XXL Nutrition

Caloriën gym op school

Bezoekers in dit topic

Dehaantje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
2.360
Waardering
153
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Heb ff een vraagje.
Ik heb 5 x per week een uurtje (50 min.) gym op school.
Ik zit nu in de bulk, en heb dus een soort cardio ernaast, wat ik erg kut vindt.
Het is logisch dat ik dus meer zal moeten eten om op de +500 kcals uit kom, maar het kutte is dat ik niet weet hoeveel ik verbrandt met die gym-sessies, dus heb geen idee hoeveel ik extra moet eten. Met gym doen we hockey, basketbal, voetbal of volleybal. Zou het wat uitmaken of ik nou bijv. bcaa's/whey voor en na me gym-uurtje neem of dat ik gewoon die dagen dat ik gym heb wat meer ga eten. Maar dan blijft het raadsel nog dat ik niet weet hoeveel.. Ik moet de ene dagen ook naar school fietsen, 5km, maar dat zal 100/150 kcals zijn vermoed ik. De andere dagen ben ik vlak naast school, ivm scheiding ouders. Liever geen simpel antwoord van gewoon meer eten, dat snap ik zelf ook natuurlijk.

Hoe kan ik dit aanpakken?
 
Laatst bewerkt:
Sommige zeggen dat je door cardio sneller voedingsstoffen opneemt en daardoor sneller spiermassa kweekt.
(oa George Farah) Probeer het dus als iets positiefs te zien.

Ik denk dat het echt uitproberen is. Je kunt inderdaad beginnen door voor en na de gym en na het fietsen elke keer een shake te pakken (whey ofzo, van circa 150 kcal per shake) en dan opletten wat het met je lichaam doet.
Herstel je goed? Kom je teveel aan of juist te weinig?

Zulk soort cardio is nooit goed in te schatten, dus het is wat passen en meten en met shakes kun je dit makkelijker aanpassen lijkt me.

Dus voor en na gym een shake (totaal dan ongeveer 300 kcal) en na het fietsen een shake (150 kcal).
Het is een gok die je moet uitproberen voor 2/3 weken om resultaat te kunnen zien.

Wat je ook kunt doen is gewoon meer eten (haha) en dan bedoel ik wekelijks. Je bewegingsfactor gaat hierdoor ook omhoog dus je dagelijkse behoefte wordt waarschijnlijk ook meer. Dit kan je dan bekijken als je die shakes hebt gedaan, en het resultaat is te weinig.
 
Niemand kan raden hoeveel jij energie jij tijdens gym gebruikt.
Dus ja, gewoon meer eten.
Als voorbeeld: je denkt dat je 400 kcal verbrand eet dan 450-500 extra, tijdens cut 300.


Had trouwens gelezen dat studenten bezig zijn met een armband die dit precies kan zien.
Kost 200, pre order is 150. Zal wel niets worden. :roflol:
 
Fake een blessure

Goeie ouwe manier om niet je rug te breken met veel te kleine hockeysticks :roflol:

"Hoi, ben met *noem sport* door mijn enkel gegaan, kan niet rennen"
Profit

Zelf iig goed bijhouden of je aankomt/afvalt/gelijk blijft met je huidige kcal, en zo nodig toevoegen.
 
Zeg dat je ongesteld bent.
 
Maak dan een voedingsschema

Wanneer je niet aankomt voeg je wat kcal toe, tot je wel aankomt
 
Ik zou zelf op internet het aantal calorieën dat je verbruikt per sport / per 50 min opzoeken (van die je allemaal opnoemt). Alles bij elkaar optellen en gemiddelde nemen, en deze verbranding bij je schema opnemen. En daarmee dus voeding plussen
 
Ik zou wat meer Nederlands lessen nemen.
 
Maar als je een schatting van je gym kcal hebt gemaakt kom je met het volgende probleem... Hoeveel kcal verbruik je bij elk vak?

"the brain, all on its own, burns only about a tenth of a calorie per minute. Percentage-wise, that's very high for a resting body tissue. When the brain kicks into gear, though, it really gets impressive. When actively thinking about things, the brain can kick it up to burning a calorie and a half per minute. Considering it's an inert mass of goo that makes up only two percent of a person's body weight, that's impressive."

das met 50min moeilijke wiskunde toch al snel 75kcal... das weer een halve shake derbij... :D


Maak je niet zo'n zorgen. Als je je eiwitten binnen krijgt en 1x per week op de weegschaal staat om te kijken of je niet te snel vet aanzet, of af begint te vallen komt het allemaal goed.
 
Je hebt toch iedere week evenveel gym? Ga dan gewoon uit van een gemiddelde en kijk per week of je aankomt of niet.
 
Really? Niks mis met een beetje conditietraining waar je prima voor kan compenseren. Kijk gewoon hoeveel je aankomt en pas je voedsel daarop aan, dit soort dingen kan je toch niet op de kcal nauwkeurig berekenen. En doe een test voor OCD (semi-srs) :P
 
Je maakt toch altijd gebruik van een activiteitsfactor als je, je dagelijkse kcal uitrekend. Als je die factor wat hoger zet, (uit me hoofd) '1,55' voor vijf keer in de week sporten plus redelijke actieve baan. Met je sport erbij zet je hem dan op 1,6 of 1,65
 
Je maakt toch altijd gebruik van een activiteitsfactor als je, je dagelijkse kcal uitrekend. Als je die factor wat hoger zet, (uit me hoofd) '1,55' voor vijf keer in de week sporten plus redelijke actieve baan. Met je sport erbij zet je hem dan op 1,6 of 1,65


Inderdaad ja, nu je het zo zegt. Ga wat spelen met je act factor. 0,5 erbij bij wat je normaal had en je bent klaar.
 
Je maakt toch altijd gebruik van een activiteitsfactor als je, je dagelijkse kcal uitrekend. Als je die factor wat hoger zet, (uit me hoofd) '1,55' voor vijf keer in de week sporten plus redelijke actieve baan. Met je sport erbij zet je hem dan op 1,6 of 1,65
Dit.

Maak het je niet te moeilijk. Kijk gewoon naar de resultaten in de spiegel en op de weegschaal.
Doe met de gym op school ook gewoon mee, maak plezier!

Krachtraining is mooi en heeft zeker invloed op je dagelijkse sleur, maar laat het niet voor alles wat je doet "in de weg" zitten. Dat werkt alleen maar tegen je.
 
Back
Naar boven