Fitness Seller

Carb Backloading

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor de tip Zekerray, zal dit nu aanhouden :)

Geldt ook voor het bereiden van vlees. Na braden van kipdijfilet hou ik nog 68% van het rauwe gewicht over. Toch moet je uitgaan van gewicht rauw bij het tellen van calorien. In het geval van koolvis, moet je uitgaan van ontdooid en uitgelekt. Niet het gewicht gebakken.
 
Ik heb een maandje of 3 IF gedaan samen met CBL.
Dus mijn eerste maaltijd was om 13:00, tm 21:00.
Vetten en eiwitten op rustdagen(3 stuks)
Vetten en eiwitten alleen voor de training, na de training koolhydraten laden.

Normaal met CBL, heb je ik in de ochtend 7:00 MCT Olie met een whey shake, en of eieren met bacon.
Dit nog een keer om 9:30.
Toen ik dus mijn ontbijt niet meer nam tot 13:00 ging mijn VP omhoog, en had geen hongergevoel.

Nu ik weer terug gegaan ben naar het CBL met ontbijt, is mijn VP weer laag, en is mijn honger gevoel weer terug.
 
Ik heb een maandje of 3 IF gedaan samen met CBL.
Dus mijn eerste maaltijd was om 13:00, tm 21:00.
Vetten en eiwitten op rustdagen(3 stuks)
Vetten en eiwitten alleen voor de training, na de training koolhydraten laden.

Normaal met CBL, heb je ik in de ochtend 7:00 MCT Olie met een whey shake, en of eieren met bacon.
Dit nog een keer om 9:30.
Toen ik dus mijn ontbijt niet meer nam tot 13:00 ging mijn VP omhoog, en had geen hongergevoel.

Nu ik weer terug gegaan ben naar het CBL met ontbijt, is mijn VP weer laag, en is mijn honger gevoel weer terug.
Je hebt alles hetzelfde gedaan, maar sloeg je ontbijt over en beweert dat daarna je VP omhoog is gegaan?
 
Hier op zich wel interessant stuk: https://optimisingnutrition.com/tag/carb-backloading/

Zag dit gister bij Kiefer voorbij komen op twitter:

A lot of you have been asking for updates on books, podcasts, & software. It's all coming & any updates will be sent via email. #BodyIO

Ben benieuwd, wie volgt er nog CBL?
 
Als ik de mct olie, en whey shake nam op 7:00
En om 9:30 Bacon en huttecase, of amandelnoten en een Wheyshake, met vp lager is.

Mijn metabolisme word dan op gang gezet.
Als ik de maaltijden van 7:00 en 9;30 bij me voeding van 12:30 gooi, wordt mijn vp hoger.





Je hebt alles hetzelfde gedaan, maar sloeg je ontbijt over en beweert dat daarna je VP omhoog is gegaan?
 
Ik ben 12 dagen naar Barcelona geweest, en veel bezichtigd, en ook kunnen trainen.
Ik heb het CBL kunnen volhouden.
Rustdagen en voor de trainingen vetten en eiwitten, en na het trainen carbs loaden.
Ik had bij een wok het menu, waar je alles mocht pakken voor 10 euries.
Witte rijst, patat, aardappels,ijs met slagroom..... enz
Rustdagen, zalmoot, kip tonijn, lagostines,....enz

Al met al, lekker gegeten, blijf lekker droog, en kan niet meer zonder CBL :D
 
Ik zie hier vaak appelmoes terugkomen in de backloads, maar is dat niet bijna allemaal fructose???
Zou een compote van abrikozen niet beter zijn bvb aangezien abrikoos meer glucose bevat?
 
Hoeveel trainingsdagen pakken jullie tijdens CBL?
Ben nu met de prep fase bezig en zit op de 5e dag zonder KH. Normaal gesproken train ik 3x per week (ma, wo, vr), is 't eventueel 'verstandig' om dit naar 4x per week split te verhogen tijdens CBL?

Moet zeggen dat ik mij het 1e deel van de week wat vermoeider en trager voelde en hier vandaag een groot verschil in merk. Erg goed geslapen en stond als een Duracell konijntje op!
Eten is verder goed vol te houden en ben erg benieuwd naar de 1e backload (aankomende maandag). Wel een foutje gemaakt met de MCT olie, ergens dacht ik iets met een eetlepel gelezen te hebben..... resultaat; epic diarree en pijn in m'n pens! :o:rolleyes: was gelukkig na 1 dag wel weg
 
Je moet ff kijken wat het beste aanslaat, dus de ene week appelmoes, week erop de abrikoos.



Ik zie hier vaak appelmoes terugkomen in de backloads, maar is dat niet bijna allemaal fructose???
Zou een compote van abrikozen niet beter zijn bvb aangezien abrikoos meer glucose bevat?


Ik train zelf 4x in de week, maandag rug/biceps , woensdag borst/triceps, vrijdag benen en zaterdag schouders, onderarmen.
Na elke krachttraining wat buikspier oefeningen


Hoeveel trainingsdagen pakken jullie tijdens CBL?
Ben nu met de prep fase bezig en zit op de 5e dag zonder KH. Normaal gesproken train ik 3x per week (ma, wo, vr), is 't eventueel 'verstandig' om dit naar 4x per week split te verhogen tijdens CBL?

Moet zeggen dat ik mij het 1e deel van de week wat vermoeider en trager voelde en hier vandaag een groot verschil in merk. Erg goed geslapen en stond als een Duracell konijntje op!
Eten is verder goed vol te houden en ben erg benieuwd naar de 1e backload (aankomende maandag). Wel een foutje gemaakt met de MCT olie, ergens dacht ik iets met een eetlepel gelezen te hebben..... resultaat; epic diarree en pijn in m'n pens! :o:rolleyes: was gelukkig na 1 dag wel weg
 
Hebben mensen hier het idee dat ze beter slapen als ze dit volgen doordat je je carbs voor het slapen eet? Of uberhaupt energie levels gedurende de dag? Ik volg nu al 6 weken een dieet met elke dag zelfde aantal kcal (IF 14:00 - 20:00 feeding window), en qua vet/spier gaat het goed (lifts omhoog en vet% daalt rustig na jaar niks gedaan te hebben). Merk dat ik laatste tijd wat minder slaap etc dus overweeg weer CBL te gaan starten. Dit zowel voor de carbs voor het slapen als feit dat ik meer vetten binnen zal krijgen.
 
Ligt eraan wat ik ga eten na mijn training.
Kruidkoek en specerijen, werkt bij mij slecht qua slapen.
Witte rijst en kwark, moet ik vaak plassen, dus ook niet ideaal.
Als alternatief gebruik ik voor de kwark, night protein xxl.

Hebben mensen hier het idee dat ze beter slapen als ze dit volgen doordat je je carbs voor het slapen eet? Of uberhaupt energie levels gedurende de dag? Ik volg nu al 6 weken een dieet met elke dag zelfde aantal kcal (IF 14:00 - 20:00 feeding window), en qua vet/spier gaat het goed (lifts omhoog en vet% daalt rustig na jaar niks gedaan te hebben). Merk dat ik laatste tijd wat minder slaap etc dus overweeg weer CBL te gaan starten. Dit zowel voor de carbs voor het slapen als feit dat ik meer vetten binnen zal krijgen.
 
Dus het is niet zo dat je beter slaapt door al je carbs allemaal tegelijk te eten de paar uurtjes voor het slapen gaan?
 
Dus het is niet zo dat je beter slaapt door al je carbs allemaal tegelijk te eten de paar uurtjes voor het slapen gaan?
toen ik maar een heel beperkt aantal carbs at sliep ik idd veel slechter dan toen wanneer ik een 100gram carbs van rijst at voort slapen gaan
 
Ik ben er nu al sinds zondag beetje mee aan het experimenteren. Slaap inderdaad wel beter nu. Kan uiteraard wel placebo zijn maar heb ook voller gevoel in m'n buik dus dat alleen helpt al.
 
Heb pas 1 backload dag gehad dus kan nog niet echt zeggen of ik een verschil merk. Vanavond weer trainen en lekker vreten! :lick:
Afgelopen maandag wel wat teveel gegeten voordat ik ging trainen, zat nog in de weg na 't trainen. Dat ga ik straks in ieder geval anders doen.
 
Laatste maaltijd oor de training is bij mij om 12:30. Training om 16:15, dus geen last van de laatste maaltijd voor de training.
Half uur voor de training, A.M. Accelerator Formula.

Heb pas 1 backload dag gehad dus kan nog niet echt zeggen of ik een verschil merk. Vanavond weer trainen en lekker vreten! :lick:
Afgelopen maandag wel wat teveel gegeten voordat ik ging trainen, zat nog in de weg na 't trainen. Dat ga ik straks in ieder geval anders doen.
 
Laatst bewerkt:
Laatste maaltijd oor de training is bij mij om 12:30. Training om 16:15, dus geen last van de laatste maaltijd voor de training.
Half uur voor de training, A.M. Accelerator Formula.

Heb die dag de timing een beetje verkloot en toen ik thuis kwam nog eieren met bacon en kaas op. Erg lekker maar niet slim haha
Gister heb ik dat niet gedaan en dat ging een stuk beter! Wel die formula genomen. Was ook zo weg toen ik op bed lag, om 4:00 klaarwakker...

Vrijdag maar weer kijken hoe 't gaat! Vandaag lekker rustig aan, in de avond alleen effe een stukkie lopen.. (en Pokemon vangen :rolleyes:)
 
Heb het idee dat het backload gedeelte bij mij niet echt lekker werkt.
Tijdens de 1e 10 dagen ketose voelde ik mij best goed en had ik energie. Sinds ik de backload erbij doe heb ik een heel stuk minder energie.
Lijkt alsof het schakelen tussen vet en KH niet lekker werkt?
 
Je kan kijken, welke snelle koolhydraten, voor jou ideaal werken,
Probeer een week witte aardappels, met appelmoes, en kijk hoe je je voelt.
Of een week witte rijst, met worteltjes.

Dagboek bij houden, en kijken hoe het gaat ;)



Heb het idee dat het backload gedeelte bij mij niet echt lekker werkt.
Tijdens de 1e 10 dagen ketose voelde ik mij best goed en had ik energie. Sinds ik de backload erbij doe heb ik een heel stuk minder energie.
Lijkt alsof het schakelen tussen vet en KH niet lekker werkt?
 
Back
Naar boven