk al niet? Ik kan je nu al zeggen dat het aan het dieet ligt. Cardio heb je niet nodig om af te vallen, maar een goed dieet heb je altijd nodig.

Afvallen heeft met je dieet te maken en je kunt het proces vergemakelijken of versnellen met behulp van cardio.

yup.. ik kan zoveel cardioen als ik wil maar als ik me niet aan me dieet hou kom ik alsnog alleen maar bij.. je moet een zeer streng dieet hebben en gezond.

ik zal maar niet zegge hoe streng ik de laatste tijd ben tege me zelf (500 kc p/dag :'( )
 
btw: ik ben in 1 jaar 40 kilo afgevallen..heb 1 jaar stil gestaan .. niet opgegeven qua dieten en sporten..en na nog een jaar is het afvallen weer begonnen en in 2 maanden nog 13 kilo afgevallen
 
Originally posted by bodybuilder0102


yup.. ik kan zoveel cardioen als ik wil maar als ik me niet aan me dieet hou kom ik alsnog alleen maar bij.. je moet een zeer streng dieet hebben en gezond.

ik zal maar niet zegge hoe streng ik de laatste tijd ben tege me zelf (500 kc p/dag :'( )

500 kcal.? Of je telt je kcal. niet goed, of je stofwisseling is helemaal down. Bij aantallen als 500kcal. denkt je lichaam dat het in gevaar is en zal het extra 'zuinig' omgaan met alle energie die binnekomt. Feitelijk is dit positief in tijden dat je moet overleven, maar tijdens het dieeten is dit absoluut niet gewenst. Je moet eerst zorgen dat je stofwisseling weer verbeterd en dan zal het afvallen weer lukken.
Post je dieet eens als je wilt.
 
rijstwafels en fruit

niet meer niet minder.. kweet t tis erg maar me lichaam is raar...
 
Originally posted by bodybuilder0102
rijstwafels en fruit

niet meer niet minder.. kweet t tis erg maar me lichaam is raar...


op de ze manier sloop je jezelf en val je niet of nauwelijks af. daarnaast mis je belangrijke mineralen (oa calcium) en vitamine (B en D Vitaminen)
Je moet dit echt gaan veranderen, wil je resultaat boeken en je lichaam gezond houden. Vraag desnoods advies bij een dieetiste
 
Originally posted by bodybuilder0102
rijstwafels en fruit

niet meer niet minder.. kweet t tis erg maar me lichaam is raar...

Je lichaam is niet raar, je hebt je stofwisseling gewoon zo traag gemaakt dat je bijna niet meer kunt afvallen. Hierdoor kunnen ook verschillende hormonen niet goed hun werk meer doen. Je testosteron moet ook tot een minimale waarden beland zijn met zo'n dieet. Je voelt je nog gewoon fit en actief?
 
Originally posted by jaap2
ben het met een aantal dingen niet eens hierin.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Scighera
je moet lager in je kh's gaan, zodat je lichaam vet gaan aanspreken als brandstof. eiwitten (en helemaal spierweefsel) zal je lichaam ech in het uiteste geval verbranden)

jammer genoeg zit het lichaam zo niet in elkaar. als er tekort is aan glucose in het bloed zal het lichaam als eerste aminozuren omzetten naar glucose. Dit proces is gaat sneller dan de omzetting van vetten naar energie.



Is dit waar? :D
 
its not like that.. kijk in die eerste jaar dat ik ben afgevallen is het allemaal onder controle geweest met dietiste etc. en ik had een heel goed dieet met gewoon bruin brood in de ochtend ochtend en lunch en in de avond gewoon warm eten en fruit tussendoor.. die 40 kilo ben ik ermee afgevallen maar toen heb ik een jaar stilgestaan (dat was zonder controle enzo maar wel zelfde dieet) ..op een gegeven moment werd dat me teveel want je traint nog steeds evenveel en je houdt je aan je dieet maar je valt niet meer af terwijl ik nog 20 ofzo moest.. dan werkt dat frusterend..

dus ik ben steeds minder gaan eten en dat helpte om af te vallen.. ik ben dus 10 kilo afgevallen daarna en ik wil nog 10 eraf hebben.. zodra deze kilos eraf heb ga ik weer me gewone eetgewoontes oppakken want ik kan er wel gemakkelijk mee op gewicht blijven..deze periode is eigelijk heel erg zwaar voor me maar ik MOET EN ZAL die laatste 10 kilos eraf gooien..ik ben 20 dus nog jong en ik wil ook geleefd hebben zonder vet op me lichaam..klinkt misschien raar maar het moet van mezelf gewoon .. het is ook een beetje omdat de dokters altijd tegen mij hebben gezegd: dun zal je nooit worden want dat kan niet..om te bewijzen dat het wel kan en ook een beetje voormezelf want ik voel me zelf ook heerlijk als ik getraind heb en weinig eet.. het enige nadeel is dus dat ik soms een beetje duizelig ben. (wetende dat dit ook wel dodelijk kan zijn of hele nare gevolge ga ik door omdat het gewoon moet :S ;wilskracht ofzo :) )

maar wat ook gebeurd is dat ik doordeweeks veel buite de deur ben dus ik eet bijna nix en train wel.. maar in de weekende ben ik wel veel thuis en dan beginne de vreetbuien (wel gezonde sjit)
veeeeeeel fruit en cornflakes en bruinbrood enzo.. en dan zit ik helemaal vol en dan train ik t doordeweeks weer weg ofzo en meer. (kilos)

ik heb ook iets heeeeeeel erg vreemds..als ik weinig eet..val ik heeeeel snel af..als ik wat eet kom ik heeeeeel snel bij :'(

ik heb van maandag tot vrijdag dus alleen rijstwafels en fruit gegeten tot zaterdag en ik was precies 5 kilo afgevallen of je het wilt geloven of niet (zelfde wegschaal en kleding)
ik was zaterdag jarig dus heb in de avond best veel gegete..maar ik was dan ook op zondag direct (vandaag dus) 2kilo aangekomen.. tis echt vervelend in de situatie waar ik nu zit maar wat ik probeer te doen is nu ff gebruik maken van het feit dat ik zo snel afval en die 10 kilos in enkele weken kwijtraken.. en dan me eten langzaam opbouwen zodat me lichaam eraan went en de stoffwisseling ook weer normaal word en dat ik met een normaal eetpatroon op een gezond gewicht kan blijven.

pfieuw levensverhaal druit gegooit.. excuse me for typos
 
hmm.

ten eerste knap van die -50kg

dat je snel weer ankomt i nhe tweekend is logisch. je lichaam is nog zuinig ingesteld en krijgt dan die hele berg eten te verwerken.

Het lijkt mij het beste om toch al te beginnen met je eetgewoonten te normaliseren, en dan pas weer verder gaan met die laatste paar kilo's. Nu blijf je ook heen en weer gaan met dat gewicht, en dat is helemaal niet gezond.

hoe is je gewicht en vet% nu?
 
oef nu je t zegt .. heb me vet% al een jaar niet gewoge :P
morge ff doen..maar gewicht schommelt op 95 nu..kwas dus gister 92.8..en vandaag 94.8

en ik ben 1.80m
maar ik ben ook groot gebouwd dus 85 kilo lijkt me goed..

en ik heb ooit 145 kilo gewogen :)
 
Back
Naar boven