AndroidHealthClinic

Capital sports amazor M rack

Bezoekers in dit topic

Heb er zelf geen ervaring mee. Wellicht dat mensen het beter kunnen beoordelen aan de hand van dit filmpje:

 
Ik heb zelf interesse in de stalen jerk blocks van capital sports.
Exacte kopie van veel andere 'suppliers', zoals bv de oude pendlay blocks. Enkel is de prijs enorm veel lager. Voor dat geld kan ik zelfs niet het hout kopen om zelf te maken denk ik.
En dat is dan inclusief verzendkosten :rolleyes:
 
Ja het is idd goedkoop en ziet er goed uit, bijna te mooi om waar te zijn:)
 
Zal wel aan mij liggen maar zo super goedkoop is die website toch niet? Prijzen vd powerracks/rigs/sleds etc zijn ongeveer gelijk aan die vd concurrenten. De power en halfracks lijken trouwens verdacht veel op die van workoutsupply en andere dingen als cable crossover kwam me ook wel bekend voor (betersport.nl?) . Mooi spul op zich en leuk assortiment. Geen ATX/Barbarian kwaliteit waarschijnlijk maar voor de meeste homegyms goed genoeg. De populariteit van crossfitt zorgt voor nogal wat shops in dit spul. Alleen maar goed voor ons zou ik zeggen.
 
Zal wel aan mij liggen maar zo super goedkoop is die website toch niet? Prijzen vd powerracks/rigs/sleds etc zijn ongeveer gelijk aan die vd concurrenten. De power en halfracks lijken trouwens verdacht veel op die van workoutsupply en andere dingen als cable crossover kwam me ook wel bekend voor (betersport.nl?) . Mooi spul op zich en leuk assortiment. Geen ATX/Barbarian kwaliteit waarschijnlijk maar voor de meeste homegyms goed genoeg. De populariteit van crossfitt zorgt voor nogal wat shops in dit spul. Alleen maar goed voor ons zou ik zeggen.

Dat is ook zo sommige producten zijn idd normale prijzen alleen het apparaat in mijn link is te vergelijken met de monster gym van Barbarian (die zal wel steviger beter zijn) en die is over de 3000 euro en deze 999 en dat scheelt dan wel heel veel en lijkt mij wel een goed apparaat voor als je beperkt in ruimte zit
 
Dit zijn inderdaad standaard toestellen van een grote Chinese fabriek. Zoals Chimaira al heeft gespot kopen veel nieuwe aanbieders hier in en plakken er gewoon hun eigen logo op. Nagenoeg allemaal hetzelfde spul dus en geen eigen ontwerpen of ontwikkeling.

Qua idee is dit toestel inderdaad vergelijkbaar met de Barbarian Monster Gym maar daar houdt de vergelijking ook op. Voor thuisgebruik is het echter wel een goedkoop alternatief (maar natuurlijk ook lagere kwaliteit). Toevallig hebben wij vorige maand een goedkopere plate loaded uitvoering van de Barbarian Monster Gym ontwikkeld, die zal binnen enkele maanden beschikbaar zijn :flex:
 
Dit zijn inderdaad standaard toestellen van een grote Chinese fabriek. Zoals Chimaira al heeft gespot kopen veel nieuwe aanbieders hier in en plakken er gewoon hun eigen logo op. Nagenoeg allemaal hetzelfde spul dus en geen eigen ontwerpen of ontwikkeling.

Qua idee is dit toestel inderdaad vergelijkbaar met de Barbarian Monster Gym maar daar houdt de vergelijking ook op. Voor thuisgebruik is het echter wel een goedkoop alternatief (maar natuurlijk ook lagere kwaliteit). Toevallig hebben wij vorige maand een goedkopere plate loaded uitvoering van de Barbarian Monster Gym ontwikkeld, die zal binnen enkele maanden beschikbaar zijn :flex:


Een plate loaded monster gym in ontwikkeling :engel::thumb::thumbs::bow2:!!!!

Hoelang zijn die enkele maanden, kan ik hem niet vandaag al bestellen:knipoog:
 
Een plate loaded monster gym in ontwikkeling :engel::thumb::thumbs::bow2:!!!!

Hoelang zijn die enkele maanden, kan ik hem niet vandaag al bestellen:knipoog:
De plannen zijn pas net klaar dus de productie kan in de komende weken starten. Dat heeft even tijd nodig in verband met prototype testen en dergelijke, dus het is nu helaas nog moeilijk te zeggen hoe lang precies.
 
De plannen zijn pas net klaar dus de productie kan in de komende weken starten. Dat heeft even tijd nodig in verband met prototype testen en dergelijke, dus het is nu helaas nog moeilijk te zeggen hoe lang precies.

Begrijpelijk ben er wel benieuwd naar, zal jullie site in de gaten houden:thumb:
 
Dit zijn inderdaad standaard toestellen van een grote Chinese fabriek. Zoals Chimaira al heeft gespot kopen veel nieuwe aanbieders hier in en plakken er gewoon hun eigen logo op. Nagenoeg allemaal hetzelfde spul dus en geen eigen ontwerpen of ontwikkeling.

Qua idee is dit toestel inderdaad vergelijkbaar met de Barbarian Monster Gym maar daar houdt de vergelijking ook op. Voor thuisgebruik is het echter wel een goedkoop alternatief (maar natuurlijk ook lagere kwaliteit). Toevallig hebben wij vorige maand een goedkopere plate loaded uitvoering van de Barbarian Monster Gym ontwikkeld, die zal binnen enkele maanden beschikbaar zijn :flex:

Ik had jullie vanavond gemaild heb hier wel oren naar is er inmiddels meer bekend?
Ik overweeg ook de barberian monster maar die prijs.. heeft iemamd dit toestel en wat zijn de ervaringen?
 
Ik had jullie vanavond gemaild heb hier wel oren naar is er inmiddels meer bekend?
Ik overweeg ook de barberian monster maar die prijs.. heeft iemamd dit toestel en wat zijn de ervaringen?

De Barbarian maar dan met schijfopname voor de pully kost 1995,-
https://www.fitness-seller.nl/barbarian-smith-cable-rack/

De capital sports toestellen zien er wel gelikt uit zo op de foto, ben echt benieuwd naar de kwaliteit. Iemand inmiddels hier wat gekocht?

Mijn ervaring met Chinees spul is dat het echt alle kanten op kan gaan, zowel goede als slechte ervaringen, met elektronica spul van 500-1500 euro. Vaak ziet het er wel zo uit als op de foto, dat dan weer wel.

Wat ik mis bij de Barbarian is een extra optie voor om je schijven aan te hangen wat deze wel heeft, maar nadeel is dat het hem wel meteen weer een stuk groter maakt.
 
Wat ik op deze mis is ten opzichte van de monster gym is een lat pulley. De vraag is of dat heel erg is. Je kan de lat pulldown oefening ook doen met de losse cables en een stang heb ik ergens online gezien. Niet ideaal waarschijnlijk.

Ik train zelf 4x per week in de sportschool maar de smoth machine voor squats is bijna altijd bezet ook heb ik een matige rug waardor squatten zonder smith pulley iets is wat ik niet echt aandurf. De barberian is wel kwaliteit dan beter 2k meer betalen voor een machine die probably levenslang bruikbaar is dan nu bezuinigen en "net niet" ervaren elke keer dat je traint. Of het net niet is kan je denk ik pas beoordelen als je hem uitprobeerd.

Ik wil dus vooral een machine voor de mogelijkheid thuis te kunnen trainen omdat sportschool vaak druk is bij de smith machine en de cable pulls. Idee is om die oefeningen dan thuis te plannen. Ben helemaal nog een beetje bezig mn training naar en hoger plan te tillen voor het komende jaar en aankoop machine is daar onderdeel van.

Ik weet dat hij overkill is het goedkoper kan met een fullrack maar vanwege rug en bovengenoemde gedachtes lijkt een monster gym wel mooie oplossing. Momenteel heb ik een kettler multigym prima voor als je begint maar til nu glink meer en ben de aportschool kwaliteit gewend. Dan is het toch minder zon ketter.

Vaste gewichten in de machine lijkt me wel een must anders steeds halterschijven aanpassen ipv ff snel de pin verzetten; dat gaat storend worden ben ik bang.

Wat zijn jullie idee ? Ben nog redelijk novice met n jaar fanstiek krachhtraining dus sta open voor alle suggesties van meer ervaren sporters!
 
