XXL Nutrition

Carb Nite of Carb Backloading (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mr Muscle

Cool Novice
Lid geworden
25 mrt 2015
Berichten
60
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
80kg
Hallo,

Ik heb het een en ander opgezocht over Carb Nite en Carb Backloading.
Alleen ik kan de verschillen niet echt vinden.

Kan iemand mij dat vertellen?
En wat raden jullie aan? Ik wil "snel" in vetpercentage dalen en spiermassa behouden en het liefst bijkomen natuurlijk.

Wie o wie kan mij helpen?

Greetz
 
Volgens mij is het echt bijna hetzelfde, heb het net opgezocht. Kan alleen geen linkje plakken.. telefoon werkt niet mee vandaag. En ik weet niet hoeveel je wil dalen in vet % ? Kom je van overgewicht en deed je hiervoor nooit aan sport? Of is die 80kg allemaal spier? 80kg bij 1.77 is al behoorlijk wat namelijk. Ik zou doen wat jou het meeste aanspreekt. Niemand op dit forum kan echt zeggen wat het beste voor JOU is.
 
Carb nite is 1x in de week.
CBL is bijna dagelijks.
Allebei diets vereisen een carb depletion protocol vooraf, dacht ik.
 
Mijn advies: cutten met 300/500kcal deficit
 
Ik ben nu 2 weken bezig met carb nite. Wilde snel vp kwijt in korte tijd, daarna ga ik verder met carbbackloading. Vind zelf backloading fijner
 
Volgens mij is het echt bijna hetzelfde, heb het net opgezocht. Kan alleen geen linkje plakken.. telefoon werkt niet mee vandaag. En ik weet niet hoeveel je wil dalen in vet % ? Kom je van overgewicht en deed je hiervoor nooit aan sport? Of is die 80kg allemaal spier? 80kg bij 1.77 is al behoorlijk wat namelijk. Ik zou doen wat jou het meeste aanspreekt. Niemand op dit forum kan echt zeggen wat het beste voor JOU is.

Ik deed ongeveer 4 jaar aan voetbal. En train nu een half jaar.
80kg met 22 % vp. Ik wil natuurlijk het liefst snel dalen in vp
 
Laatst bewerkt:
Carb Nite, ik vind het helemaal geweldig tot nu toe (check mijn log)

Carb Back Loading is voor als je spiermassa bij wilt komen, dacht ik.
 
Oke ik ga dan Carb Nite doen.
Maar hoe kan ik dan het beste een voedingsschema maken en wie kan mij (gratis) helpen met t maken ervan.
 
Carb Nite, ik vind het helemaal geweldig tot nu toe (check mijn log)

Carb Back Loading is voor als je spiermassa bij wilt komen, dacht ik.

CBL kan ook voor droogtrainen, ligt er net aan wat je doel is. Ik denk echter wel dat het effectiever is voor spiermassa opbouwen.
 
Oke ik ga dan Carb Nite doen. Maar hoe kan ik dan het beste een voedingsschema maken en wie kan mij (gratis) helpen met t maken ervan.

Lees de sticky's.

Staat alles in.
 
Zijn allebei by Kiefer, dus principe is zelfde.
9 dagen low carb (onder 30g per dag) en tiende dag (avond) Carb Nite. Daarna weer beginnen met 30g carbs per dag.
Veel vetten consumeren op low carb dagen.
 
Ik heb dat allemaal al gelezen. Alleen ik snap niet hoe je dat nou verder doet. Hoe je nou weet welke voeding je t beste kan nemen
 
Bedoel het oprecht niet beledigend, maar als je met een vp van 22% zit hoef je je echt niet druk te maken over wat effectiever zal zijn, carb nite of cbl, lol. Stel een schema op met de juiste macro's en 300-500 onder je onderhoud, en hoe je die macro's dan opvult (bv: of je nou wit brood, bruin brood, rijst, pasta of aardappels etc. eet voor koolhydraten) maakt op 22% geen kut uit. Gewoon je macro's halen en onder onderhoud eten en niet zo moeilijk doen. CBL is met name voor mensen die op een gevorderd stadium zitten en bijvoorbeeld zo droog mogelijk spiermassa willen pakken en iets nieuws willen proberen omdat ze dat op een normale bulk niet echt meer effectief lukt of bijvoorbeeld eens echt heel diep willen cutten.
 
Dus jij zegt dat ik het niet moet doen en normaal cutten?
 
Hij zegt: waarom moeilijk gaan doen, terwijl jij niet eens makkelijke manier geprobeerd hebt?
 
Nou Carb Nite Solution trekt me meer aan dan cutten
 
Dan probeer je die, toch!?
 
Ja dat was ik ook zeker van plan (Carb Nite)

Alleen nogmaals. Hoe kan ik daar het best een voedingsschema voor maken. Heeft iemand een handig Nederlands instructie filmpje voor het maken van een voedingsschema of wil mij gratis helpen?
 
Back
Naar boven