AndroidHealthClinic

cardio cyclus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

spell68

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
167
Waardering
0
Ik ben nu druk bezig met 5x in de week cardio voor de vetverbranding. Ik begrijp dat je dit het beste kunt periodizeren. een periode wel cardio en een periode spieropbouw (met lichte cardio). Heeft iemand een idee hoe je het beste die periodes kunt opdelen, zodat de cardio effect blijft houden?

Daarnaast nog een vraagje omtrent de betrouwbaarheid van calorieweergave op een Polar hartslagmeter. Als ik 45 minuten cross train en ik heb op volgens het apparaat 700 kcal verbrandt dan geeft mijn horloge 580 kcal aan. Is die 580 betrouwbaar?

Groetjes,

Jeroen
 
700 kcal voor 3 kwartiers fietsen vind ik toch wel vrij veel, tenzij je echt doortrapt.

Waarom geen mix van cardio en KT? Drie maal per week fulbody en de dagen ertussen kun je een uurtje lichte cardio doen.
 
Ik doe geen fietsen, maar cross trainer. als ik met een hartslag van 140 beweeg dan zit ik op ongeveer 700 kcal volgens het apparaat. Ik heb dan niet echt het idee dat ik zoveel gedaan heb.

Ik heb wel eens een paar weken full body gedaan, maar ik voel me daar niet zo prettig bij. Vandaar dat ik gewoon spiergroepen train. Ik heb alleen geen tijd (dus geen zin) om 's ochtends te gaan cardioën. Ten eerste vind ik dat te vroeg opstaan en ten tweede is de sportschool pas om half 9 open, dus moet ik eerst een andere gaan zoeken.

Maar je weet verder niet hoe ik de periodes het beste op kan delen?
 
Ik doe geen fietsen, maar cross trainer. als ik met een hartslag van 140 beweeg dan zit ik op ongeveer 700 kcal volgens het apparaat. Ik heb dan niet echt het idee dat ik zoveel gedaan heb.

Ik heb wel eens een paar weken full body gedaan, maar ik voel me daar niet zo prettig bij. Vandaar dat ik gewoon spiergroepen train. Ik heb alleen geen tijd (dus geen zin) om 's ochtends te gaan cardioën. Ten eerste vind ik dat te vroeg opstaan en ten tweede is de sportschool pas om half 9 open, dus moet ik eerst een andere gaan zoeken.

Maar je weet verder niet hoe ik de periodes het beste op kan delen?

Volgens mij verschilt de betrouwbaarheid per apparaat. Weet je welk merk het is?
 
Heb vanmiddag op loopband stevig gelopen 6km/u op 12% stijgingspercentage en dan verbrand je 450 Kcal p/u dus die 580Kcal met 45min. op Crosstrainer lijkt me wel te kloppen , boven stand 8 ;)
 
Standje 14 doe ik, met 10 km/u.

Dus het klopt wel ongeveer?
 
Ik ben nu druk bezig met 5x in de week cardio voor de vetverbranding. Ik begrijp dat je dit het beste kunt periodizeren. een periode wel cardio en een periode spieropbouw (met lichte cardio). Heeft iemand een idee hoe je het beste die periodes kunt opdelen, zodat de cardio effect blijft houden?

Daarnaast nog een vraagje omtrent de betrouwbaarheid van calorieweergave op een Polar hartslagmeter. Als ik 45 minuten cross train en ik heb op volgens het apparaat 700 kcal verbrandt dan geeft mijn horloge 580 kcal aan. Is die 580 betrouwbaar?

Groetjes,

Jeroen

Och, sommigen doen periodes van een paar maanden spierbouwen en dan weer evenlang afvallen, anderen bulken 11 maanden en cutten dan 1 maand door bijna niks te eten, weer anderen doen een week afvallen en dan een week opbouwen afwisselend, weer anderen doen spierbouwen en vetverlies tegelijk. Dat laatste lukt alleen vette beginners, alle andere methoden leiden op termijn tot meer spier en minder vet, maar ik zie geen overtuigende verschillen, wel aanhangers.

Ik heb steeds meer de overtuiging dat het toch vooral de hoeveelheid training is die het verschil maakt. Het is de training die ervoor zorgt dat je lichaamssamenstelling verandert naar een hoger percentage spiermassa en een lager percentage vetmassa, gewoon doordat de spieren zich aanpassen aan wat er van ze gevraagd wordt.
 
als je vet wil verbranden is voeding natuurlijk eerste prioriteit:
lees eerst dit door: http://forum.dutchbodybuilding.com/...voedingen-cardio-deel-1-bulk-naar-cut-125651/

tweede prioriteit is krachttraining voor spiermassa behoud (spieren verbruiken immers energie
lees daarvoor dit door:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/rnbflavour-over-krachttraining-cut-116431/

derde prioriteit is cardio
lees daarvoor nogmaald dit door:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...voedingen-cardio-deel-1-bulk-naar-cut-125651/
 
Back
Naar boven