Wat ik mis bij de Barbarian is een extra optie voor om je schijven aan te hangen wat deze wel heeft, maar nadeel is dat het hem wel meteen weer een stuk groter maakt.
Die optie is er gewoon als uitbreiding hoor (lat pulley + opbergpinnen):

Plate loaded (halterschijven): https://www.fitness-seller.nl/barbarian-smith-cable-rack-lat-pulley/
Stackweight (gewichtstapels): https://www.fitness-seller.nl/barbarian-smith-cable-rack-met-gewichtstapels-lat-pulley/

Wat ik op deze mis ten opzichte van de monster gym is een lat pulley.
Zie hierboven, de Barbarian is ook leverbaar met Lat Pulley uitbreiding.

Wij hebben inmiddels overigens ook een MegaTec Smith Cable Rack in ons assortiment. Dit is de goedkopere variant van de Barbarian en deze is Europees gecertificeerd (EN 20957 I.II.IV-H) voor thuisgebruik. Kwalitatief gezien ligt de MegaTec uitvoering natuurlijk wat lager dan de Barbarian maar wel hoger dan de goedkope merken. Laat je vooral niet misleiden door mooie foto's, als een rack zo goedkoop is dan is de afwerking en kwaliteit nu eenmaal ook een stuk lager en als je pech hebt merk je dat ook qua trainingservaring. Onze MegaTec en Barbarian racks zijn juist zeer scherp geprijsd en helemaal niet zo duur als je kijkt naar de hoge kwaliteit en de luxe afwerking (de prijs per kg is zelfs lager dan van het goedkope rack dat hier genoemd wordt dus je krijgt voor je geld niet alleen meer staal maar ook een hogere kwaliteit/stabiliteit en een luxere afwerking).

Het MegaTec Smith Cable Rack heeft zowel een lat pulley als opbergpinnen voor halterschijven en is verkrijgbaar in twee uitvoeringen:

Plate loaded (halterschijven): https://www.fitness-seller.nl/megatec-smith-cable-rack/
Stackweight (gewichtstapel): https://www.fitness-seller.nl/megatec-smith-cable-rack-met-gewichtstapel/

Video:
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller
Als je de monster gym en de smith machine met lat extensie verglijkt ben je alsnog duurder uit.
De monster gym kan dan toch meer dan de smith machine met de lat extensie?

Voor die 900 euro meer ( toch nog een bedrag ) is barberian wel een stuk mooier snap dat het uit dezelfde fabriek komt.
Als jullie nog wat met de prijs kunnen wellicht heb ik wel interesse ;)
Ik las uit jouw reacties dat de barbarian wat meer uitbreid mogelijkheden heeft, in het geval van de monter gym is alleen de
'voetensteun' voor smith leg presses een uitbreiding of zijn er nog meer? Wel jammer dat die er niet bij inzit maar voor dat bedrag kan je dat later altijd nog eens doen.
Maar die megatec is zeker ook een heel mooi toestel! Alleen jammer van dat oranje.. dat had ik liever zwart gezien. Is niet in zwart te verkrijgen ook?
 
Jammer dat er niemand is die kan bevestigen of de kwaliteit zo veel slechter is dat het de prijs niet rechtvaardigt.
Maar aannemen dat iets uit China altijd rommel is zonder het product te hebben gezien is niet altijd waar.


.
 
Als je de monster gym en de smith machine met lat extensie verglijkt ben je alsnog duurder uit.
De monster gym kan dan toch meer dan de smith machine met de lat extensie?
Het Smith Cable Rack met Lat Pulley is inderdaad duurder dan de Monster Gym. Deze heeft een lat pulley met een extra gewichtstapel van 125 kg en dat is niet goedkoop. Ook heeft deze opbergpinnen waaraan je halterschijven kunt ophangen. Dit toestel is 225 kg zwaarder dan de Monster Gym en dus ook wat duurder. Daarnaast is de Monster Gym een oude uitvoering uit 2012 of eerder als ik mij niet vergis. Het Smith Cable Rack is het nieuwste model met de nieuwste details en afwerking erin verwerkt.

Als je deze met elkaar wil vergelijken dan kun je beter kijken naar het Smith Cable Rack zonder lat pulley.

Maar die megatec is zeker ook een heel mooi toestel! Alleen jammer van dat oranje.. dat had ik liever zwart gezien. Is niet in zwart te verkrijgen ook?
Nee deze is enkel in zwart-oranje verkrijgbaar. Maar het oranje is in ieder geval een stuk mooier dan babyblauw toch? ;)

Jammer dat er niemand is die kan bevestigen of de kwaliteit zo veel slechter is dat het de prijs niet rechtvaardigt.
Maar aannemen dat iets uit China altijd rommel is zonder het product te hebben gezien is niet altijd waar.
In China kan prima kwalitatief geproduceerd worden, onze MegaTec, Barbarian Line en zelfs ATX toestellen worden daar ook geproduceerd. Je dient dan wel de juiste fabriek te vinden en bereid zijn om meer te betalen voor een hogere kwaliteit. Het is dan ook noodzakelijk de toestellen zelf te ontwikkelen zoals wij doen, in plaats van de modellen rechtstreeks van de Chinese fabrieken te kopen en er een eigen logo op te plakken. In het verloop van dit topic is bijvoorbeeld goed te zien dat ons Barbarian Smith Cable Rack in de tussentijd alweer twee updates heeft gehad terwijl het andere toestel over drie jaar waarschijnlijk nog altijd precies hetzelfde verkocht wordt.

Ik ken de fabriek waar dit andere merk vandaan komt en deze toestellen zijn kwalitatief gezien en qua afwerking zeker niet te vergelijken met MegaTec of Barbarian. Eerder met Heavy Duty. Maar er zijn waarschijnlijk genoeg thuisgebruikers waarvoor dit zal volstaan (zoals ik twee jaar geleden ook al aangaf in dit topic) net zoals wij veel Heavy Duty toestellen verkopen en de meeste klanten daar ook tevreden mee zijn. Als de klant maar beseft dat het een budgettoestel is en wat het verschil is qua trainingservaring vergeleken met duurdere toestellen.
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller

De smith machine heeft een mindere monkey bar(?)
De afwerking ziet er inderdaad nog robuuster uit, plaatmateriaal aan de zijkant constructie in plaats van een gebogen alu profiel. Verder zie ik als leek zo niet veel verschillen.

Zijn er voor MegaTec ook nog accessoires optioneel toe te voegen?

Als je dan zou moeten kiezen voor een monster gym vs de megatec die jij noemde, betekend dat dit dan dat de megatec smith bijvoorbeeld soepeler loopt? of maakt dit allemaal niet zoveel uit.

Ik zie ook nu pas dat de monster gym uitgaat van 50mm en de megatec genoemd 30mm
 
Laatst bewerkt:
Fitness Seller

De smith machine heeft een mindere monkey bar(?)
De afwerking ziet er inderdaad nog robuuster uit, plaatmateriaal aan de zijkant constructie in plaats van een gebogen alu profiel. Verder zie ik als leek zo niet veel verschillen.

Zijn er voor MegaTec ook nog accessoires optioneel toe te voegen?

Als je dan zou moeten kiezen voor een monster gym vs de megatec die jij noemde, betekend dat dit dan dat de megatec smith bijvoorbeeld soepeler loopt? of maakt dit allemaal niet zoveel uit.

Ik zie ook nu pas dat de monster gym uitgaat van 50mm en de megatec genoemd 30mm
De optrekstang is bij de nieuwe modellen juist naar achteren geplaatst zodat je altijd vrij kunt optrekken, zonder dat de katrollen, J-hooks, spotters of andere accessoires op de voorste staanders in de weg zitten en verplaatst of verwijderd hoeven te worden. Daar is dus wel over nagedacht maar als jou het andere ontwerp prettiger lijkt dan is de Monster of het andere rack uit dit topic een betere keuze.

De MegaTec heeft verder geen accessoires.

De Monster is kwalitatiever dan de MegaTec en de smith machine zal ook iets soepeler lopen. De modellen van Barbarian zijn namelijk kogelgelagerd terwijl de MegaTec is voorzien van glijlagers. Voor thuisgebruik zijn de glijlagers normaal gesproken prima hoor, als je de stangen insmeert beweegt dit allemaal soepel. Voordeel van glijlagers is overigens wel dat ze vrijwel geluidloos zijn, kogellagers maken aardig wat lawaai (honderden stalen balletjes die over een stalen stang rollen).

De Monster heeft inderdaad enkel 50 mm schijfopnames. Alle nieuwe MegaTec en Barbarian Line toestellen zijn standaard 30 mm en kunnen worden uitgebreid met 50 mm adapters.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven