AndroidHealthClinic

Candito 6 Week - Vraag

Bezoekers in dit topic

Fitness96NL

Cool Novice
Lid geworden
8 mei 2016
Berichten
213
Waardering
73
Lengte
1m79
Goedemiddag!

Over een week of 3 wil ik weer met Candito aan de slag. (overigens wil ik hem dan ook hier gaan loggen)
Ik heb in het verleden 1x eerder dit programma gevolgd, dus heb nog niet veel ervaring met Candito 6 Week Strenght.
''In mijn 2e poging raakte ik in week 4 geblesseerd aan een spiertje rond mijn schouder/rug.''

Ik ben alvast aan het voorbereiden hoe ik het ga indelen qua oefeningen, maar ik loop eigenlijk tegen een onduidelijkheid aan. Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen. :rolleyes:

Het gaat eigenlijk om het uitkiezen van de oefeningen. Over rug/bicep. In de uitleg van het programma staat letterlijk dit:
You can see on the spreadsheet, the program calls for 3 additional required exercises to the bench press for upper body days. You need to pick an exercise for the upper back, shoulders, and biceps.

Dit zou dus inhouden dat je ongeveer dus hierop uitkomt:
Borst - Bench press
Rug - Pull ups
Schouder - DB Shoulder press
Bicep - Barbell Curl

Maar als je dan naar de bijbehorende excel-sheed gaat staat er dit.
Choose Your Preferred Accessory Exercises
Upper Back Exercise #1 (horizontal pull) - Dumbbell Row
Shoulder Exercise - Seated Dumbbell OHP
Upper Back Exercise #2 (vertical pull) - Weighted Pull-up

Dit zou dus inhouden dat je 2 oefeningen doet voor je rug. Horizontaal / Verticaal.
Dan zou je dus zoals ik het begrijp de Bicep oefening standaard op moeten nemen in je
''Optional Exercises''.

Of is het de bedoeling dat je 1 rug oefening kiest en de andere oefening dus inruilt voor één van de aangegeven bicep oefeningen?
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?


Alvast bedankt!
 
Uit mijn hoofd kan je inderdaad kiezen, maar dan zou het zoiets moeten worden:

Bench
Db row
MP
latt pulldown
optie 1 (kan bv tricep zijn, maar ook zijkant delts, wat jij wilt)
Optie 2 (bicep,borst,traps, whatever)
 
Uit mijn hoofd kan je inderdaad kiezen, maar dan zou het zoiets moeten worden:

Bench
Db row
MP
latt pulldown
optie 1 (kan bv tricep zijn, maar ook zijkant delts, wat jij wilt)
Optie 2 (bicep,borst,traps, whatever)

Oke, dan is het inderdaad dus wel de bedoeling met 2x Rug en dan eventueel Bicep bij de Optional Exercise. Dit lijkt mij ook het meest logisch nu.
Dan ga ik dat maar gewoon aanhouden straks.

Bedankt!
 
Uit mijn hoofd kan je inderdaad kiezen, maar dan zou het zoiets moeten worden:

Bench
Db row
MP
latt pulldown
optie 1 (kan bv tricep zijn, maar ook zijkant delts, wat jij wilt)
Optie 2 (bicep,borst,traps, whatever)
Dit ja.

Essentieel is dat de optional exercises low impact zijn (bijv incline flyes, side raises, curls en extensions).
 
Zou geen shrugs doen als je het mij vraagt. Je doet al (varianten op) dl 2x per week. Je hebt meer aan incline flyes bijv.
 
Zou geen shrugs doen als je het mij vraagt. Je doet al (varianten op) dl 2x per week. Je hebt meer aan incline flyes bijv.

Ik vind Shrug persoonlijk een heerlijke oefening. Veel herhalingen... ook zou ik nog graag wat aan die nekspieren werken. Maar lijkt hij dus overbodig in jullie ogen? Ik zou inderdaad ook flyes kunnen pakken als optie.
 
Overigens gaat het ook niet om veel volume. Meer als afsluiting van de training even lekker wat herhalingen meepakken.
Maargoed, nogmaals... Flyes is ook geen gek idee misschien
 
Ik zou flyes doen. Ga je naar mijn idee meer aan hebben.
 
Back
Naar boven