AndroidHealthClinic

Calorieverbranding activiteit

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Goedenavond,

Sinds kort probeer ik de calorieën iets meer af te stemmen op activiteit. Ik deed dit voorheen met de stappenteller die ik op het werk aanhad, echter is deze tijdens fietsen niet accuraat, geeft vage resultaten weer.
Dus bij deze vroeg ik me af hoe je een inschatting kunt maken wat betreft de verbrande calorieën per activiteit. Iemand enig idee?

Groetjes!
 
Je hartslag monitoren.
 
Het is lastig dit echt te bepalen. Je kan een indicatieve berekening maken met een site als deze
Maar eigenlijk kan je dit alleen proefondervindelijk voor jouw lijf bepalen.
Hartslag bepaling en eventueel zo een hartslagband gekoppeld met een fitbit oid.
 
Het is lastig dit echt te bepalen. Je kan een indicatieve berekening maken met een site als deze
Maar eigenlijk kan je dit alleen proefondervindelijk voor jouw lijf bepalen.
Hartslag bepaling en eventueel zo een hartslagband gekoppeld met een fitbit oid.

Die kwam ik al tegen, die geeft ongeveer een 2x zo hoge verbranding als strava.

Je hartslag monitoren.

Ik ga me hier even meer in verdiepen.
 
Ik ga me hier even meer in verdiepen.
Een goede band gekoppeld aan een goed horloge waar je veel parameters instopt zoals gewicht, lengte, rusthartslag, omslagpunt en je het type activiteit kiest heb je wel nodig voor een redelijk betrouwbare indicatie.

Maar waarom zou je dat als krachtsporter willen?
 
Zie op Coolblue wel van die activiteitstrackers staan, die icm met Samsung Health voor de stappen wel een beter beeld geven hoop ik! Kost de wereld ook niet (3-5 tientjes).
 
Een goede band gekoppeld aan een goed horloge waar je veel parameters instopt zoals gewicht, lengte, rusthartslag, omslagpunt en je het type activiteit kiest heb je wel nodig voor een redelijk betrouwbare indicatie.

Maar waarom zou je dat als krachtsporter willen?

Omdat ik de komende tijd geen fysiek werk meer ga uitvoeren. Dus de verbranding moet komen van cardio als de cals wat lager liggen. Volgens strava had ik met een half uur fietsen, gemiddeld 20km/u 137 calorieën verbrand. Volgens die website die hierboven staat is het ruim 350, dat scheelt nogal. Als ik elke dag een uur fiets, dus 300-700cal verbrand, zit er nog wel een aanzienlijk verschil in.
 
Ik zou me gewoon frequent wegen en je eten goed tracken, een goede hartslag meter gaat ruim over de €100 heen en dan nog heb je slechts een grove indicatie.
 
Ik zou me gewoon frequent wegen en je eten goed tracken, een goede hartslag meter gaat ruim over de €100 heen en dan nog heb je slechts een grove indicatie.

Misschien is het wel een beetje goedkoop is duurkoop, zoveel geld zou ik er zelf niet voor uitgeven, koop ik liever paar nieuwe liftschoenen:D.
 
Back
Naar boven