XXL Nutrition

Capital sports rack, ervaring?

Bezoekers in dit topic

Iemand toevallig ondertussen hier al ervaring mee? Ik kwam hetzelfde rack tegen. Ervaringen op amazon klinken goed.
 
Lijkt me erg dun materiaal.
90kg voor een full rack is nu niet echt zwaar te noemen.
Daarbij is de diameter van de gaten erg klein wat leuren versnelt.
Dit lijkt me niet echt een rack waar je echt zwaar in kan liften.
De dipstangen lijken me ook erg onhandig en gemaakt voor ectos.
De verticale buizen worden aan de voet bevestigd door 2 bouten door een dun plaatje te steken. Dat plaatje is aan de voet gelast. Die constructie lijkt me niet erg stevig: zon' dun plaatje, aan 1 kant van de buis.
 
Lijkt er misschien een beetje op maar toch wel aanzienlijk wat verschillen. Zo is het HD-2 rack bijvoorbeeld 30% zwaarder uitgevoerd (115 kg vs 90 kg), heeft weerstandsbandpinnen, meer hoogte posities en de pulley heeft beenrollen waaronder je je kunt vastklemmen bij zware gewichten.

Grootste verschil zijn de J-hooks en Noodsteunen, die bij het HD-2 rack massieve pinnen hebben en uitneembaar zijn. Het andere rack in dit topic werkt met van die pop-pins (veerknoppen) waarbij je de accessoires alleen omhoog en omlaag kunt schuiven over de palen en niet kunt uitnemen. Zo'n pop-pin kan ook kapot gaan (veermechanisme binnenin).

Over de prijs valt echter niet veel te zeggen, die is zeker erg scherp (als je naar het gewichtsverschil kijkt ligt de prijs ongeveer gelijk met ons HD-2 rack, al heeft het HD-2 rack dus wel wat betere functionaliteiten). Als je een lager budget hebt is dit rack dus wel een optie om te overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden. Zag er wel leuk uit maar goedkoop is duurkoop soms. Heb die dus maar van mijn lijstje gehaald.

Nu nog drie keuzes over in mijn budget de powermark 475, de HD2 of powercage. Over alle drie al wel wat reviews gevonden en prijs technisch is de powercage denk ik toch het beste voor mij (geen verzendskosten is dicht bij).

De HD-2 klinkt ook zeer inderdaad zeer goed, veel goede reviews over gelezen iets duurder maar ook iets mooier denk ik. Wel jammer dat er telkens verzendskosten overheen komen.
 
Is er een reden dat je een volledige cage wil?
Ik dacht die eerst ook nodig te hebben, maar heb nu een half rack. Achteraf gezien ben ik blij dat ik daar voor gegaan ben. Al had ik meer plaats, dan zou ik dit nog steeds handiger gevonden hebben.
Als je echt veel plaats hebt is zo'n volledige cage uiteraard wel erg mooi.
Maar een halve kost uiteraard minder. Misschien kan je dan wat in de betere (?) reeksen gaan kijken?
 
Geen specifieke reden. Begreep een beetje op dit forum dat het veiliger is en je meer opties hebt. Toevallig kwam ik laatst een powertec power rack tegen die ik gebruikt heb en vond wel veel fijner dan wat ik daarvoor gebruikte (squat / bank druk rack) omdat ik daarmee niet maximaal ging als ik alleen was.

Maar ik zal er me eens in verdiepen en qua ruimte heb ik niet heel veel extra ruimte (2,4 x 2,4 x 2,3 lbh). Bedankt voor de tip.
 
Aha.
Dan heb je nog net ietsje minder ruimte dan mezelf (2,4 x 3,1 x 2,3)

Dan heb ik enkele vragen die misschien wat raar overkomen maar wel van belang zijn:
Wat is je 1RM squat en bench en hoe lang train je al?
Woon je nog thuis?

Voor die ruimte zou ik momenteel echt wel een half rack aanraden. Zeker gezien de breedte van je ruimte. Je gaat anders serieus liggen klooien om je barbell geladen te krijgen.
Je strength stats doen er toe omdat een ervaren lifter die 300kg squat echt wel een 220cm olympische barbell nodig heeft. De kortere varianten zijn meestal niet geschikt om zulke gewichten te dragen voor meer dan een training of 5. Dat is dus geen optie in dat geval.

Of je nog bij je ouders woont: Als je van plan bent om b.v. over 2 jaar te verhuizen kan je ofwel toch een full cage nemen ofwel voor het allergoedkoopste alternatief gaan. Als je denkt meer of geen plaats te hebben als je op je eigen gaat wonen.

