XXL Nutrition

Canderel toegestaan tijdens cutting ?

Bezoekers in dit topic

prinsjj

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2003
Berichten
175
Waardering
1
Ik gebruik Canderel in mijn koffie, 3 stuks.

In een zo'n Canderel zit: aspartaam 18mg, lactose, carboxymethlycellulose en fenylalanine.

Voedingswaarde per Canderel:

Kilojoure (kcal) 1,4 (0,3)
Koolhydraten 0,06
Eiwit 0,02
Vezels 0,004
Vet 0

3 stuks in de koffie, is nog net geen kcal, dat kan toch niet veel kwaad of zie ik wat over het hoofd ?
 
Zal geen kwaad kunnen nee.
 
Meningen over aspartaam zijn verdeeld. Ik gebruik het wel en zeg dat al die ophef overdreven is. Googel maar eens op aspartaam als je niet snapt wat ik bedoel.

Beter aspartaam dan suiker in je koffie als je aan het cutten bent en nog niet zonder zoetigheid kunt.
 
Laat de Canderel (aspartaam) staan.
Kijk of ze Splenda hebben.
 
Is Splenda niet op aspartaam gebasseerd ?

Maar even los van het feit, dat het slecht is, in 1 zo'n ding zit 0,02 kcal koolhydraten, dus je hoeft het niet te laten ivm de hoeveelheid simpele suikers dacht ik zo ?
 
1)nee, gebaseerd op maltodextrin
2)nee
 
In de VS gebruiken ze Splenda veel, maar in NL zou ik niet weten hoe je er aan kunt komen.
Zelf heb ik wel maltodextrine (Fantomalt) in huis, maar Splenda zou gemodificeerd maltodextrine (=moutsuiker) zijn?

Verder hebben ze het er ook over Stevia, wat op plantaardige basis is.

Kortom, aardige suggestie, maar hoe kom je aan dat spul. Voorlopig houd ik het op aspartaam en maak me niet zo druk om dat soort paniekzaaierij (maar ja, hoeveel stofjes hebben we niet gegeten die achteraf heel slecht bleken te zijn, zoals bijv margarine ??? )
 
Back
Naar boven