AndroidHealthClinic

Cappachino tijdens IF fasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Feem

Cool Novice
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
126
Waardering
18
Lengte
1m86
Massa
104kg
Vetpercentage
27%
Ik ben net begonnen met IF en heb een vraagje. Tijdens het fasten eet ik helemaal niks. Maar ik heb in de ochtend echt een koffie nodig. Dit is alleen niet zwart wat zelfs goed zou zijn. Maar dit is een cappuccino poeder. In een glas daarvan zit circa 50kc.

Kan ik dit blijven drinken of moet ik overstappen naar echte zwarte koffie?
 
"Having zero calorie gum, diet soda, and coffee is okay. The caloric load of anything you ingest should essentially be zero"...
 
"Having zero calorie gum, diet soda, and coffee is okay. The caloric load of anything you ingest should essentially be zero"...
I understand, but they also say that a little bit of milk is allowed. Isn't this the same as a cappuccino?
Dieet soda also haves KC
 
Een scheutje magere melk is 5 kcal? Dit lijkt mij een groot verschil met een cappuccino van 50 kcal. Maar goed ben net pas aan het inlezen :)
 
Zou overstappen naar echte zwarte koffie
 
Als je een cappuccino drinkt tijdens je vast periode, ben je in mijn ogen niet meer aan het vasten. Het enige dat ik drink in mijn vast periode is water.
 
Ik ben net begonnen met IF en heb een vraagje. Tijdens het fasten eet ik helemaal niks. Maar ik heb in de ochtend echt een koffie nodig. Dit is alleen niet zwart wat zelfs goed zou zijn. Maar dit is een cappuccino poeder. In een glas daarvan zit circa 50kc.

Kan ik dit blijven drinken of moet ik overstappen naar echte zwarte koffie?

Lol.

Stel dat je 1200u begint met eten en 2000u je laatste maaltijd eet.

Hoe lang denk je dan dat je lichaam nodig heeft om je laatste maaltijd te verteren?

Heel lang... Denk aan uren...

Drink je cappucino en stress niet.
 
Lol.

Stel dat je 1200u begint met eten en 2000u je laatste maaltijd eet.

Hoe lang denk je dan dat je lichaam nodig heeft om je laatste maaltijd te verteren?

Heel lang... Denk aan uren...

Drink je cappucino en stress niet.

Jij snapt duidelijk het doel van IF niet.

OT, gewoon zwarte koffie drinken.
 
Ik weet precies wat het doel is van IF.

Voor hem is z'n cappucino belangrijk.

Als cappucino niet mag van de "IF-God" Mr Berkhan, wat moet hij dan doen?

Zich opofferen voor de zogenaamde superieure resultaten van IF tegenover een 'normaal' dieet?
 
Ik weet precies wat het doel is van IF.

Voor hem is z'n cappucino belangrijk.

Als cappucino niet mag van de "IF-God" Mr Berkhan, wat moet hij dan doen?

Zich opofferen voor de zogenaamde superieure resultaten van IF tegenover een 'normaal' dieet?

Hoho, dat zeg ik niet, ik zeg dat als hij IF wilt volgen dat hij de cappuccino niet moet nemen.

Als hij graag cappuccino drinkt en dit dus ook tijdens de fast doet dan is het hele idee achter IF niet meer van toepassing en dan is het dus geen IF meer.
 
Drink gewoon zwarte koffie man
 
Poeder? Zoiets is makkelijk zelf te maken, zeker als je er dol op bent. En waarom zou je het in de ochtend nodig hebben? Om wakker te worden van de cafeïne?

Er zit iets van 40mg in, verschilt amper met thee. Al dat melkpoeder is niet vergelijkbaar met een scheutje magere melk.
 
poeder? Zoiets is makkelijk zelf te maken, zeker als je er dol op bent. En waarom zou je het in de ochtend nodig hebben? Om wakker te worden van de cafeïne?

Er zit iets van 40mg in, verschilt amper met thee. Al dat melkpoeder is niet vergelijkbaar met een scheutje magere melk.

+1
 
Oke, naast wat logica en wat ik heb gelezen en nu hoor. Heb ik besloten om zo meteen maar wat normale koffie te kopen. Daar dan maar wat melk bij kloppen.

Vind het ook wel logisch dat ik het niet mag drinken. Want mocht ik een beetje misselijk zijn omdat ik niks heb gegeten, gaat het weg naar het nemen van een koffie. Wat dus betekend dat mijn honger gestild wordt met KC.

Dank jullie allemaal voor de extra feedback.
 
Ben tijdens het verder inlezen op meer info van Martin gestuit.

Volgende werk op zijn website gezegd nav een aantal vragen.

The fasted state is not an on/off switch

I often encounter questions that goes a little something like this

"...can I use milk/cream in my coffee during the fast?"

"...will I break the fat if I have a 1/2 cucumber during the fast?"

"...I accidentally drank a mouthful of regular Pepsi during the fast, is this considered a fast breaker?"

A: The fasted state is not an on/off switch that immediately gets turned off once you have a tiny amount of calories, like a lot of people seem to believe. The research is not clear on exactly what it is with fasting that causes the positive effects seen in the clinical trials, but some of the hypotheses revolve around

a) letting insulin levels drop below a certain threshold, rather than a semi-elevated state (which would be the case with a higher meal frequency approach)

b) creating an acute energy deficit (which you enter during the fast)

Note that I'm really dumbing this down to get my point across.

So, it's a question of a dose-response effect. Can you have some milk in your coffee? Sure, I wouldn't worry about it and I have it myself. Life would just be too damn boring with only black coffee, especially if you're used to having some milk with it. How much milk/cream? I would put the limit at 50 kcal total used throughout the fast. That's about 1 deciliter or 1/2 cup 2% milk.

Can you eat half a cucumber during the fast? Sure, I wouldn't worry about it, though I don't see the reason as to why you would do so. A cucumber won't fill you up, and eating something, anything, may actually stimulate hunger during the fast in some people. Not to mention the fairly strong hunger suppressive effects of fasting, which makes the need for eating something quite pointless.

In conclusion, use common sense and understand that the fasted state and the positive effects that may result from it isn't an on/off switch, or an 'all-or-nothing' kind of deal

Bron: http://www.leangains.com/2009/07/questions-answers.html

Kortom hij geeft een max van 50KC aan. Dit houdt in dat ik nog steeds wakker kan worden met mijn cappuccino zolang ik het daarbij hou.

Merk zelf trouwens dat ik een paar uur naar de koffie weer trek krijg. Dus zal toch kijken of ik niet puur zwart ga leren drinken.
 
Zelf weten, jouw probleem als het niet het resultaat geeft waar je op hoopt, ik zag al dat je er ook bij wou kuren.

Ik vind het altijd heel bijzonder dat bepaalde types mensen het meest fanatiek zijn in opzoeken hoe ze het zichzelf zo makkelijk mogelijk kunnen maken. Ga gewoon eten en knetterhard trainen, dan komt de rest vanzelf.
 
Zelf weten, jouw probleem als het niet het resultaat geeft waar je op hoopt, ik zag al dat je er ook bij wou kuren.

Ik vind het altijd heel bijzonder dat bepaalde types mensen het meest fanatiek zijn in opzoeken hoe ze het zichzelf zo makkelijk mogelijk kunnen maken. Ga gewoon eten en knetterhard trainen, dan komt de rest vanzelf.
Dan ben jij zeker ook het soort dat half onderzoek doet. Als je naar al mijn post hebt gekeken ben je erachter gekomen dat ik WOU kuren en net ben begonnen met IF.
Nadruk op wou dus.

Ook vind ik het fijn dat je mijn training kan beoordelen. Volgens mij kan je helemaal niet weten hoe of zelf wat ik train.

Maar voor de duidelijkheid. Die paar KC zal zeker niet zorgen dat ik geen vet ga verliezen. Iedereen zou dat moeten inzien. Het gaat namelijk om het TOTAAL aan KC. De voor en nadelen liggen bij de gezondheid van vasten.

Kennelijk is daar nog geen goed onderzoek naar geweest dus kan mijn vraag niet volledig beantwoord worden.

---------- Post toegevoegd Sun 30 Dec 2012 om 17:51 ----------

P.s zoals ik net al aangaf.
Merk zelf trouwens dat ik een paar uur naar de koffie weer trek krijg. Dus zal toch kijken of ik niet puur zwart ga leren drinken.

Heb dan net ook normale senseo gekocht om zelf mijn cappuccino te maken.
Maar dat is omdat ik 100% ervoor wil gaan. Niet omdat ik bang ben door de 50KC aan te komen.

Dit moet namelijk ook duidelijk zijn voor latere lezers.
 
Geen onderzoek, ik zag je topic gewoon in de actieve lijst en herkende je naam.
Als jij blijkbaar nog niet eens weet in hoeverre IF voor je werkt, en hoe t optimaal voor jou werkt, en je opent al een topic over IF en kuren, dan stel ik daar wel mijn vraagtekens bij ja. Ik vind het bijzonder snel erg zwak als een beginner daaraan begint, al is dat natuurlijk iets wat je helemaal zelf moet weten. En gezemel over dat het puur informatief is en je geen plannen hebt, is natuurlijk hetzelfde als zeggen dat het voor 'een vriend' is he :P

Nee, ik weet niet hoe jij traint. Als jij knetterhard traint en goed eet, dan is het toch goed? Resultaat komt dan vanzelf.

Je gaat ook geen onderzoek doen naar de smaak van poep, als je bij voorbaat al weet dat het smerig is.
 
Het is maar hoe serieus je het wilt doen hé. Voor mij is het bijvoorbeeld geen Fasting als je iets met calorieën drinkt/eet. Ik drink enkel water als ik aan het vasten ben.
 
Ik ben pas net achter IF gekomen. Ben nu ongeveer pas 2 weken bezig om goed op voeding te letten. Ben eerst begonnen met 6 maaltijden per dag. Dit was moeilijk omdat ik daarvoor juist de hele dag niks at. Alleen koffie met suiker dus maar wel keihard trainen. (slechte resultaten trouwens). Sinds kerst ben ik officeel overgestapt op IF.

Maar ik leef dus eigenlijk al heel lang volgens IF (ex. week voor kerst) en volhouden gaat dus wel lukken. Echte resultaten moet ik nog zien. Maar omdat ik nu KC tel en weet hoeveel eiwit ik binnen krijg zie ik al wel verschil in de spiegel en soms ook weegschaal. (vocht of vet wie zal het durven te zeggen na 2 weken)

Verder heb ik veel vrienden die kuren ja. Meeste zijn begonnen omdat hun ouders het ook deden. En net als de ouders ook te jong begonnen. Grote resultaten zie ik dan ook bij hun. Maar weet dat sommige van hun ouders niet eens meer normaal coïtus kunnen hebben.

Maar ik weet dus dat ik makkelijk een leven lang IF kan volhouden en wou dus weten of dit te combineren was. 6 maaltijden per dag om de 3 uur zal NOOIT werken voor mij. Vaak slaap ik 10 uur en gelijk eten als ik wakker wordt betekend alleen maar erin proppen. (hele hel krijg ik dus)
Wil dus eigenlijk nooit meer stoppen met If. Maar ben nu aan het inlezen of dit wel goed is. En dus ook mocht ik ooit AAS willen gebruiken, of ik weer een andere schema nodig zal hebben.
Verder leer ik mijn neef nu ook IF aan. En deze is zo'n mongool dat hij sowieso naar AAS gaat grijpen. Hoopte dus ook op goede argumenten voor hem. Ofwel geen IF te doen of geen AAS doen.

@patriciaa Volg je trouwens zelf het IF patroon? Ik ben letterlijk nog een noob, maar lees veel en hoop dan ook op argumenten van sporters die uit ervaring kunnen praten.

---------- Post toegevoegd Sun 30 Dec 2012 om 18:29 ----------

Het is maar hoe serieus je het wilt doen hé. Voor mij is het bijvoorbeeld geen Fasting als je iets met calorieën drinkt/eet. Ik drink enkel water als ik aan het vasten ben.
Heb je het dan over vasten als in het IF principe? Of vasten als in ramadan? Neem aan IF want ramadan mag ook geen water.

Maar omdat er geen goede studie is gedaan over wat vasten nou precies is (of niet gevonden nog), en/of de voordelen alleen maar komen bij letterlijk echt VASTEN (ramadan style), zal ik ook gewoon proberen geen KC binnen te nemen.
Lijkt me nu nog gewoon de beste keuze aangezien de artikelen die ik zover heb gelezen.

Je gaat ook geen onderzoek doen naar de smaak van poep, als je bij voorbaat al weet dat het smerig is.
Als je dingen gaat aannemen ben je fout bezig. Zo is wordt er bijvoorbeeld koffiebonen gegeten door katten en wanneer ze worden uitgepoept schoongemaakt en verwerkt naar koffie. Is volgens mij de duurste koffie in de wereld. Zou iedereen dus zoals jouw denken van poep is vies want het is zo, zou wetenschap niet eens bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven