Fitness Seller

Campina rijstepap & havermoutpap (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2004
Berichten
3.621
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Altijd als ik in de supermarkt ben speur ik even rond. Net viel mijn oog op Campina rijstepap en havermoutpap, die naast de kwark staan. Heb van beide maar een bakje meegenomen.

Voedingswaarden
Rijstepap EKV 4 / 12 / 3
Havermouw EKV 4 / 8 / 3,5

Meen me te herinneren dat ik wel eens eerder gekeken had en dat er toen suiker in zat. Nu staat suiker in elk geval niet meer bij de ingredienten, dus het zal er wel niet in zitten aangezien het bij de griesmeel variant wel uitdrukkelijk stond vermeld.

Enige nadeel is het vet. Zal wel grotendeels melkvet zijn, terwijl ik juist een liefhebber ben van magere zuivelproducten.
Desalniettemin prima bulkvoer dacht ik zo.

Wie is er bekend met dit spul? Weet eigenlijk nog niks over de smaak.
 
Wat een ongelooflijke toeval.. Ik zat er vandaag ook naar te kijken.. Ik ben voor de griesmeel gegaan. 500kcals en 20gr eiwitten en smaakte nog heerlijk ook!
 
Ik heb ze ook wel eens geprobeerd en ik was er niet zo weg van. Maar goed, smaken verschillen. Ik ga liever voor de originele havermout, omdat die ten eerste beter smaakt en ten tweede gewoon minder bewerkt is. Die kant en klare havermout moet toch wat langer in het koelvak staan, dus zitten er ongetwijfeld ingredienten in om dat goedje wat langer houdbaar te houden. Daarnaast zitten er ook meer suikers in dan het echte spul.

Als afwisseling, toetje of traktatie vind ik het prima, maar ik zou het niet als standaard onderdeel van mijn voedingsschemagebruiken.
 
Flinke kick, maar ik kwam vandaag ook gortepap tegen, en bloempap :spaz:

Die bloempap is gemaakt van karnemelk en bloem en heeft EW/KH/VET: 4/8/0.5

Gortepap heeft dezelfde voedingswaarden en is gemaakt van karnemelk en gort. Die bloempap ga ik vanavond proberen, en die gortepap heb ik al een paar weken; die is lekker. In griesmeelpap zit suiker, dus die heb ik laten staan. De rijstepap heeft de meeste calorieën, maar ook melkvet en lactose.

Ik vind het in ieder geval majestueuze producten, omdat het het zich makkelijk mee laat nemen, niet zo veel tijd kost om te verorberen en toch behoorlijk wat calorieën en eiwitten heeft.
 
rijstpap is lekker :meal: zeker met wat donkerbruine suiker eroverheen
 
De griesmeelpap is erg lekker, zowel warm als koud (altijd een gevecht met de kat, die wil het laatste beetje hebben).

De rijstepap is ook erg lekker, maar met een theelepel honing komt de smaak beter uit. (honing smlet er ook beter door dan suiker)

De havermoutpap vond ik wat minder. Beetje honing doet al wonderen. Volgens mijn ouders smaakt het plakkerig. Door er een klein klontje boter door heen te doen, wordt het smeuiger.

Gortepap hoeft van mij niet: ik lust geen karnemelk... (maar gort lust ik wel)
 
Van die havermoutpap vreet ik zo een halve liter weg maar ben er mee gestopt want ik voel me er altijd zo vatsig bij :o
 
Back
Naar boven