AndroidHealthClinic

Calves

Bezoekers in dit topic

royboyiron

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 aug 2021
Berichten
1.002
Waardering
1.677
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Boys ,

mijn calves zijn pasgeboren kalfjes , ik heb deze echt verwaarloosd afgelopen jaren .

ik doe nu standing calf raises 4x 15-20 donkey calf raises 4x 20-25 en 4x dropsets sitting calf raises 5 reps .

dit doe ik nu sinds 2 weken op leg day , volg push pull legs .

maar mijn calves willen gewoon niet groeien . Tips , oefeningen voor onderontwikkelde calves ? Of moet ik geduld hebben . Ik heb altijd al zwaar dunne onderbeentjes gehad .

groetjes
 
Boys ,

mijn calves zijn pasgeboren kalfjes , ik heb deze echt verwaarloosd afgelopen jaren .

ik doe nu standing calf raises 4x 15-20 donkey calf raises 4x 20-25 en 4x dropsets sitting calf raises 5 reps .

dit doe ik nu sinds 2 weken op leg day , volg push pull legs .

maar mijn calves willen gewoon niet groeien . Tips , oefeningen voor onderontwikkelde calves ? Of moet ik geduld hebben . Ik heb altijd al zwaar dunne onderbeentjes gehad .

groetjes

Ok, dus voor de duidelijkheid de boel op een rijtje:

- Je hebt je kuiten de afgelopen jaren verwaarloosd = geen groeiresultaat.

- Pus/pull/legs is 1 keer per week op leg day, dus je hebt het bovengenoemde kuitschema nu dus 2 weken gedaan?


Als ik correct redeneer dan heb je in totaal 2x keer je kuiten zo getraind.
En dan nu al zeggen dat ze gewoon niet willen groeien.. :rolleyes: slappe patat-generatie opmerking.

Ik zou zeggen:

Doe bovenstaand schema 2 a 3 x per week consequent voor minimaal 1 jaar en kom dan terug om het resultaat te melden en eventueel te klagen.

P.S. doe de kuiten aan het begin van de training als je nog maximaal energie hebt.
 
Ok, dus voor de duidelijkheid de boel op een rijtje:

- Je hebt je kuiten de afgelopen jaren verwaarloosd = geen groeiresultaat.

- Pus/pull/legs is 1 keer per week op leg day, dus je hebt het bovengenoemde kuitschema nu dus 2 weken gedaan?


Als ik correct redeneer dan heb je in totaal 2x keer je kuiten zo getraind.
En dan nu al zeggen dat ze gewoon niet willen groeien.. :rolleyes: slappe patat-generatie opmerking.

Ik zou zeggen:

Doe bovenstaand schema 2 a 3 x per week consequent voor minimaal 1 jaar en kom dan terug om het resultaat te melden en eventueel te klagen.

P.S. doe de kuiten aan het begin van de training als je nog maximaal energie hebt.

oké kalm aan
 
Laatst bewerkt:
oké kalm aan

Maar hij heeft wel een punt. Jaren verwaarlozen en dan binnen 2 weken resultaat verwachten is niet realistisch.

Ik vind trouwens dat je erg hoog in je reps zit. Gastrocnemius die de grootste zichtbare massa van de kuit vormen zijn over het algemeen fasttwich dominant en reageren dus beter op lagere reps met meer gewicht.

Ik ga er trouwens vanuit dat je, gezien ze achter lopen, je ze als eerste in je schema heb staan en niet ergens achteraan?
 
Mijn ervaring is dat je kuiten door alledaagse activiteiten aan een boel gewend zijn. Traplopen, wandelen, alle trainingen die je staand uitvoerd, alleen al als je op je luie reet op de bank jezelf even verplaatst.

Probeer eens op seated leg press je maximale repetities op te zoeken. Je zult verbaast zijn wat ze aan kunnen. Haal dan je herhalingen omlaag met meer gewicht. Je wilt immers massa erop.

Let ook op dat je de volledige uitvoering doet.

Dus niet TE zwaar. Verder mind to muscle. Verdere tips die ik kan geven is doe single legged raises. Ook weer makkelijk op de leg press machine.

Laatste, doe verschillende oefeningen en blijf niet maanden dezelfde doen. Geef dezelfde energie aan je kuiten als aan je beste spiergroep.

En geef het tijd, niemand bouwt turbo calves in 2 weken.
 
Bedankt voor de reacties , tijd om er hard mee aan de slag te gaan . Ze staan vrij vooraan in het schema inderdaad . Deze oefeningen komen van een split gebaseerd op Frank’s Zane routine . Merk inderdaad dat de kuiten flink wat kunnen hebben .

Pak ze zowieso max op de leg press, mijn limiet kwa reps moet ik daarin nog even vinden . De donkey calf voelt wel als een lekkere oefening , maar denk dat ik dan even wat gewicht om mijn middel moet hangen om die iets zwaarder te maken .

ik voel ze wel lekker branden dus denk dat ik wel ergens iets goed doe.

verder ben ik inderdaad wat ongeduldig kwa progressie . Dat is balen van mezelf . Vind het ook gewoon balen om van die kleine kalfjes te hebben. Vind ontwikkelde kuiten gewoon mooi om te zien .

groetjes
 
Toen mijn benen minder waren ging ik express in een korte broek naar de gym. Dan zag ik in de spiegel wat er gebeuren moest en vond ik het makkelijker om de energie te vinden. Misschien werkt het voor jou ook.

Beastmode on zou ik zeggen.
 
Toen mijn benen minder waren ging ik express in een korte broek naar de gym. Dan zag ik in de spiegel wat er gebeuren moest en vond ik het makkelijker om de energie te vinden. Misschien werkt het voor jou ook.

Beastmode on zou ik zeggen.
Ja die confrontatie werkt wel 👍
 
Kuiten als kalfjes is wel mooi verwoord haha👌
Ik train ze altijd met mega veel herhalingen en met loodzware reps max 6 herhalingen. Wat 3xl al aangaf.
 
Back
Naar boven