Fitness Seller

carbs/eiwitten/vet

Bezoekers in dit topic

HarmH

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
3.027
Waardering
78
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Beginnende bb'ers worden hier vaak aangeraden eerst wat hoger in de carbs te gaan zitten las ik, 50/35/15 verhouding, daar waar de ervaren jongens een hogere eiwitverhouding tot zich nemen. Wat is hier de reden voor? Het lichaam te laten wennen aan de verhoogde eiwitdosis om side effects tegen te gaan? Of wellicht iets anders... Opheldering is zeer welkom!

Groeten, Harm
 
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom een beginner hoger in carbs zou moeten zitten. Waneer je begint groeit na een initiele opstartfase je lchaam juist explosief (in verhouding met latere perioden) imo heb je dan juist al veel eiwit nodig om op te bouwen


Ik ben wel van mening dat je geleidelijk aan op moet bouwen. Als je geen grotere hoeveelheden eiwit gewend bent zal je lichaam ook niet beschikken over voldoende eiwitsplitsend enzym voor grotere hoeveelheden.

Dus (imo) beginners ook minstens 2gr eiwit per kg VVM, maar als dit signifikant meer is dan je gewend bent gelijdelijk aan opbouwen.
 
ik ga denk ik op 45/40/15 zitten, zal binnenkort eens een voedingsschema posten, ben ik mee bezig... Maar rome werd ook niet in een dag gebouwd :)
 
Back
Naar boven