• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

Carb struggle

Bezoekers in dit topic

Alisa

Cool Novice
Waardering
561
Lengte
1m73
Massa
63kg
Vetpercentage
20%
Hoi allemaal,

Mijn eerste post hier (ik lees stiekem al een aantal jaar wat mee en besloot nu toch maar een accountje te maken) met meteen een vraag over mijn koolhydraatinname en het effect daarvan op mijn energielevel. Even wat achtergrondinformatie:

Ik train inmiddels zo'n 10 jaar, waarvan de afgelopen 5/6 jaar een stuk serieuzer. September 2023 begon ik aan een kleine cut die goed begon, toen werd het leven even 1 grote shitshow en zodoende ook mijn kcal-inname (ik at veel te weinig, zelfs de voeding uit mijn cut kreeg ik echt niet weggewerkt.) Wel krachttraining blijven doen, cardio mee gestopt. Daardoor in een paar maanden tijd veel afgevallen, bijna 3x van wat de bedoeling was. En helaas dus ook een flink stuk ingeleverd qua spiermassa. Maar gek genoeg voelde ik me een stuk beter toen ik lager in kcal zat dan voor ik aan de cut begon en wist niet waar dat hem in zat.

Februari 2024 de draad weer opgepakt met voeding maar toen begon de ellende en kon ik veel voedingsmiddelen niet meer verdragen, hormonen die overhoop lagen, gewicht wat op en neer ging als een achtbaan etc. Toen adviezen van de huisarts en MDL arts alleen maar averechts werkten heb ik heel veel gehad aan dit forum (waarvoor dank, ik heb echt heel veel tips/adviezen uit oudere topics gelezen die me wél heel goed geholpen hebben) vandaar dat ik nu ook even hier om advies kom vragen :)

Gewicht en hormonen zijn weer stabiel, bloedwaardes zijn allemaal weer goed en spiermassa kwam thankgod ook weer redelijk snel terug en ben nu via een behoorlijke omweg alsnog waar ik wilde komen toen ik begon met de cut in september:emo:

Dan nu nog het resterende probleem:
Lactose en gluten intolerantie had ik al, maar koolhydraten/suikers over het algemeen blijf ik een probleem mee hebben. Toegevoegde suikers eet ik sowieso niet, heb ook van alles geprobeerd qua fruit en honing maar dat maakt het nog erger dus dat beperk ik tot een klein beetje voor het trainen. Ik zit nu met veel moeite zo'n 4 maanden op 208g khd per dag en waar je zou verwachten meer energie te krijgen van meer koolhydraten, word ik er juist doodmoe van. Na het eten stort ik helemaal in en ik zie ook aan mijn huid dat ik niet zo goed reageer op wat ik nu doe. Niet qua kracht, want qua krachttoename ga ik als een speer met trainen, maar gedurende de rest van de dag voelt het echt alsof ik elk moment in slaap kan vallen of niet helemaal wakker ben. Slechte concentratie en ook geen/weinig puf om dingen te ondernemen met familie bijvoorbeeld. Ik slaap elke nacht minimaal 7 uur, vaak 8 of soms 9 uur dus slaapgebrek kan ik het niet echt op gooien.

Heb van alles geprobeerd aan soorten rijst, aardappel, glutenvrije pasta/havermout etc. en ik kom er gewoon niet uit. Ik heb vorige maand tijdelijk mijn khd inname weer een paar dagen verlaagd naar 140/150g per dag en ik merkte toen vrij snel verschil en voelde me een stuk energieker, werken, trainen, daarnaast dingen ondernemen etc. ging me een stuk beter af. Zodra ik het weer verhoogde voelde alles weer alsof je een berg moet beklimmen en ik snap er geen reet van. Ophogen/verlagen van eiwitten ook getest en dat maakte geen verschil. Vetten iets verlagen maakte ook geen verschil maar die ophogen voelde als een blok beton.

Schildklierwaardes, glucose, vitamines, mineralen, hormonen de hele mikmak is al meerdere keren getest en dat is elke keer gewoon goed. Dus dan is er volgens de HA geen probleem natuurlijk.
Ik verdeel mijn koolhydraten over 5 eetmomenten per dag omdat teveel in 1x eten al helemaal niet goed valt en ik dan binnen 5 min weer kan gaan douchen omdat het zweet me letterlijk uitbreekt. Op dit moment bestaat dat alleen uit glutenvrije havermout, cream of rice en witte rijst. Ik merk tot nu toe dat ik dit het makkelijkst verwerken zonder een te vol/opgeblazen gevoel van alle vezels.

M1: 65g havermout, 250ml amandelmelk, 20g whey isolate zero (zonder lactose), 20g amandelpasta
M2: 50g witte rijst, 150g groente, 130g kipfilet
M3: 50g witte rijst, 150g groente, 130g kipfilet
M4: 40g cream of rice + halve banaan en dat maak ik gewoon met water (dit eet ik 1,5 uur voor ik ga trainen ongeveer)
M5: 60g havermout, 250ml amandelmelk, 20g whey isolate zero, 20g amandelpasta

Ik zit dan op +/- 1900 kcal, 48g vet, 208g khd en 150g eiwit (hoge eiwitten is nooit een probleem geweest) en bleef hierop de afgelopen 2/3 maanden stabiel op gewicht, merk dat dat nu heel langzaam iets omlaag gaat en dat is nu mijn doel niet, dus dat moet weer wat omhoog.
De makkelijkste/snelste oplossing is om mijn khd weer te verlagen maar ik wil het positieve effect in de gym niet opgeven haha. Kan ik hier iets in veranderen qua timing van khd, combi van voeding of het soort khd oid? Smaak/variatie boeit me niet, ik eet rustig maandenlang hetzelfde dat is geen probleem haha, alleen gluten en lactose zijn dus geen optie.

Sorry ik wilde er een kort verhaal van maken maar goed ik blijf een vrouw hè en ik heb inmiddels gelezen dat jullie graag details willen hebben ;-)

• Like
Waarderingen: RookworstXL en The Barbarian
Extreem gevoelig voor insuline? Heb je tijd in ketose gezeten toen je veelste weinig at?

• Topic Starter Topic Starter
Extreem gevoelig voor insuline? Heb je tijd in ketose gezeten toen je veelste weinig at?
Daar lijkt het wel een beetje op inderdaad, heb daar zelf ook aan gedacht maar weet niet hoe ik daar achter kom, glucose met bloedprikken (2 uur na het eten) was toen wel goed maar dat zegt niks over insuline zeker? Ik heb niet zoveel verstand van hoe snel die waardes kunnen stijgen en dalen of hoe ik dat kan controleren. Of het echt ketose was weet ik niet, maar dat ik onder de 100-80g khd heb gezeten voor een aantal weken/maanden weet ik haast wel zeker. Zou ik daar wat tegen kunnen doen of kunnen proberen om gevoeligheid voor insuline te testen/te herstellen?

Nee valt ook niet echt te achterhalen ik weet niet zeker of insuline gehalte in bloed gemeten kan worden maar de gevoeligheid die je ervoor hebt lijkt mij heel sterk dat dat direct meetbaar is. Om in ketose te raken zul je nog veel minder carbs moeten eten dan je deed. Andere mogelijkheid is dat je minder insuline bent gaan afgeven waardoor je na het eten van carbs richting hyperglycemia (vaak plassen, veel dorst, moe, zweten, hongerig, droge mond, afvallen, wazig zien, milde infecties vooral blaas, huid, spijsvertering →hierdoor kunnen intoleranties ontstaan

Het lijkt een geval van "over feeding syndroom" dat mensen ervaren als ze van een cut direct naar een te hoge kcal inname schakelen zonder dit rustig op te bouwen, indien je ondergewicht hebt/had ben je hier vooral erg vatbaar voor. Je lichaam staat dan als het ware op eco stand en kan de brandstof die je steeds bijvult nergens kwijt.

Ik raad je gewoon aan het volgende proces even te proberen voor ca 2.5-3 maand en zo als ik beschrijf opbouwen naar een bulk waar je vooral rond maintenance+5-10% zit maar wel proberen een korte piek te halen van rond de +35-40% (ja ik weet dat insane klinkt😅), pieken doe je maar even voordat je weer naar +5-10% daalt.

Wat voor starters helpt is vasten voor enkele dagen maar sommige mensen hebben het gewoon echt niet in zich in dat geval moet je helaas overslaan. Vasten doe je minimaal 3 tot 5 dagen als je diehard bent en dan week 1 langzaamaan weer opbouwen vanaf heel weinig naar net onder maintenance, vervolgens week 2 & 3 met ca 50kcal per week omhoog.
((Dat houd in, deze week (X)kcal per dag, volgende week +50kcal per dag, week daarna weer)), week 4 t/m 7 +100, vanaf week 8 +150. Dit bouw je zo op tot je je piek gehaald hebt en dan bouw je zelfde manier (iets meer abrupt) weer af naar maintenance+5-10%
Vasten hoeft niet super strict als je er beter bij voelt om hier en daar groentes te eten is oke (ALLEEN GROENTES), sommige hebben dit voor het slapen nodig om te kunnen slapen, andere krijgen hier alleen maar meer honger van (ik eet overdag af en toe eens een handje verse spinazie alsof het chips is en een groente salade zonder dressing voor het slapen (sla augurk ui paprika wortel courgette bijvoorbeeld)

→Dag 1 na het vasten volstaat bijvoorbeeld 2x 40g quinoa, 2x 10g nootjes (voorkeur amandelen maar andere zijn ook goed) 100g zalm, 100g rund (hoeft niet mager, dierlijk vet is ok) groentes, 3x whey shake van 10g naturel whey, 50g bessen & 70-150ml (nep)melk wat goed lijkt ((ca 76g eiwit, 34g carbs, 47g vet, 870kcal +-))
→Belangrijk is dat alles dat je de eerste periode consumeert 100% vrij van kunstmatige zoetstoffen en andere toevoegingen die de spijsvertering verstoren
→Daarom gaat mijn voorkeur uit naar halfvolle UHT koemelk MET lactose omdat dit geen toevoegingen bevat, je kan kwartier-halfuur voor shake een capsule nemen met LACTASE, dit is het enzym dat bij babies en volwassenen zonder lactose intolerantie van nature geproduceerd wordt in de dunne darm en bij jou dus ontbreekt, het is een normaal iets dat men stopt met dit enzym te produceren.
→Nepmelk is opzich prima indien dus geen kunstmatige zoetstoffen in zitten of andere onnatuurlijke fratsen waarvan je spijsvertering gestrest raakt.
→Indien het niet zoet genoeg is dan liever een heel klein beetje suiker toevoegen dan terugvallen op kunstmatig.
→als je 100% pure monkfruit kan krijgen is goed, dit spul is natuurlijk, zoeter dan suiker, kan geen kwaad. Maar ook dit word doorgaans verkocht met additieven erin die je juist eerst even wilt vermijden.
→Tip voor whey is Basic whey concentraat naturel dit bevat geen rommel.
→Voorkeur concentraat over isolaat omdat dit vaak nog wat immunoglobulinen en lactoferrine bevat dat vaak verloren gaat in het proces om isolaat te maken.
→Rauwe groenten kunnen veel goeds doen voor je spijsvertering als verbeteren van microbioom en capaciteit vergroten om voedingsstoffen op te nemen.
→Groente bij voorkeur niet goed wassen, hooguit meeste zand eraf spoelen is beste (hiermee zou je tijdens vast al kunnen starten).
→Sashimi is ook ontzettend goed. (van rundvlees vind ik echt een aanrader qua smaak maar ook voedingsstoffen) maar wees oplettend met waar het vandaan komt.)
→Na het eten een glas water met een eetlepel appelazijn vind je spijsverteringskanaal ook een geweldig idee.

Hoop dat je hier iets

Extra tipje; bij maken van shake blender alleen de bessen maar de rest niet, beter alles toevoegen aan een shaker zodat je eiwitten niet stuk slaat en melk opschuimt

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Alisa
Bij jouw posts heb ik altijd het idee dat jij een ChatGP, of iets vergelijkbaars, gebruikt. Het ene moment kun jij nog geen drie woorden typen zonder acht spel- en grammaticale fouten om vervolgens een waar opstel met woorden waarvan ik zeker weet dat jij, zonder Google, de betekenis niet kent te plaatsen.

