MuscleMeat

Calorieoverschot vraag

Bezoekers in dit topic

Shawn_77

Cool Novice
Lid geworden
25 aug 2016
Berichten
113
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
75kg
Goedemorgen,

Ik loop al n tijdje met een vraag over mn calorieen.. (ik ben aan het bulken)

vb. Ik weeg 80 kilo op de dag dat ik ga trainen, training gaat echt lekker en veel progressie gemaakt. Ik weeg mijzelf de dag erna en ben nogsteeds 80 kilo .. Betekend dit dat ik niks gegained heb?

Of gaat het erom of ik aan het eind van de week aangekomen ben, maar dat voelt ook raar.

Mvg
 
Beter even wat basiskennis op gaan doen (sticky's lezen bijv.).

Zo snel kom je niet aan, het is ook nog een afhankelijk van hoeveel je boven je onderhoudsbehoefte eet.
Maar goed zit je daar "to much" boven dan zal het grotendeels vet zijn wat je gaint.
 
Beter even wat basiskennis op gaan doen (sticky's lezen bijv.).

Zo snel kom je niet aan, het is ook nog een afhankelijk van hoeveel je boven je onderhoudsbehoefte eet.
Maar goed zit je daar "to much" boven dan zal het grotendeels vet zijn wat je gaint.
Zal ik doen trouwens,

Dus het weektotaal is belangrijker dan dat je dag op dag gaat kijken hoe zwaar je bent?
 
Zal ik doen trouwens,

Dus het weektotaal is belangrijker dan dat je dag op dag gaat kijken hoe zwaar je bent?

Dat sowieso, van dag tot dag zul je geen significant verschil zien.

Je weet wat je onderhoudsbehoefte is en je Kcal-intake ligt hoger ?
 
Dat sowieso, van dag tot dag zul je geen significant verschil zien.

Je weet wat je onderhoudsbehoefte is en je Kcal-intake ligt hoger ?
Ja ik heb echt geen idee wat mn onderhoudsbehoefte is, maar ik kom wel aan, aan t einde van de week.

Ik kom zo tussen de 200gr-500gr per week aan
 
Ja ik heb echt geen idee wat mn onderhoudsbehoefte is, maar ik kom wel aan, aan t einde van de week.

Ik kom zo tussen de 200gr-500gr per week aan

Dan zou ik daar toch eens werk van maken.
 
Ja maar is het erg dat ik t niet precies weet als ik gewoon elke week 200-500gr aankom? Ik wil uiteraard niet onnodig vet aankomen

2 a 500gr aankomen per week is net goed. Meer moet het zeker niet zijn. Dwz dat je dus waarschijnlijk ook een 4 a 500kcal boven onderhoud zit.
 
2 a 500gr aankomen per week is net goed. Meer moet het zeker niet zijn. Dwz dat je dus waarschijnlijk ook een 4 a 500kcal boven onderhoud zit.
Ja precies.

Waaruit ik kan concluderen dat mijn onderhoud rond de 3300 zit :)
 
Volgens mij is het tussen de 3000-3300. Op trainingsdagen eet ik 4300 & op rustdagen 3800.

Meten is weten, dit gaat je nergens brengen (zeker niet op de langere termijn).
Idd zoals gezegd: je gokt, daarnaast houd je dus ook niet dagelijks bij wat (ook hoeveel) je binnenkrijgt.

allemaal natte vinger-werk dit.
Als je het doet, doe het dan goed.
 
Meten is weten, dit gaat je nergens brengen (zeker niet op de langere termijn).
Idd zoals gezegd: je gokt, daarnaast houd je dus ook niet dagelijks bij wat (ook hoeveel) je binnenkrijgt.

allemaal natte vinger-werk dit.
Als je het doet, doe het dan goed.

Ik houd alles bij met my fitness pall app. Gebruik ik al best een tijdje
 
Alles tot op de kcal uitrekenen is ook niet altijd zo praktisch.

Kom je op een zondagvoormiddag in de enige supermarkt die open is in de buurt en heb je 10 pakjes vlees nodig (kip / paard), staan er amper 3 !
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik houd alles bij met my fitness pall app. Gebruik ik al best een tijdje

Dat is een goede zaak (en ook nodig).

Het is wel zo handig als je weet wat je energie-behoefte is, zodoende kun je ook efficienter cutten of bulken.
Nu doe je maar wat en weet je niet zeker about hoe en wat
 
Alles tot op de kcal uitrekenen is ook niet altijd zo praktisch.

Kom je op een zondagvoormiddag in de enige supermarkt die open is in de buurt en heb je 10 pakjes vlees nodig (kip / paard), staan er amper 3 !

Alleez komde gij hier alles in de war brengen ?
 
Ja precies.

Waaruit ik kan concluderen dat mijn onderhoud rond de 3300 zit :)

Idd. Die berekeningen zijn allemaal goed en wel. Maar uiteindelijk maar een soort van guideline om te beginnen. Gewoon testen en per 2 weken aanpassen is the way to go ;)
 
Idd. Die berekeningen zijn allemaal goed en wel. Maar uiteindelijk maar een soort van guideline om te beginnen. Gewoon testen en per 2 weken aanpassen is the way to go ;)
Ja ik denk dat ik dit gewoon ga doen, dankjewel!
 
Back
Naar boven