AndroidHealthClinic

Carb-Loading?

Bezoekers in dit topic

Maarten1230

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jul 2009
Berichten
243
Waardering
4
Heey beste leden,

Ik kwam onlangs op het idee om eens te proberen de dag voor ik ga trainen (vandaag dus) een soort van carb-loading dag te doen om mijn spierglycogeen volledig aan te vullen en zo het effect ervan op mij training de volgende dag is te testen. Ik ga namelijk 's ochtends trainen en neem dus slechts één maaltijd vóór mijn training en vroeg mij dus af of het mij meer energie zou geven...
Nu is mijn vraag: Hoe pak ik dat het best aan? Hoeveel g koolhydraten moet ik eten en wat moet ik met de rest van mijn nutriënten doen (vetten en eiwitten)?

Alvast erg bedankt!

Mvg,
Maarten
 
Bedoel je dat je de avond voor je ochtendtraining wilt gaan loaden?
Het lijkt mij geen verstandig idee.. Ik denk dat de enige manier is om 2 uur eerder op te staan, om je spijsvertering goed op gang te krijgen.
 
Nee, niet de avond ervoor.
Gewoon de hele dag ervoor, zodat mijn glycogeenvooraden volledig gevuld zijn tegen de volgende dag.
 
Als je spierglycoceen wilt bijvullen: wanneer heb je het leeg gemaakt?
 
Gewoon zorgen dat je elke dag meer binnen krijgt dan je verbruikt, dan zullen ook je spierglycogeen vooradden nooit echt leeg zijn.
 
Maar ik vroeg mij af of het goed zou zijn om eens bv >70% carbs te eten op een dag voor ik ga trainen..
 
Je maakt je glycogeen echt niet op met een standaard KT-sessie.
Zinloos dus om te proberen overdreven veel koolhydraten te laden.

Alleen als je een week lang low-carb hebt gegeten en veel getraind heb.. DAN is het wellicht zinvol om wat extra carbs te nemen voor de training.
 
En als ik nu bv. over heel de dag niet voldoende koolhydraten heb gegeten, kan ik dan bijvoorbeeld 's avonds nog een bord pasta's eten? Of wordt dit dan zowiezo opgeslagen als vet? Of kan het als spierglycogeen worden opgeslagen (voor het geval ze dus nog niet volledig opgevuld zijn, aangezien ik de rest van de dag relatief weinig carbs heb gegeten)?
 
En als ik nu bv. over heel de dag niet voldoende koolhydraten heb gegeten, kan ik dan bijvoorbeeld 's avonds nog een bord pasta's eten? Of wordt dit dan zowiezo opgeslagen als vet? Of kan het als spierglycogeen worden opgeslagen (voor het geval ze dus nog niet volledig opgevuld zijn, aangezien ik de rest van de dag relatief weinig carbs heb gegeten)?

Als je spierglycogeen vol is worden de koolhydraten verbrand voor energie.
Als er wel ruimte is zal het ongetwijfeld opgeslagen worden als glycogeen

Despite a lot of claims to the contrary, the actual conversion of carbohydrate to fat in humans under normal dietary conditions is small approaching insignificant
 
Als je spierglycogeen vol is worden de koolhydraten verbrand voor energie.
Als er wel ruimte is zal het ongetwijfeld opgeslagen worden als glycogeen

Ok! Ontzettend bedankt wazzup!
 
Back
Naar boven