MuscleMeat

Carb Backloading

Bezoekers in dit topic

Netjes hoor! Je pakt het goed strikt aan! Ik zie dat je zelfs de shakes hebt overgenomen van kiefer... Doe je dat al lang en bevallen die shakes goed?
Zelf pak ik sinds afgelopen winter helemaal geen shakes meer (behalve zo nu en dan dextrojuice voor dextrose/Maltodextrine). Bevalt mij prima! Alle eiwitten uit mijn normale voedsel. Vorig jaar heb ik nog wel veel MCT olie gebruikt voor elke workout...
Maar sinds ik dit artikel gelezen had: http://www.muscleforlife.com/medium-chain-triglycerides-weight-loss/, niet meer en merk eerlijk gezegd weinig verschil.

Ik ben nog steeds aan het cutten met CBL en verhoog weer iets mijn calorieen. Ik heb mijn doel zo goed als bereikt kwa vet% en het mag dus iets trager gaan... Ben er vroeg bij dit jaar :D.

Mijn workout-dag ziet er op dit moment nog zo uit:

06:45 opstaan
07:30 koffie
08:30 6 hele eieren, 2 tomaten, 30gr 30+ belegen kaas
12:00 250gr Kipdijfilet met 150gr broccoli
15:00 135gr Kipdijfilet met 150gr spruiten
Voor de workout koffie, fatburner, of pre-workout
18:30 XXL Dextrojuice pro
19:00-20:30:
650ml magere melk, 145gr cornflakes, 45gr bambix rijstebloem
3 kaiser broodjes met 300gr kabeljauw en ketchup

2872 kcal, Koolhydraten 319, vet 76, eiwit 230

Heb het boek van Kiefer eindelijk eens doorgelezen. Veel info en voor mij is dat dieet perfect. Weinig moeite mee om tijdens de dag amper carbs te eten. Ik functioneer beter en voel me ook beter zonder te veel carbs. Savonds heb ik enkel soms wat problemen om al die carbs binnen te gooien. Maar heb smorgens nog nooit zo strak gestaan telkens. Ben het nu een paar weekjes aan het volgen excl de shake's. Maar die shakes komen er binnenkort ook wel bij denk ik.
Ik train altijd savonds dus is perfect te doen zoals het zou moeten.

Hij raad wel af om meer dan 3 eieren per maaltijd te eten. Te veel eieren zouden de insuline kunnen laten pieken zegt hij. Ben zelf een grote ei liefhebber dus ik ga eerst eens naar 4 eieren ipv 6 smiddags.
 
Ben zelf een grote ei liefhebber dus ik ga eerst eens naar 4 eieren ipv 6 smiddags.

Neem een goeie extra vetbron bij je eieren. Zoals kaas of bacon. Dan zou je insuline geen piek mogen krijgen ;)
 
Ik neem er altijd mager ontbijspek en soms idd nog een beetje kaas bij. Maar in zijn boek stond er duidelijk niet meer dan 3 eieren per maaltijd dus wou het even meegeven.
 
Neem een goeie extra vetbron bij je eieren. Zoals kaas of bacon. Dan zou je insuline geen piek mogen krijgen ;)
Eens, ik doe er zelf ook 30gr 30+ kaas bij. 5 eieren is toch wel minimaal hehe
 
Ben nu sinds eind maart CBL aan het volgen, sochtend beginnen met de excel shake en savonds los op de carbs. Iedeal want tegen de tijd dat ik honger krijg mag ik veel gaan eten. Ook het training op een lege maag op de keren dat ik sochtends ga heb ik nergens last van en kan ik maximaal trainen. Ben van 82kg 15,4% naar momenteel 78kg op 8,6% gegaan.
 
Beste mensen,

ik heb deze vraag in een ander topic ook gesteld maar het beste is dat ik het hier even stel; ik ben sinds kort bezig met CBL, heb de eerste 10 dagen minder dan 30 gram koolhydraten per dag gegeten en de rest aangevuld met eiwitten en vetten.

Hoe zit het met cholesterolrijke voeding zoals eieren combineren met behoorlijk veel verzadigde vetten zoals kokosnoot? Kan dit kwaad in combinatie met CBL en Carb Nite (op rustdagen) ???

Ik neem dagelijks 2 gram eiwit/kg lichaamsgewicht en zit op rustdagen aan 150 gram vetten/dag

Waarvan 65 gram verzadigd:o

Volgens John Kiefer kunnen zoveel verzadigde vetten geen kwaad in een low carb of keto dieet maar toch vraag ik me af of dit echt wel zo is?
 
Als ik mijn eigen 10 daagse bekijken qua verzadigd vet, en ook mijn rustdagen zit ik gemiddeld op MFP op 40 gram.
Trainingsdagen zit ik gemiddeld op 20.