Dingen die ik zelf zou overwegen in jouw situatie:
Fortex
Megatec
Powercage

En dan misschien een barbell zoeken die wat korter is dan de standaard 220cm.
 
In alle eerlijkheid, ik zou er niet in durven squatten met meer dan 150kg.....
 
In wat? In die dingen uit de openings post of in die spullen die ik aanraad in mijn laatste post?
 
Ik geloof dat dit gewoon het rack van bodycraft is onder een andere naam, of een kopie er van. Exact dezelfde cable row optie. Ve3rder de jhooks en catchers exact hetzelfde, ook een pin systeem.
CA Tremendour Kabelzug Rack-Erweiterung Anbauteil

Dit rack van hun vind ik wel aardig
Amazor P Power Rack mit Monkey Bar

Service was wel zeer slecht ik vroeg wanneer dat laatste rack eventueel leverbaar was (stand er toen nog niet op) en kreeg slechts als antwoord dat ze niet naar Nederland leveren. Mijn antwoord was dat leveren in Duitsland geen probleem was, waarop hun reactie was of ik het exacte artikelnummer door kon geven. Kereltje achter de pc kent de naam van hun eigen product dus niet en even opzoeken was er ook niet bij. Toen ben ik afgehaakt,
 
Laatst bewerkt:
Is er een reden dat je een volledige cage wil?
Ik dacht die eerst ook nodig te hebben, maar heb nu een half rack. Achteraf gezien ben ik blij dat ik daar voor gegaan ben. Al had ik meer plaats, dan zou ik dit nog steeds handiger gevonden hebben.
Als je echt veel plaats hebt is zo'n volledige cage uiteraard wel erg mooi.
Maar een halve kost uiteraard minder. Misschien kan je dan wat in de betere (?) reeksen gaan kijken?

Als je de ruimte hebt zou ik altijd voor een heel rack gaan. Je kan ook nog eens buiten het rack jhooks plaatsen voor eventueel andere oefening of supersets met een extra bar.
 
Bedankt voor alle info en tips. Ik ga toch denk ik gewoon voor een power rack van power cage. Prijsverschil is miniem en qua ruimte wel beter maar heb nog steeds wel ruimte over.

Ik woon gewoon op mezelf en dus weliswaar een kleine ruimte maar dat ben ik wel gewend.

Reden voor een power cage is juist dat ik wat serieuzer wil trainen. Momenteel train ik wel op Mn werk in een kleine gym maar thuis niet frequent genoeg door lange afstand naar sportschool (20 min). Oftewel geen verbetering en qua gewichten zit ik nog lang niet op bovengenoemd.

Barbell etc heb ik al gekocht. Weliswaar 220 cm maar komt wel goed denk ik.
 
Welke schijven heb je?
Een gietijzeren schijf geraakt er wel tussen. Met bumpers moet je al opletten.
Beste optie zouden powerlifting plates zijn, maar die kosten wel wat meer.
 
Dat valt nog wel mee. Die krijg je wel tussen de muur en he barbell bij het laden.
 
Bedankt voor alle info en tips. Ik ga toch denk ik gewoon voor een power rack van power cage. Prijsverschil is miniem en qua ruimte wel beter maar heb nog steeds wel ruimte over.

Ik woon gewoon op mezelf en dus weliswaar een kleine ruimte maar dat ben ik wel gewend.

Reden voor een power cage is juist dat ik wat serieuzer wil trainen. Momenteel train ik wel op Mn werk in een kleine gym maar thuis niet frequent genoeg door lange afstand naar sportschool (20 min). Oftewel geen verbetering en qua gewichten zit ik nog lang niet op bovengenoemd.

Barbell etc heb ik al gekocht. Weliswaar 220 cm maar komt wel goed denk ik.

PowerMark 470HR Power Rack kopen? Helisports is hét adres

Beste rack voor de beste prijs, waar je weinig ruimte voor hebt.

Een full power rack in een kleine ruimte? Dat wordt vloeken als je je barbell van de binnenkant naar de voorkant moet verplaatsen.

Ik heb zeer zware en goede full power racks gehad, maar mijn half rack van powermark was de beste van allemaal.
Tripleace, zowat de sterkste powerlifter hier op dit forum traint er mee.
 
Laatst bewerkt:
Yasmine bedankt voor de tip. Heb ondertussen al een power rack gekocht van powercage. Als die niet bevalt dan verkoop ik hem wel weer en haal ik een half rack. We gaan het zien.
 
Back
Naar boven