MuscleMeat

carb cycling

Bezoekers in dit topic

JoukeZwiers

Novice
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
83kg
Vetpercentage
24%
Hoi Allemaal,

Sinds twee weken doe ik met mijn vriendin mee met een low-carb dieet. Dat doet wonderen voor mijn vetpercentage (min 1,4% in één week) maar is een ramp voor spiermassa en prestatie in de sportschool. Daarom werd mij carb cycling aangeraden: het vetverlies van low-carb met de energie om hard te trainen van één hoog-koolhydraat dieet.
Nu heb ik zelf flink wat opgezocht hierover en kom er niet echt uit hoe te beginnen. Ik ben er namelijk achter dat er twee benaderingen zijn van carb cycling combineren met gewichttraining. De ene methode zegt de hoog-koolhydraat dagen te houden op de dagen van gewichttraining en daartussen laag koolhydraat te doen.
De andere benadering is dieet en training los van elkaar te zien en een cyclus aan te houden van bijvoorbeeld drie om drie ongeacht de soort training van die dag.

Wat zijn jullie ervaringen met carb cycling?
 
Laatst bewerkt:
Er zit best wel logica en wetenschap achter. Uiteindelijk gaat het nog steeds vooral om kcals in vs out etc. Maar mocht je carb cycling willen doen zou ik op trainingsdagen en vooral rond je training meer carbs eten en op rustdagen minder. Dit is ook de meest toegepaste methode zo ver ik weet.
 
Hoi Allemaal,

Sinds twee weken doe ik met mijn vriendin mee met een low-carb dieet. Dat doet wonderen voor mijn vetpercentage (min 1,4% in één week) maar is een ramp voor spiermassa en prestatie in de sportschool. Daarom werd mij carb curling aangeraden: het vetverlies van low-carb met de energie om hard te trainen van één hoog-koolhydraat dieet.
Nu heb ik zelf flink wat opgezocht hierover en kom er niet echt uit hoe te beginnen. Ik ben er namelijk achter dat er twee benaderingen zijn van care curling combineren met gewichttraining. De ene methode zegt d hoog-koolhydraat dagen te houden op de dagen van gewichttraining en daartussen laag koolhydraat te doen.
De andere benadering is dieet en training los van elkaar te zien en een cyclus aan te houden van bijvoorbeeld drie om drie ongeacht de soort training van die dag.

Wat zijn jullie ervaringen met carb cycling?
Carb cycling werkt echt super goed voor mij. Het gaat spierverlies tegen doordat je nog steeds hard kan trainen op de dagen dat je high carbs eet.
Je moet het totaalplaatje aan kcal voor de week bekijken. Mijn onderhoud is circa 3500 kcal.
Wat ik doe is 5 dagen per week 2000/2500 kcal circa 70 gram vet, 230 gram eiwit en de rest van carbs
en 2 dagen per week 4000 kcal 40 gram vet, 200 gram eiwit vet en de rest van carbs.
Deze 2 high carb dagen doe ik zelf op maandag en donderdag. De "wetenschap" zou hierachter moeten zijn dat je op je refeeddagen je verloren spiermassa en glycogeen terug kan krijgen + harder kan trainen.

Voor mij werkt dit heel goed voor cutten.
 
Bij mijn werkt carb back loading. Ik eet pas om 12:30 tm 21:00.
Rustdagen (3), zit ik op 3500cal aan eiwitten en vetten.
Trainingsdagen (4) zit ik op 4500cal, 1 maaltijd (12:30) van eiwitten en vetten, trainen, en de rest aanvullen.
Dus alleen carbs eten na je training.
 
Back
Naar boven