Mijn vetten op een dag bestaan het meest uit: amandelnoten, 3 stuks eieren heel, zalmmoot, blikje makreel in water, avocado cottage cheese 200gr ......
Ik ben de laatste paar maanden wel een vorm van IF aan het doen.
Ik had hiervoor kokosvet 15gr in de ochtend met een whey shake, maar neem nu alleen een bak koffie.
Om 9:30 heb ik mijn eerste maaltijd, 50 gr amandelnoten, en een whey shake.
Kwark neem ik als laatst om 21:00.

Mijn bloedtest, was mijn LDL-Cholesterol 2,1 waarde normaal is -/3,5
HDL- Cholesterol is 1,9 normalen waarde 0,9/1,45

Mijn Cholesterol waardes zijn goed.

Zelfs met kokosolie, bacon, eieren, en af en toe patat.
Nu ik voor de zomer droger wil worden, en blijven, ben ik gestopt met het ontbijt, en de bacon laat ik ook liggen.

En CBL doe ik nu een jaar of 2 achter elkaar.(dus in de winter ook, maar neem meer cal)



Beste mensen,

ik heb deze vraag in een ander topic ook gesteld maar het beste is dat ik het hier even stel; ik ben sinds kort bezig met CBL, heb de eerste 10 dagen minder dan 30 gram koolhydraten per dag gegeten en de rest aangevuld met eiwitten en vetten.

Hoe zit het met cholesterolrijke voeding zoals eieren combineren met behoorlijk veel verzadigde vetten zoals kokosnoot? Kan dit kwaad in combinatie met CBL en Carb Nite (op rustdagen) ???

Ik neem dagelijks 2 gram eiwit/kg lichaamsgewicht en zit op rustdagen aan 150 gram vetten/dag

Waarvan 65 gram verzadigd:o

Volgens John Kiefer kunnen zoveel verzadigde vetten geen kwaad in een low carb of keto dieet maar toch vraag ik me af of dit echt wel zo is?
 
Om 9:30 heb ik mijn eerste maaltijd, 50 gr amandelnoten, en een whey shake.

Pak je gewone whey of isolaat? Aangezien Kiefer in zijn boek steld dat door het gebruik van gewone whey je een insuline piek krijgt ? Of heeft hij in deze stelling ongelijk
 
Isolaat of hydro isolaat van xxl nemen.
 
Ben nu sinds eind maart CBL aan het volgen, sochtend beginnen met de excel shake en savonds los op de carbs. Iedeal want tegen de tijd dat ik honger krijg mag ik veel gaan eten. Ook het training op een lege maag op de keren dat ik sochtends ga heb ik nergens last van en kan ik maximaal trainen. Ben van 82kg 15,4% naar momenteel 78kg op 8,6% gegaan.

met 82kg 15,4 heb je een lean body mass van 69,7. Met 78kg 8,6% heb je lean body mass van 71,8. Dus ik weet niet wat je gedaan hebt..maar dat is niet alleen door cutten met CBL. Tijdens een cut krijg je niet opeens 2kg extra spiermassa erbij. Of je hebt ergens een meet of rekenfout gemaakt dat kan natuurlijk.
 
Beste mensen,

ik heb deze vraag in een ander topic ook gesteld maar het beste is dat ik het hier even stel; ik ben sinds kort bezig met CBL, heb de eerste 10 dagen minder dan 30 gram koolhydraten per dag gegeten en de rest aangevuld met eiwitten en vetten.

Hoe zit het met cholesterolrijke voeding zoals eieren combineren met behoorlijk veel verzadigde vetten zoals kokosnoot? Kan dit kwaad in combinatie met CBL en Carb Nite (op rustdagen) ???

Ik neem dagelijks 2 gram eiwit/kg lichaamsgewicht en zit op rustdagen aan 150 gram vetten/dag

Waarvan 65 gram verzadigd:o

Volgens John Kiefer kunnen zoveel verzadigde vetten geen kwaad in een low carb of keto dieet maar toch vraag ik me af of dit echt wel zo is?

Aardig artikel hierover:
http://www.muscleforlife.com/how-many-grams-of-fat-per-day/
 
met 82kg 15,4 heb je een lean body mass van 69,7. Met 78kg 8,6% heb je lean body mass van 71,8. Dus ik weet niet wat je gedaan hebt..maar dat is niet alleen door cutten met CBL. Tijdens een cut krijg je niet opeens 2kg extra spiermassa erbij. Of je hebt ergens een meet of rekenfout gemaakt dat kan natuurlijk.

Of een type fout, weegschaal geeft 76 aan dus lbm is nu 69,5 dus 200 gram verloren ipv 2000 bijgekomen
 
Zo CBL gaat lekker, begin weer aardig droog te worden. Ben echt weer in love met het concept haha, snap niet waarom ik de density bulking van de winter niet heb gedaan i.p.v. standaard bulk. Gister even een wat grotere carbbackload gehad met eigen gemaakte Scones. Waren zo lekker dat ik alles heb opgegeten, voelde me ook aardig depleted van de dubbele training gister dus voel me er niet schuldig om ;)

Dit weekend een weekendje weg met familie. Ze gaven al aan dat ik het dieet maar eens los moest laten en genieten.
Ga proberen om bij het ontbijt een eitje te bakken i.p.v. brood. Voor tussendoor neem ik wat shakes mee. In de middag zal wel ergens terassje pakken worden, proberen een eiwitrijke salade met vetten te pakken o.i.d. Met het avondeten lekker uiteten en gewoon koolhydraten pakken. Zal dan wel meevallen met het zeuren over het dieet denk ik zo :)
 

Thanks dude, mooie artikel ;)

PS: combinatie van high fat en high carbs doet de LDL cholesterol dus het meeste stijgen.

Combinatie van low carb en high fat (vooral hoog in Medium-chain triglycerides (ook wel MCT's genoemd)) verlaagt je LDL cholesterol.

Daarom is de auteur van het boek Carb Backloading (John Kiefer) een extreme voorstander van dierlijke vetten en hij raad plantaardige vetten compleet af, in één van zijn artikelen zei hij: "Vegetable oils are shit", heel mooi en interessant om het ook even door te lezen ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Ik vind deze topic super fijn maar ik zie vaak mensen hier die heel veel omega-6 en omega-9 rijke (plantaardige) vetten gooien in het Carb Backloading of Carb Nite dieet, is wel lachwekkend want eigenlijk doen deze mensen het fout :)
 
John Kiefer kan dan wel een extreme voorstander zijn van dierlijke vetten, in zijn ebook CBL maakt hij wel gebruik van avocado, noten, en kokosvet/olie.





Thanks dude, mooie artikel ;)

PS: combinatie van high fat en high carbs doet de LDL cholesterol dus het meeste stijgen.

Combinatie van low carb en high fat (vooral hoog in Medium-chain triglycerides (ook wel MCT's genoemd)) verlaagt je LDL cholesterol.

Daarom is de auteur van het boek Carb Backloading (John Kiefer) een extreme voorstander van dierlijke vetten en hij raad plantaardige vetten compleet af, in één van zijn artikelen zei hij: "Vegetable oils are shit", heel mooi en interessant om het ook even door te lezen ;)

[Link niet meer beschikbaar]

Ik vind deze topic super fijn maar ik zie vaak mensen hier die heel veel omega-6 en omega-9 rijke (plantaardige) vetten gooien in het Carb Backloading of Carb Nite dieet, is wel lachwekkend want eigenlijk doen deze mensen het fout :)
 
John Kiefer kan dan wel een extreme voorstander zijn van dierlijke vetten, in zijn ebook CBL maakt hij wel gebruik van avocado, noten, en kokosvet/olie.

Kokos en kokosolie is een uitzondering en dat had ik ook vermeld, maar over avocado en noten kan ik het niet meteen terugvinden, in welke bladzijde staat dat in het boek dan? :/
 
MEMORY, het staat op bladzijde 127 , bij de Low-Carb meals.

xky4np.jpg



Kokos en kokosolie is een uitzondering en dat had ik ook vermeld, maar over avocado en noten kan ik het niet meteen terugvinden, in welke bladzijde staat dat in het boek dan? :/
 
Na de training, heb ik vele malen stukken koolvis verwerkt. FF in de magnetron, viskruiden eroverheen en bakken in de koekenpan.
Tot ik laatst erachter ben gekomen dat 200 gram koolvis bevroren, geen 200 gram is.
Ik neem nu 3 stukken van 100 gram (300gram) bevroren koolvis. Als dit klaar gemaakt is, zit ik op 200 gram. Zoveel vocht pompen ze in de koolvis :eek:
 
Na de training, heb ik vele malen stukken koolvis verwerkt. FF in de magnetron, viskruiden eroverheen en bakken in de koekenpan.
Tot ik laatst erachter ben gekomen dat 200 gram koolvis bevroren, geen 200 gram is.
Ik neem nu 3 stukken van 100 gram (300gram) bevroren koolvis. Als dit klaar gemaakt is, zit ik op 200 gram. Zoveel vocht pompen ze in de koolvis :eek:
Geldt ook voor het bereiden van vlees. Na braden van kipdijfilet hou ik nog 68% van het rauwe gewicht over. Toch moet je uitgaan van gewicht rauw bij het tellen van calorien. In het geval van koolvis, moet je uitgaan van ontdooid en uitgelekt. Niet het gewicht gebakken.
 
Back
Naar boven