Stop er overigens vooral niet mee. Het is erg grappig om te zien.

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Like
Waarderingen: 2Stronk, RookworstXL, ThaWasteland en 6 andere personen
mrc bedankt voor je reactie, als het werkt zal ik gerust een aantal dagen kunnen vasten, ik ben alleen een beetje huiverig om weer vanaf 0 te beginnen.. Ik ben sinds januari/februari dit jaar begonnen met langzaam opbouwen van de kcal waar ik nu op zit (ter referentie, ik kwam vanaf zo'n 800 kcal wat niet bewust zo laag was uiteraard:emo:) en dat ging met stapjes van 100-150kcal en 10-20g khd per week omhoog tot ik op 1600kcal zat met 110-120g khd en dat ging goed en daar voelde ik me top bij. Advies van de artsen was gewoon in 1x rap omhoog in inname en kreeg daar zoveel klachten van dat ik het zelf maar ben gaan uitzoeken en op dit forum bij topics uitkwam van mensen met soortgelijke klachten na een intense cut en langzaam opbouwen de oplossing was. Dus dat heeft me toen echt onwijs geholpen want ik wist niet wat me overkwam hahaha.

Heb dat toen ff een tijdje zo gelaten, tot mijn gewicht stabiliseerde en vervolgens weer omlaag ging en toen weer verder gaan ophogen waarin eigenlijk alleen khd nog verder opgehoogd moest worden, eiwitten en vetten zaten al op een goede hoeveelheid. En vanaf toen begon dit gedoe met die vermoeidheid, naarmate de khd dus omhoog gingen. Is het dan zinvol om na 10 maanden weer opnieuw vanaf 0 te beginnen als ik op die 1600 kcal met 120g khd sowieso geen problemen heb?

Hoe laag ik precies in khd heb gezeten in oktober 2023-januari 2024 weet ik trouwens niet hoor, die 80/100g is een inschatting. Ik track al jaren mijn voeding maar in die periode was voeding het laatste waar ik me mee bezig hield dus hoeveel het exact was, geen idee.

Ohja qua zoetstoffen gebruik ik niet veel op wat stevia na maar dat kan ik er best uithalen en amandelmelk gebruik ik altijd de ongezoete variant. Lactase pilletjes heb ik ook in huis, maar het helemaal vermijden werkte tegen opgezette buiken etc beter dan in de weer met pilletjes en toch zuivelproducten nemen. Maar goed als het werkt, dan heb ik het in huis en kan ik het een kans geven haha. Heb ook een fles (troebele) appelazijn staan, dat heb ik ook een tijdje gebruikt maar nam het voor de maaltijd ipv erna, dat zou ik ook weer kunnen pakken.
Neem trouwens ook elke dag pre- en probiotica en heb een tijdje digestive enzymes gebruikt tot het verteren weer goed ging. Heb daar geen problemen meer mee gelukkig.

Laatst bewerkt:
Bij jouw posts heb ik altijd het idee dat jij een ChatGP, of iets vergelijkbaars, gebruikt. Het ene moment kun jij nog geen drie woorden typen zonder acht spel- en grammaticale fouten om vervolgens een waar opstel met woorden waarvan ik zeker weet dat jij, zonder Google, de betekenis niet kent te plaatsen.

Gewoon random opmerking doe ik zo even uit de losse pols idd maar bij serieuze vragen doe ik graag serieus mn best, heb idd wel enkele dingen gecontroleerd met gpt en nadien verfijnd
((uit mn hoofd om mezelf te herinneren aan monkfruit, de stofjes die wel in concentraat maar niet in isolaat zit, en vast nog 1-2 andere dingen + energie en macro berekening van dag na vast & bericht laten controleren en suggesties gevraagd voor het verhelderen van opzet))
omdat ik liever dingen zeg zoals het klopt dan zoals ik het me momenteel herinner

In mn hoofd is het alleen maar;
"ohja! Dan doe je dit dan doe je dat dan nog eventjes zo en dan hoppa, vanaf nu weer dikke bicep"

Ben met die post ruim halfuur bezig geweest om het zo concreet mogelijk te maken

Checkte net snel je maaltijden die je beschrijft daarmee zit je wel redelijk netjes hoor zelfs vezels zit binnen de norm en verhouding van 1-3 is gewoonlijk niet verkeerd maar wanneer darmen geïrriteerd zijn kan soms helpen om meer oplosbare en minder onoplosbare vezels te eten dus misschien even 1-1 of zelfs 2-1 verhouding proberen
Welke groentes eet je gewoonlijk? Welke types vlees eet je?

Toch verwacht ik vooral dat je slechts erg heftig reageert op carbs wat verdere klachten veroorzaken.. ik lees zweet uitbraak maar heb je dan ook dorst, veel plassen, uitgeput gevoel, wazig zien? En in geval van langdurige of erg frequent in deze staat verkeren kun je merken dat wonden slecht genezen en dat huid schraal/word

Oorzaken van hyperglykemie zijn bijv. insuline-resistentie of pre-diabetes waardoor je slecht reageert op insuline, versnelde carb opname met vertraagde insuline afgifte kan komen van een crash dieet heeft gewoon tijd nodig maar kan tijdelijke hyperglykemie veroorzaken, verstoorde insuline, ghreline, en leptine regulatie kan doordat lichaam minder insuline vrijgeeft omdat het niet verwacht zoveel carbs te eten na een crash dieet

Ook intoleranties kunnen ontstaan door crashen doordat minder doelgerichte enzymen geproduceerd worden voor specifieke doeleinden, dit kun je als je optijd bent wel weer activeren door voorzichtig opbouwend te eten waarvoor je een intolerantie ontwikkeld hebt

doet ie ook...want het vasten verhaal vind ik niet helemaal correct.

Gewoon random opmerking doe ik zo even uit de losse pols idd maar bij serieuze vragen doe ik graag serieus mn best, heb idd wel enkele dingen gecontroleerd met gpt en nadien verfijnd
((uit mn hoofd om mezelf te herinneren aan monkfruit, de stofjes die wel in concentraat maar niet in isolaat zit, en vast nog 1-2 andere dingen + energie en macro berekening van dag na vast & bericht laten controleren en suggesties gevraagd voor het verhelderen van opzet))
omdat ik liever dingen zeg zoals het klopt dan zoals ik het me momenteel herinner

In mn hoofd is het alleen maar;
"ohja! Dan doe je dit dan doe je dat dan nog eventjes zo en dan hoppa, vanaf nu weer dikke bicep"

Ben met die post ruim halfuur bezig geweest om het zo concreet mogelijk te maken
en dan 's nachts, slaap jij niet?

• Like
Waarderingen: Bullshark en Laxeermiddel
Ja vezels probeer ik rond de 30, max 35 te houden. Ik eet bij M2 sperziebonen, bloemkool en broccoli (van alles 50g) en bij M3 150g broccoli. Dat is gewoon omdat ik dat het lekkerst vind daar heb ik verder geen reden voor. Qua vlees eet ik nu alleen kip, ook weleens witvis of zalm maar meestal alleen kip. Omdat ik eindelijk van alle andere vage klachten, op die mega vermoeidheid na, af ben, wilde ik er het liefst zo min mogelijk aan gaan lopen prutsen en vind het wel fijn om gewoon 1x per week te koken en elke dag hetzelfde te eten haha.

Veel dorst heb ik niet, veel plassen wel maar dat heb ik altijd al wel gehad en drink minstens 2 liter per dag. Uitgeput gevoel heb ik wel erg maar wazig zien niet. Wel droge huid maar wondjes herstellen wel gewoon normaal.

Toen ik net weer eten ophoogde had ik constant honger, ineens allemaal sugar cravings die ik doorgaans niet heb, donkere kringen ineens onder mijn ogen, hield onwijs vocht vast over mijn hele lichaam/gezicht dus lichaam was wel van slag, maar wist dat dat erbij kon horen dus volgehouden en toen stabiliseerde het na een aantal weken weer en al die vage dingetjes zijn nu ook al een tijdje weer helemaal weg. Ik leek inderdaad wel intolerant voor de lucht want ik reageerde overal super heftig op, buik zette op waardoor ik wel zwanger leek en normale broeken geeneens meer dicht kon krijgen. Dus dat heb ik inderdaad allemaal mogen ervaren :o

Alleen het stukje van 1-1 en 2-1 verhouding volg ik even niet, bedoel je daarmee bijv witte rijst en zilvervliesrijst/volkoren producten mengen of bedoel je combineren van vetten, eiwitten en khd?

