XXL Nutrition

Captains log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is dat het doel van een floorpress?
Nee, dat is het doel van met mijn voeten omhoog.

De floor press is gewoon hetzelfde als de bench press alleen met wat een beperkte range of motion.

Het bankje dat ik had gemaakt is iets te gammel om te vertrouwen helaas.
 
Nee, dat is het doel van met mijn voeten omhoog.

De floor press is gewoon hetzelfde als de bench press alleen met wat een beperkte range of motion.

Het bankje dat ik had gemaakt is iets te gammel om te vertrouwen helaas.

Oh ik meende dat het voornamelijk toegepast werd om je lock out te verbeteren en de nadruk op de triceps te leggen.

Hou die benen gewoon op de grond. Los van het feit dat het eruit ziet alsof je in je broek zit te schijten kost het je ook kg's op de bench. Voor je stabiliteitspieren kan je toch andere (betere) oefeningen doen?
 
Oh ik meende dat het voornamelijk toegepast werd om je lock out te verbeteren en de nadruk op de triceps te leggen.

Hou die benen gewoon op de grond. Los van het feit dat het eruit ziet alsof je in je broek zit te schijten kost het je ook kg's op de bench. Voor je stabiliteitspieren kan je toch andere (betere) oefeningen doen?
Het zal ook wel zijn om de lockout te verbeteren dan.
 
17-4-2020:
Floor press
1x6 60 kg
3x4 70 kg
1x3 70 kg

20-2-2020:
Deadlift
1x6 60 kg
1 100 kg
1 130 kg
1x2 160 kg
1 160 kg
1x5 130 kg
1x2 130 kg

Pull ups
3x8
1x5

21-4-2020:
Shoulder press
1x5 50 kg
0 60 kg
2x5 50 kg
1x3 50 kg

22-4-2020:
Zercher Squats
5x6 60 kg

26-4-2020:
Deadlift
1x6 60 kg
1 100 kg
1 150 kg
3x2 150 kg
1x4.5 120 kg
1x5 120 kg

27-4-2020:
Handstand balancing

27-4-2020:
Shoulder press
1x5 50 kg
2x4 50 kg
2x3 50 kg

Hanging leg extensions
5x10
 
De fitness zaal is weer open, maar je mag alleen buiten sporten en dat gaat dus niet echt als het regent.

Ik kan nu dus helaas niet zo vaak sporten, ze gaan het wel bedekken de aankomende dagen, maar ik heb ook geen zin om helemaal zeiknat daar aan te komen, dus ik moet nog effe kijken hoe dat gaat.
 
Nog maar 0.52 kg te gaan in mijn cut:
1591470282184.png
 
goed voor jou maar dat was mijn vraag niet
Mijn doel is 65 kg omdat ik dan kan meedoen aan de <66 kg klasse met powerliften.

Ik kan wel weer gaan bulken naar 70 kg en meedoen met de 74 kg klasse maar eerst effe kijken hoe dit gaat aangezien ik nog nooit heb meegedaan aan een competitie.
 
Mijn doel is 65 kg omdat ik dan kan meedoen aan de <66 kg klasse met powerliften.

Ik kan wel weer gaan bulken naar 70 kg en meedoen met de 74 kg klasse maar eerst effe kijken hoe dit gaat aangezien ik nog nooit heb meegedaan aan een competitie.
Is het dan niet slimmer om iets verder door te cutten en dan te bulken tot >74kg en zo goed wat kracht te pakken (dit is niet slecht bedoeld want iedereen doet hoe dat hij het zelf wilt en er zijn meerdere goede methodes)
 
Staan er op de korte termijn al weer wedstrijden op de kalender dan?
Nee, volgens mij niet, maar ik wou sowieso iets afvallen.

Is het dan niet slimmer om iets verder door te cutten en dan te bulken tot >74kg en zo goed wat kracht te pakken (dit is niet slecht bedoeld want iedereen doet hoe dat hij het zelf wilt en er zijn meerdere goede methodes)
Ik voelde me wel sterker toen ik 70 kg was maar ik ben maar 1,63m, dus ik was iets dik toen.

Is het beter om te cutten tot 61 kg en dan te bulken tot 65 kg? Of hoe werkt dat? Dit is de eerste keer dat ik zo iets aan het doen ben.
 
Nee, volgens mij niet, maar ik wou sowieso iets afvallen.


Ik voelde me wel sterker toen ik 70 kg was maar ik ben maar 1,63m, dus ik was iets dik toen.

Is het beter om te cutten tot 61 kg en dan te bulken tot 65 kg? Of hoe werkt dat? Dit is de eerste keer dat ik zo iets aan het doen ben.
Ik denk beter door te cutten naar 10/12 procent. Dan kan je een veel langere zuivere “bulk”doen en heel veel kracht pakken voor je over je gewichtsklasse bent. Minder snel terug moeten cutten is wel fijn. Even een paar vervelende maanden en dan verstandig een hele tijd kracht en massa pakken. Aan motivatie ontbreekt het niet bij jou denk ik. Te vroeg wedstrijden doen en laatste eindigen kan heel demotiverend werken (maar ook leerrijk voor sommigen als je tegen een stootje kunt). Zou er mij persoonlijk nog niet aan wagen.
 
Ik denk beter door te cutten naar 10/12 procent. Dan kan je een veel langere zuivere “bulk”doen en heel veel kracht pakken voor je over je gewichtsklasse bent. Minder snel terug moeten cutten is wel fijn. Even een paar vervelende maanden en dan verstandig een hele tijd kracht en massa pakken. Aan motivatie ontbreekt het niet bij jou denk ik. Te vroeg wedstrijden doen en laatste eindigen kan heel demotiverend werken (maar ook leerrijk voor sommigen als je tegen een stootje kunt). Zou er mij persoonlijk nog niet aan wagen.
Bedoel je 10/12% vet?
 
yess, kan zijn dat je dan tijdelijk “mager“ gaat ogen maar daarna ben je er blij mee
Hoeveel % vet denk je ongeveer dat ik hier heb? De foto's zijn van een paar weken gelden:
 
Hoeveel % vet denk je ongeveer dat ik hier heb? De foto's zijn van een paar weken gelden:
Kan dit echt moeillijk zeggen dus mijn excuses als ik er fel langs zit, maar denk toch wel 20%+ als je mijn fotos bekijkt en bedenkt dat dat al richting de 15% is de schatting niet onrealistisch denk ik. Overigens niet extreem veel overschot aan vet ofzo gewoon een kwestie van enkele maandjes volhouden en niet te snel tevreden zijn (indien je iets wilt neerzetten op wedstrijd vlak)
 
Back
Naar boven