AndroidHealthClinic

carb cycling

Bezoekers in dit topic

BigK

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Hello ... Ik zit nog met een paar vraagjes ivm met carb cycling. Ik ben begonnen met koolhydraat-arm / eiwitrijk dieet ... ik neem momenteel 80g KH per dag bestaande uit 40g in de morgend (volkoren brood) en 40g dextrose gecombineerd met een whey shake na de training. Ik doe ma-vrij cardio (30-40min) en ma-woe-vrij train ik ook nog met gewichten.

Nu mijn vraagjes ...

1. Moet je anders eten op niet-trainingsdag ? Zaterdag dus ... ik neem aan dat ik die dextrose wel kan weglaten nu ? En de wheyshake ? Zoja, door wat moet/kan je dat vervangen ?

2. De 7e dag doe ik een carb-up ... bestaan er regels over hoeveel je dan best load ? Mogen dit alle soorten KH zijn ?

Hello ... Ik zit nog met een paar vraagjes ivm met carb cycling. Ik ben begonnen met koolhydraat-arm / eiwitrijk dieet ... ik neem momenteel 80g KH per dag bestaande uit 40g in de morgend (volkoren brood) en 40g dextrose gecombineerd met een whey shake na de training. Ik doe ma-vrij cardio (30-40min) en ma-woe-vrij train ik ook nog met gewichten. waneer doe je cardio, ma tot en met vr of alleen ma en vrijdag? Als dat laatste het geval is raad ik je aan om ipv ma-vrij, op NIET BB dagen cardio-en. 's ochtends voor het ontbijt.

Nu mijn vraagjes ...

1. Moet je anders eten op niet-trainingsdag ? Zaterdag dus ... ik neem aan dat ik die dextrose wel kan weglaten nu ? En de wheyshake ? Zoja, door wat moet/kan je dat vervangen ?op niet-trainingsdagen dextrose weglaten. Whey kun je wel nemen, enkel 'sochtends.

2. De 7e dag doe ik een carb-up ... bestaan er regels over hoeveel je dan best load ? Mogen dit alle soorten KH zijn ? het is beter dat enkel 'langzame' carbs neemt. Enne hoeveel...500-1000 kcal

Bij carbs-cycling moet je gebruik maken van zogenaamde low, medium en high days. Op niet trainingdagen zit je altijd low. Dat wil zeggen dagen dat je geen gewichtstraining doet. Op trainingsdagen zit je op medium, en eens in de 5-6 dagen doe je een high dag. Probeer het zo uit te kienen dat je die high dag als het even kan op een trainingsdag hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik ga effe mijn schema geven voor maandag tot vrijdag (low dagen) ... zou je wat voorstellen kunnen geven om dit aan te vullen ? Want je ziet ook wel dat ik momenteel beetje weinig caloriën heb ... zou +- 1800 moeten zijn !!

MEAL 1(9u30) cal eiwit kh vet
2 volkoren 166 5 32 1
1 ei 82 7 0 6
1 ei 82 7 0 6

MEAL 2(12u30)
1 kipfilet 166 32 0 5

MEAL 3(15u30 pre training)
1 kabeljauw125 27 0 1

MEAL 4(18u30 post training)
25cl melk 125 10 12 4
schep whey 123 29 1 0
6 à 7 dextro 150 0 40 0

MEAL 5(21u)
1 kabeljauw 125 27 0 1

TOTAAL : cal 1144 prot 144 kh 85 vet 24

Ik eet bij de meeste maaltijden ook nog wat tomaten / ajuin / paprika (als sausje). Het aantal KH is wel ok denk ik ... dus alleen meer proteïnen / vet ?!

Robin zei:
Bij carbs-cycling moet je gebruik maken van zogenaamde low, medium en high days. Op niet trainingdagen zit je altijd low. Dat wil zeggen dagen dat je geen gewichtstraining doet. Op trainingsdagen zit je op medium, en eens in de 5-6 dagen doe je een high dag. Probeer het zo uit te kienen dat je die high dag als het even kan op een trainingsdag hebt.
Ben ik niet met je eens dat je carb load op een trainingsdag.
Wat is het doel van je carb load als je toch gaat trainen die dag en dus de carbs er weer uit trekt?

bestoldschool zei:
Ben ik niet met je eens dat je carb load op een trainingsdag.
Wat is het doel van je carb load als je toch gaat trainen die dag en dus de carbs er weer uit trekt?

dat dacht ik ook. Trouwens je kunt 400 tot 600 gr. koolhydraten eten, aangezien dat het maximale aantal grammen glucose zijn dat je spiermassa kan opslagen.
En liefst elke uur 60 gr. want meer kan het lichaam niet verteren per uur.

Oh en als je een cheat meal wilt hebben, in de avond 2-3 uur voor het slapen gaan, want als je het 's morgens eet is het zeer moeilijk om de rest van de dag strict te blijven.

• Topic Starter Topic Starter
nu juist twee weekjes bezig ... vanmorgen (maandag, de 1e dag van de nieuwe cyclus) woog ik 97.8 kg (= -1 kg op een week) en 2 weken geleden bij de starty was het ongeveer 102 kg. Is dit goed ? of wat is een realistisch hoeveelheid om gewicht per week te verliezen ??

1800 kcal voor iemand van 100 kg vind ik ook wel een beetje weinig.

Terug
Naar boven