Hoe zou je dat corrigeren? Ik ben uiteraard ook benieuwd naar andere meningen/tips/adviezen :)

De manier van vasten werkt perfect, het idee om wel groentes te eten komt bij vigoroussteve vandaan op youtube.

Vannacht idd niet lang nee heb taxi gespeeld

Zijn wel dubieuze klachten nu lijkt wel alsof je switcht tussen hyper & hypoglykemie, dan lijkt verstoorde insuline, ghreline, en leptine regulatie mij het meest logisch maar wie zal het zeggen.. misschien eens kijken naar zo'n glucose monitor voor op je arm dat je constant beeld hebt van pieken en dalen, verder glucose test strips maar maar moet je ook altijd schone naalden op zak hebben

Ik neem wat ik eerder zei over vasten terug denk dat in jou geval geen veilige optie is wel zou ik nog wel even kleine wijzigingen maken in dieet
Betreft vezel ratio heb ik het over oplosbare vezels die oplossen in water en zo een soort glijmiddel creëert waardoor onverteerd voedsel makkelijk door je kanaal kan bewegen, onoplosbare vezels zijn grotendeels onverteerbaar en verlaten het lichaam in tact, het zorgt voor vulling dat kan er zowel voor zorgen dat je darminhoud makkelijker door het kanaal geduwd word maar kan in ongelukkige gevallen ook constipatie en irritatie veroorzaken. Daarom word doorgaans 1 deel oplosbaar & 2 delen onoplosbare vezels aangeraden, maar indien je klachten ervaart is soms 1-1 of zelfs 2-1 beter maar dit is meten en weten

Wel heel slecht nieuws voor je, broccoli bevat ontzettend ruwe onoplosbare vezels die sommige mensen (oa mij) gas, een opgeblazen gevoel, buikpijn of diarree veroorzaken, vooral als ze een zwakkere darmfunctie hebben. Daarnaast bevat het ook nog FODMAP's dat fermenteerbare suikers zijn en tijdens fermentatie proces word veel gas geproduceerd waardoor je flink opgeblazen kan raken tot je krom ligt van de buikpijn.
Zolang je ook darmklachten ervaart zou ik zo mild mogelijke vormen van vezels uitzoeken en dus wat oplosbare toevoegen en onoplosbare weglaten dat kan een wereld van verschil maken als vezels belastend voor je zijn

Zo'n glucose monitor is misschien wel een goed idee, gewoon om eens te zien hoe mijn lichaam nou reageert. En met de vezels, ik zou 1 maaltijd de rijst kunnen vervangen door aardappel, wat frambozen oid door de havermout kunnen doen, eventueel meer groente toevoegen om mee te beginnen en te kijken wat dat doet? :thinking:Met fruit zit ik wel een beetje met de fructose en wat dat dan weer gaat doen maar dat is even uitproberen dan denk ik, misschien dat het ook scheelt als ik dat niet 'los' eet maar icm de havermout. Wat mij betreft eet ik bij de havermout gewoon een bakje met groente los ernaast hoor als dat beter zou zijn dan fruit toevoegen haha, mocht het werken dan maakt me dat weinig uit

Broccoli eet ik eigenlijk al een jaar lang elke dag en heb daar geen problemen mee, maar vind het ook geen probleem om dat te wisselen voor wat anders hoor. Wat zou je adviseren om te vervangen voor de broccoli? Of gewoon broccoli er dan ff uit en het houden op de bloemkool/sperziebonen?

Spinazie wortel courgette pompoen paprika voorkeur gegaard, lichtgroene sla soorten gewoon rauw zijn allemaal licht verteerbaar sperziebonen opzich ook indien goed door gekookt.

