AndroidHealthClinic

Carb cycling - Deskundigheid gevraagd

Bezoekers in dit topic

Big Rob

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 dec 2018
Berichten
616
Waardering
728
Lengte
1m75
Goedenavond,

Na mijn tentamenweek (volgende week) wil ik gaan carb cyclen. Nu is dit de eerste keer dat ik ga cutten en heb vandaag mij hier voor het eerst in verdiept. De reden waarom ik wil gaan carb cyclen is, omdat ik de bffm stijl van cutten erg zwaar vindt. Het lukt mij niet om vier keer per week 500 a 800 kcal te verbranden dmv cardio. Daarom wil ik carb cycling gaan proberen.

Aangezien het mijn eerste keer is en niet te extreem wil gaan heb ik besloten om 2 low dagen te doen gevolgd door 1 high dag.

Stats:
175cm
79,3kg
15%
Onderhoud = 2600/2700kcal

Hier onder een opzet van het schema wat ik voor ogen had.

Low dag
110cgpj.png

o728ti.png


High dag
f3vthx.png

359hevs.png


Zit ik voor nu op de goede weg qua uitwerking?
In sommige topics lees ik dat sommige op een lowdag een deficit van 1500 kcal hebben, dat zou voor mij een lowdag van 1100 kcal en dat vind ik dan weer net te extreem.

Brand los!
 
Misschien mis ik de afslag hoor maar een low carb / high carb hebben we het alleen over het verhogen danwel verlagen van een koolhydraat inname ?

Waarom is op een low carb dag je totale inname van kcal immens en ongezond laag ?

500 onder je onderhoud , niet meer ..
 
Misschien mis ik de afslag hoor maar een low carb / high carb hebben we het alleen over het verhogen danwel verlagen van een koolhydraat inname ?

Waarom is op een low carb dag je totale inname van kcal immens en ongezond laag ?

500 onder je onderhoud , niet meer ..
Bedankt voor je bericht!

Ik vind inderdaad de low carb dag heel erg laag in kcal. De opzet hierboven is gebaseerd op het topic van Coolbuilder.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/summerproof-in-5-weken-carb-cycling.401702/

Door dat hele topic zit iedereen extreem laag in de low carb dag. Daarom er van uitgaande dat dit ook de juiste manier is.
 
Heb een aantal jaren terug een cut gedaan met carbcycling en heb er een beetje gemengde gevoelens bij. De low dagen (ik deed 3 low/ 1 high) waren zwaar, met name de laatste dag van de cyclus. Moet daar wel bij zeggen dat mijn macro's iets anders waren, uit mijn hoofd 200/50/120 ckv ongeveer. De refeed dag was overigens nog vele malen naarder, hele dag grote volumes aan carbs naar binnen werken, letargisch, geen energie enzv. Die dagen bestonden uit zo'n 180/500/30 ekv.
Voor mij werkt in ieder geval een 'normale' cut met refeeds wanneer nodig een stuk beter.
 
Heb een aantal jaren terug een cut gedaan met carbcycling en heb er een beetje gemengde gevoelens bij. De low dagen (ik deed 3 low/ 1 high) waren zwaar, met name de laatste dag van de cyclus. Moet daar wel bij zeggen dat mijn macro's iets anders waren, uit mijn hoofd 200/50/120 ckv ongeveer. De refeed dag was overigens nog vele malen naarder, hele dag grote volumes aan carbs naar binnen werken, letargisch, geen energie enzv. Die dagen bestonden uit zo'n 180/500/30 ekv.
Voor mij werkt in ieder geval een 'normale' cut met refeeds wanneer nodig een stuk beter.
Het lijkt mij wel tof om te proberen. Maar heb zelfs op 2600 kcal een redelijk honger gevoel kom net uit de bulk..

Ik ga het maar eens goed uitwerken en kijken wat het doet.

Je kan naast low en high ook moderate dagen doen en hiermee afwisselen op trainingsdagen.
 
Het lijkt mij wel tof om te proberen. Maar heb zelfs op 2600 kcal een redelijk honger gevoel kom net uit de bulk..

Ik ga het maar eens goed uitwerken en kijken wat het doet.

Je kan naast low en high ook moderate dagen doen en hiermee afwisselen op trainingsdagen.
Proberen kan altijd, wellicht werkt het voor jou wel geweldig. Het werkte voor mij overigens ook uitstekend, zeer aardige shape neergezet met weinig massa verlies. Het voelde gewoon niet prettig allemaal.
Honger gevoel ga je altijd wel hebben in een cut, maar ook daar zijn genoeg trucjes voor. Zit momenteel richting het einde van mijn cut op zo'n 2100kcal en ik zie vaker tegen een maaltijd op dan dat ik echt honger heb.:o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Proberen kan altijd, wellicht werkt het voor jou wel geweldig. Het werkte voor mij overigens ook uitstekend, zeer aardige shape neergezet met weinig massa verlies. Het voelde gewoon niet prettig allemaal.
Honger gevoel ga je altijd wel hebben in een cut, maar ook daar zijn genoeg trucjes voor. Zit momenteel richting het einde van mijn cut op zo'n 2100kcal en ik zie vaker tegen een maaltijd op dan dat ik echt honger heb.:o
Lekker bezig! Svp0501 noemt mijn low dag ongezond laag is dit ook zo? Het laatste wat ik wil is ongezond bezig zijn.
 
Lekker bezig! Svp0501 noemt mijn low dag ongezond laag is dit ook zo? Het laatste wat ik wil is ongezond bezig zijn.
Naar mijn mening vind ik het voor je lengte/gewicht niet bepaald laag. Vind persoonlijk juist je carbs een stuk te hoog om echt het maximale uit carb-cycling te halen. Sowieso ga je op korte termijn weinig met je dieet kunnen doen dat echt ongezond is. Besef je ook dat je met je refeed-dagen weer een stuk meer eet (zowat het dubbele) waardoor dit op het eind van de week een mooier gemiddelde is. (4x1500+3x3000 en 7x2140 is allebei 15.000kcal per week)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn mening vind ik het voor je lengte/gewicht niet bepaald laag. Vind persoonlijk juist je carbs een stuk te hoog om echt het maximale uit carb-cycling te halen. Sowieso ga je op korte termijn weinig met je dieet kunnen doen dat echt ongezond is. Besef je ook dat je met je refeed-dagen weer een stuk meer eet (zowat het dubbele) waardoor dit op het eind van de week een mooier gemiddelde is. (4x1500+3x3000 en 7x2140 is allebei 15.000kcal per week)
Ik zou ook nog op mn low dag, carbs iets terugschroeven en vetten evt wat hoger?
 
Ik zou ook nog op mn low dag, carbs iets terugschroeven en vetten evt wat hoger?
Zou ik zeker doen. Meer dan 50/75gram carbs op jouw gewicht zou ik niet aanraden op een lage dag, vetten kan je dan inderdaad toevoegen om deze kcal op te vullen. Uitgaande van 1600kcal zou het dan bijvoorbeeld 200 gram eiwit (800kcal), 75 gram carbs (300kcal) en 55 gram vet (500kcal) kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Low low high is op zich een prima aanpak. Heb nog niet naar je schema inhoudelijk gekeken, enkel naar onder de streep en daar klopt het niet helemaal.

Als je onderhoud 2700 is zou ik dit ongeveer aanhouden om te beginnen:
Low 2000 kcals: 160e-80k-130v
High 2500 kcals: 160e-320k-60v

Je kunt nog altijd low low high low low low high doen dus eerst 1 extra low dag.
 
Low low high is op zich een prima aanpak. Heb nog niet naar je schema inhoudelijk gekeken, enkel naar onder de streep en daar klopt het niet helemaal.

Als je onderhoud 2700 is zou ik dit ongeveer aanhouden om te beginnen:
Low 2000 kcals: 160e-80k-130v
High 2500 kcals: 160e-320k-60v

Je kunt nog altijd low low high low low low high doen dus eerst 1 extra low dag.
Ik ga ermee experimenteren, doel is 8% behalen en dan lean bulk in. Strak plan?
 
Laatst bewerkt:
Te veel body en fit producten. Veel te veel. Beter vervangen door XXL Nutrition voor echte resultaten.
 
Te veel body en fit producten. Veel te veel. Beter vervangen door XXL Nutrition voor echte resultaten.
Uit welk onderzoek is gebleken dat XXL betere resultaten oplevert? Als je me dat kan vertellen ben ik verkocht. Niet alleen komen met het amino spike verhaal.
 
Ik ga er vanuit dat b&f tegenwoordig wel ok is maar door hetgeen ze hier toen geflikt hebben zal nooit meer rechtgetrokken kunnen worden. Daarnaast worden de meesten hier denk ik liever geassocieerd met de slogan ‘bigger=better’ dan ‘nothing beats a fit body’. Dat klinkt mij teveel naar crossfit. Maar ik denk niet dat je verschil zal merken tussen de supps.
 
Uit welk onderzoek is gebleken dat XXL betere resultaten oplevert? Als je me dat kan vertellen ben ik verkocht. Niet alleen komen met het amino spike verhaal.

Empirisch onderzoek jonge. En anekdotisch onderzoek. Sinds ik XXL neem maak ik de gains van mijn leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je schema ziet er aardig goed uit man, eiwitten heb je sowieso genoeg ;)
Dus voor de duidelijkheid
2 dagen 1.579 kcals, 142 gram carbs, 26 vet gram vet (2x1.121 kcal tekort = 2.242 kcals)
1 dag 2.640 kcals, 352 gram carbs, 52 gram vet, 187 gram eiwit (60 kcal tekort)

Ik zou hier mijn kcal berekenen:http://scoobysworkshop.com/accurate-calorie-calculator/
Weet je zeker dat je onderhoud niet hoger is?

Ik zou als ik jou was je vetten wat omhoog gooien. Je moet ze dan wel laag houden, maar je wil ook nog wel dat je hormonale huishouden niet van slag raakt.
Streef anders voor de low dagen naar 1.579 kcals, 175 gram eiwit, 60 gram vet, rest carbs (80-85 gram)
En dan high dagen zoiets 2.640 kcals, 160 gram eiwit, 52 gram vet, rest carbs (380-385 gram carbs)
 
Back
Naar boven