MuscleMeat

Carb blokker?

Bezoekers in dit topic

Xeph20

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
180
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
90kg
ik heb al reeds enkele keren een reclame gezien op tv (ik volg niet zo maar breinloos reclames maar het zette me wel aan het denken)

het ging over een koolhydraten blokker
het beweerde 66% van de carbs in een maaltijd te (verwijderen) ofiets in die aard

het ging over XLS Medical Koolhydraten Blokker

ik ben zeer gevoelig voor koolhydraten (low carb dieet werkt zeer goed voor mij)

dus is mijn vraag
werkt zulk soort supplement?

ookal werkt het geen 66% maar alle beetjes helpen vind ik (natuurlijk weet ik dat ik geen grote frit zal moeten eten zo een pilletje nemen en verwachten dat ik afval :D)

maar als ik eens wat rijst of pasta of dergelijke eet dat de schade "minimaal" is

en als dergelijke pillen helpen is er ook een goedkoper alternatief?
want volgens mij is die xls dinge gewoon dure comerciele rommel :)

(heb vlug op B&F gekeken maar niet meteen iets gevonden)

dank voor jullie hulp =]

groeten

Nick
 
En als je nu eens 66% minder carbs zou eten?
 
En als je nu eens 66% minder carbs zou eten?

dan zou ik hetzelfde effect krijgen :D maar met meer inspanning te doen ^_^
(luiheid ftw)

maar zoals ik zei ik hou me aan een low card dieet
maar dit zou een goede "aanvulling" zijn voor als ik eens pasta of rijst eet =]

ik had natuurlijk een trolletje verwacht :D
nu maar wachte op iemand met een serieuzer antwoord ^_^
 
Als je te lui bent ... waarom dan geld geven aan supplementen, je moet toch ook werken voor je geld?
Daarbij, wie weet is het wel rommel.

Ik kan je trouwens niet helpen bij je vraag sorry.
 
XL-S Medical Koolhydraten Blokker bevat een klinisch bewezen natuurlijk actief ingrediënt, welke de koolhydraten vertering en de opname ervan helpt verminderen, wat uiteindelijk kan leiden tot gewichtsverlies.

maar over welk ingrediënt het gaat, nergens te vinden.

na te zoeken op de studie.

Phaseolus vulgaris (dried bean fraction)

http://www.medsci.org/v04p0045.htm

We believe the mechanism behind the weight loss relies on the reported a-amylase-inhibiting activity of the Phaseolus vulgaris extract [15-19]. Phaseolus vulgaris extract has been shown in vitro to inhibit the activity of a-amylase and may help promote weight loss by interfering with the digestion of complex carbohydrates to simple, absorbable sugars, potentially reducing carbohydrate-derived calories [30,31]. Also, slowing of the rapid absorption of carbohydrates would favorably influence the insulin system that could, in turn, lead to lesser fat accumulation [27]. We have previously shown in a rat model the ability of so-called “carbohydrate blockers” to prevent early absorption of rice starch and sucrose and prevent insulin resistance [32].

Sjoerd schreef er al 8 jaar geleden over.

http://www.ergogenics.org/zetmeelblokkers.html
 
Laatst bewerkt:
XL-S Medical Koolhydraten Blokker bevat een klinisch bewezen natuurlijk actief ingrediënt, welke de koolhydraten vertering en de opname ervan helpt verminderen, wat uiteindelijk kan leiden tot gewichtsverlies.

maar over welk ingrediënt het gaat, nergens te vinden.

na te zoeken op de studie.

Phaseolus vulgaris (dried bean fraction)

http://www.medsci.org/v04p0045.htm

We believe the mechanism behind the weight loss relies on the reported a-amylase-inhibiting activity of the Phaseolus vulgaris extract [15-19]. Phaseolus vulgaris extract has been shown in vitro to inhibit the activity of a-amylase and may help promote weight loss by interfering with the digestion of complex carbohydrates to simple, absorbable sugars, potentially reducing carbohydrate-derived calories [30,31]. Also, slowing of the rapid absorption of carbohydrates would favorably influence the insulin system that could, in turn, lead to lesser fat accumulation [27]. We have previously shown in a rat model the ability of so-called “carbohydrate blockers” to prevent early absorption of rice starch and sucrose and prevent insulin resistance [32].

Sjoerd schreef er al 8 jaar geleden over.

http://www.ergogenics.org/zetmeelblokkers.html

hmm dankje voor je bronnen :)
blijkbaar weten ze het allemaal zelf dus niet zeker
en dat project op ergogenics van 2007 werd gesponserd door een bedrijf dat carb blockers maakt dus mss niet helemaal vertrouwbaar xD

denk dat ik er vanaf zal blijven
tenzij trusted members hier me kunnen vertellen over positieve ervaringen ermee ofzo =]

nogmaals dank
 
Troll, ben je serieus ? Ga toch gewoon op dieet :D
 
Troll, ben je serieus ? Ga toch gewoon op dieet :D

miauw ^_^

ik was gewoon geintreseerd =]

duizende mense hier gebruiken whey terwijl je dat ook gewoon uit voeding kan halen (maar whey is makkelijker)

dus waarom is het zo fout als ik geintreseerd ben in carb blocker? :D
 
miauw ^_^

ik was gewoon geintreseerd =]

duizende mense hier gebruiken whey terwijl je dat ook gewoon uit voeding kan halen (maar whey is makkelijker)

dus waarom is het zo fout als ik geintreseerd ben in carb blocker? :D

Ja en ik doe Braziliaanse Jiu Jitsu...





... wat ik wil zeggen is: die 2 dingen hebben niks met elkaar te maken.

Er bestaat niet zoiets als een carb blocker, een calorie is een calorie - ofwel eet je het, ofwel eet je het niet. Blokken van calorieën zit in je hoofd. Als het bestond, was het nu een multi miljarden business en gebruikte niemand supps en ging iedereen lekker vreten en gewoon pilletje en hopla.
 
Back
Naar boven