Bessen zijn hoog in oplosbare vezels & laag in suikers, citrus vruchten gematigd maar zoals een mandarijn kun je stukje voor stukje redelijk over de dag verdelen,

Je carb bronnen zijn wel prima zo maar keertje aardappelen of quinoa is ook niet verkeerd

Zou ook eens een eliminatie dieet kunnen proberen om erachter te komen wat je beter verdraagt en wat minder, is wel veel gedoe maar alles wat ik opnoem is theoretisch en kan van persoon tot persoon verschillen

• Like
Ik ga het eens proberen met de kleine aanpassingen, ben benieuwd! Eliminatie dieet met de fodmap’s heb ik inderdaad ook al gedaan toen ik bij de MDL arts liep, zodoende kwam ik er achter dat teveel vezels, bepaalde fruitsoorten, soja, ui, knoflook en dingen als honing problemen veroorzaakten. Ga eens wat uitproberen en zal wel ff laten weten of het werkt! Bedankt voor je tijd en moeite! :)

Graag gedaan hoor althans moet nog zien of het helpt, hoop het voor je😁

• Like
Ik kak zelf ook altijd in na het eten van koolhydraatrijke maaltijden. Voor mij doet een lage maaltijdfrequentie (2 maaltijden per dag) wonderen. Alsof mijn lichaam dan de voeding veel efficiënter kan verwerken. Ook probeer ik mijn grootste maaltijd met het meerendeel van de koolhydraten na het trainen, rond 18.00 te eten.

Op papier niet ideaal voor bodybuilding, maar misschien een out of the box idee om eens te proberen.

• Like
Graag gedaan hoor althans moet nog zien of het helpt, hoop het voor je😁
Ik hoop het ook en laat het weten!

Ik kak zelf ook altijd in na het eten van koolhydraatrijke maaltijden. Voor mij doet een lage maaltijdfrequentie (2 maaltijden per dag) wonderen. Alsof mijn lichaam dan de voeding veel efficiënter kan verwerken. Ook probeer ik mijn grootste maaltijd met het meerendeel van de koolhydraten na het trainen, rond 18.00 te eten.

Op papier niet ideaal voor bodybuilding, maar misschien een out of the box idee om eens te proberen.
Dat is misschien ook nog wel een idee inderdaad om misschien minder vaak te eten en zo minder van die dips te hebben🤔 of in elk geval de carbs voor/na het trainen voornamelijk te nemen ipv de hele dag door. Had het nu zo verdeeld in de hoop dat een kleinere hoeveelheid voor een minder grote energiedip zou zorgen maar dat werkt kennelijk niet haha. Ik probeer eerst even de aanpassingen van mrc en anders kan ik dit eventueel ook nog proberen, thanks!

• Like
Waarderingen: Jaap ja
Het word tegenwoordig steeds meer duidelijk dat zolang je carbs technisch timed om energie te hebben tijdens workout en achteraf de reserves aan te vullen moet het weinig tot niks uitmaken, hoe veel of weinig maaltijden je dagelijks ook eet je spijsvertering is 24/7 aan het verteren en dus worden voedingsstoffen continu opgenomen
En behalve dat presteer je beter als je je beter voelt

• Like
Waarderingen: Jaap ja
De manier van vasten werkt perfect, het idee om wel groentes te eten komt bij vigoroussteve vandaan op youtube.

Vannacht idd niet lang nee heb taxi gespeeld

Vasten is een echt heel mooi middel ben ik helemaal mee eens ,maar een starter zou niet gelijk met 72-uur of langer moeten beginnen.

Wat voor starters helpt is vasten voor enkele dagen maar sommige mensen hebben het gewoon echt niet in zich in dat geval moet je helaas overslaan. Vasten doe je minimaal 3 tot 5 dagen als je diehard bent

Ben dan wel benieuwd hoe jij het ervaren hebt als vaster en dan doel ik op de 72 uur of langer. en dan in combi met krachttraining? Want dat doet TS.
Ik neem aan dat als ervaren vaster van 72-uur of langer een beginner eerst adviseert om "periodiek te vasten" en dan over te gaan naar OMAD en dan pas de DIE-HARD actie.
Dit van Jaap ja, is het mooiste om te beginnen als je kiest voor de optie vasten....iom

Eerlijk gezegd zou ikzelf geen advies durven te geven als ik het niet eerst zelf ervaren heb...

BTW, hoop wel dat je je slaapuurtjes goed hebt kunnen inhalen.

• Like
Waarderingen: The Barbarian en Bullshark
Terug
Naar boven