Fitness Seller

Cals berekenen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Okeej, sr is verhuist en kan zich per heden weer volop op BB storten :) Nu wil ik eerst een goed schema op gaan stellen qua voeding aangezien ik nu toch met niemand meer rekening hoef te houden yeah :)

Hoe bereken ik mijn dagelijkse cal. inname, er is een formule voor meen ik??
 
schaf je een voedingmiddelentabel aan
in belgie: Nubel-tabel, daarin vind je de meest voedingsmiddelen met hun energiewaarde, koolhydr, vette (onver, verz) enz...soms ook met verschillende bereidingswijze
echt handig!!!!!
 
Originally posted by man_of_magic
Kijk hier is:

http://www.lijfsportenmiddelen.nl/voeding5b.htm

Is een goede! Ik mis alleen de Specifiek Dynamische Werking. De grondstof wisseling wordt bepaald zonder voedsel in het maag - darm kanaal en aangezien vertering ook energie kost behoor je deze er ook bij te tellen.

Bij consumptie van uitsluitend vet (jaja dit doet niemand) wordt de grondstof wisseling met zo'n 4% verhoogd. Koolhydraten verhogen de GS met 6-10% en eiwitten verhogen de GS met maar liefst 20-30%.

Om op een mooi gemiddelde te komen verhoog je als niet sportend persoon de GS met 10%, maar als BB kun je de GS rustig met 15% verhogen. (ervan uitgaand dat je Kh/Prot/Vet verhouding 60/20/20 is).

Betreffende de sporttoeslag van 10%. Dit gaat alleen op als je regelmatig (min. 3x per week) aan sport doet en de trainingssessie intensief genoeg is (min 1 uur). Maar dit zal voor jou wel geen probleem wezen.

Maar als ik al zei, bovenstaande link is goed zat.
 
Interessant, ik wist dat eiwitten geen efficiënte energiebronnen waren, maar had dat nooit doorberekend bij mijn calorie-inname voor het ketodieet. Nu blijkt dus dat ik niet in paniek had hoeven raken omdat een andere calorie-behoefte rekenmachine voor mij een lagere uitkomst had...
Ik zit nu trouwens wel te balen.. steeds gehoord dat je 24 kcal x je lichaams gewicht moest eten bij een dieet en nu lees ik dat dit voor je vetvrije massa geldt.. dat maakt een forse slok op een borrel uit hoor! Wanneer je die arbeids- en sporttoeslagen er bij telt dan is het verschil wat kleiner, maar toch nog 200 kcal! Tenminste volgens die lijf etc. site.. daar wordt toch echt een te lage hoeveelheid eiwit en een te hoge hoeveelheid KH aangegeven.. en volgens mij zijn ze ook al van de anti-vet maffia.


Die supermarkt gids is trouwens heel goed.. heb er een aantal artikelen gekocht (vooral specifieke dingen die ik gekocht had, zoals Nestlé rijstepap voor de carboloading) die geen voedingsinfo hadden.
Verder ben ik wat afgeknapt op de voedingstabel die ik gekocht heb... deze gebruikt naar mijn smaak veel te weinig 100 g als maat maar gebruikt eetlepels en stuks...
Da's balen als je net een superdeluxe digitale weegschaal hebt aangeschaft om weer eens wat minder met de losse pols te werken..
het beste was als ze 2 waarden hadden gegeven of gewoon erachter bijgeschreven waar het op sloeg. Ik heb bijv. geen idee wat 1 eetlepel is.. die zijn nogal eens verschillend van maat heb ik gemerkt. En wat is een eetlepel? Afgestreken of gewoon vol?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven