AndroidHealthClinic

Carboloading voor CKD-dieet

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Wat eten jullie op je KH-laaddag?
Veel producten met een lage GI of juist met een hoge GI index.. ik heb gelezen dat in de VS veel mensen Skittles eten. Die vind ik best goed te pruimen, maar ik verheug me meer op rijstepudding met bruine suiker ! Of drop ? Zijn dat goede carboloaders of moet ik aan de saaie pasta?

Esperantisto, die zaterdag de eerste carboloading begint na 2-3 weken ketoënd te hebben doorgebracht..
 
Rijst, rijst, rijst

Nou ,nou wat een overweldigende belangstelling voor mijn vraag.

Ik denk dat ik gewoon lekker makkelijk doe en een bak of 2 rijstepap ga kopen. Lekker met bruine suiker of honing.

En dan als avondmaal eindelijk weer eens een lekkere tjap tjoy of foe yong hai met nasi goreng.

Salutojn de Esperantisto
 
tja, eigenlijk tel ik mijn carbs niet zo, zou misschien wel moeten. Voor mij is het een dag om lekker te eten waar ik zin in heb. Lekker warme bolletjes van de bakker 's morgens en wat je net zei, lekker chinees 's avonds. Hmmm, bakkie patat, fruit en ook weer zuivel.
 
Maar voor CKD moet je vet en eiwit beperken tot ieder 15% van de voedselinname, vandaar dat ik zo zat te dubben wat ik moest eten..
Rijstepap is puur KH en niet vet en lekker bovendien..
Of rijstevlaai.. mmmmm jammer dat ik er dan geen slagroom op kan doen!

Maar waarom is fruit geen goede carbupvoeding? Fructose leek me altijd een goede en gezonde KH-leverancier... ach ik trek me er niets van aan.. lekker fruit vreten: druiven, sinaasappel, kiwi, banaan, aardbeien!

Esperantisto
 
Back
Naar boven