XXL Nutrition

Cardio / Eetschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fatalspeed1

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
141
Waardering
0
Hallo,

Ik ben nu net een weekje bezig met dieeten en cardio, doel is om vet te verliezen en daarna pas wat meer met gewichten te doen om wat meer spieren te kweken, maar eerst dat vet eraf.

stats: 1.73 m en 63 kilo, man.

Het is niet echt zwaar voor mijn lengte als je het zo ziet maar ik denk dat ik toch wel zo'n 17 a 17,5% als vetpercentage (gegokt) heb en ik wil dit zeker een stuk omlaag krijgen.

Ik doe (van plan) 4x in de week aan cardio (spinning) 30 tot 40 minuten.

En dit is mijn eetschema zo ongeveer:

0800 uur: pakje crackers met water en thee
1100 uur: 1 bruine boterham met rookvlees en pakje appelsientje
1330 uur: 1 hard wit bolletje met sla en beetje kaas of rookvlees
1600 uur: OM DE DAG, cardio (spinning)
1730 uur: avondeten, meestal 2 aardappelen/brocollie/mager varkensvlees en schaaltje magere yoghurt
2030 uur: pakje crackers
1100 uur: schaaltje magere yoghurt
0100 uur: slapen....

Verder drink ik bijna elke 2 uur wel een glas water.

Zit ik zo in ieder geval op de goede weg om mijn doel te bereiken? en wat kan ik verwachten als ik me hieraan houdt?
ALVAST BEDANKT!
 
Je doet bijna alles fout:)

Qua dieet: verhoog eiwitten en vetten en verminder al die koolhydraten(crackers, witbrood, aardappelen).

Ga daarnaast trainen maar dan wel met gewichten. Je bent nog beginner en kunt dus tijdens je dieet makkelijk wat spier winnen. Dan zul je zien dat je niet eens minder zwaar hoeft te worden om je vetpercentage duidelijk naar beneden te brengen.

En elke 2 uur 1 glas water is veel te weinig.
Lees het forum eens goed door.
 
Originally posted by Fatalspeed1

0800 uur: pakje crackers met water en thee
1100 uur: 1 bruine boterham met rookvlees en pakje appelsientje
1330 uur: 1 hard wit bolletje met sla en beetje kaas of rookvlees
1600 uur: OM DE DAG, cardio (spinning)
1730 uur: avondeten, meestal 2 aardappelen/brocollie/mager varkensvlees en schaaltje magere yoghurt
2030 uur: pakje crackers
1100 uur: schaaltje magere yoghurt
0100 uur: slapen....


t ontbijt is t belangrijkste van de dag, dit stimuleert de stofwisseling voor de ret vd dag. Deze kan t best bestaan uit voldoende eiwtten en complexe koolhydraten dus niet alleen een pakje crackers. tevens geen wit brood.weg ermee. volkoren boterhammen zul je t mee moeten doen.

Ook geen varkensvlees, leiver mager rundvlees (kogelbiefstuk) of kip, kalkoen of vis.
aardappelen ook liever niet als je wilt gaan cutten. leiver groene groente. Alhoewel ik aanneem dat je moet eten wat de pot schaft
yoghurt vervangen door magere kwark zonder smaak.
tevens zou ik meer eiwitten en ONverzadigde vetten tot je nemen, zie de lijnzaadolie waar hieronder een linkje staat voor meer info

[Link niet meer beschikbaar]

0800 uur:
havrmout met 5 eieren waarvan 1 met dooier en groene thee (zonder suiker!!) + eetlepel lijnzaadolie
1100 uur:
1 volkoren boterham met kalkoen/kipfilet
1330 uur:
1volkoren boterham met sla en tonijn (iut blik op waterbasis)

vlak voor t trainen, ong een half uur kan je nog wel een banaantje eten. Dit zal dan ook omstreeks 15.30 zijn (3 uur na je laatste maaltijd)

je zou een uur voor t trainen ook nog een soortgelijke maaltijd kunnen eten

1600 uur:
OM DE DAG, cardio (spinning)

1730 uur:
avondeten, bonen/brocollie/200 gram kipfilet

2030 uur:
250 gram magere kwark

*1100 uur: schaaltje magere yoghurt
0100 uur: slapen....

*tevens zou ik eerder naar bed gaan, ik zie dat je om 1.00 gaat slapen, althans dan zal je niet gelijk in slaap valllen neem ik aan. Richtlijnen is 8 a 9 uur slaap alhowel dit p.p. ook verschilt uiteraard, maar ik raad je aan 2 a 3 uur voor t slapen gaan geen maaltijd te nuttigen. Bij je laatste maaltijd zou ik je aanbevelen om een eetlepel lijnzaadolie te nemen.
en meer water drinken!!

Dit is een globale indeling die ik snel in elkaar heb gezet, er zullen gegarandeerd nog veel op en aanmerkingen volgen, doen ze toch altijd:D

tevens raad ik je ook aan om krachtoefeningen aan je training toe te voegen.
Daarbij weet ik niet wat je totale behoefte aan cal. is, dus dit is een globale indeling die wel weinig cal. bevat, misshcien te weinig zelfs

Hieronder volgen nog een aantal nuttige links

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5108

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5015

succes ermee
 
Tjonge is het zo erg? ik dacht dat ik eindelijk eens goed bezig was! :rolleyes: ;)

Maar die hoeveelheid koolhydraten per dag, dat valt toch ontzettend mee, 2 sneetje bruinbrood, 1 wit bolletje en 1 of 2 pakjes crackers?

En meer vetten, moet ik dan denken om bijvoorbeeld wat pindakaas op die crackers te doen ofzo?
En meer eiwitten, meer yoghurt misschien, melk misschien?

Die 4x per week cardio is wel goed toch?
En mijn doel is nu echt dat vet eraf, ik ben van mezelf wel redelijk stevig gebouwd dus echte trainen voor spieren doe ik liever wat later, want afvallen en spieren opbouwen gaat niet samen, dat weet ik wel...

ik zal ook dan maar meer water gaan drinken :)
 
Cardio is wel goed, maar spiermassa kweken is net zo belangrijk omdat spieren eenmaal energie vragen. zelfs in rust schreeuwen ze als t ware om energie. Dit is alleen maar bevordelijk.

En niet te veel yoghurt

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5527

qua vetten, pindakaas heeft wel veel onv.vetten maar telt ook veel calorien en afvallen gaat toch om minder cal. tot je te nemen dan je gebruikt.
maar rustig aan, je komt er wel
t feit dat je hier je eetschema post is al een goed begin:thumb:
 
Kijk eens aan wat een adviezen, bedankt ;)

Ik zal het allemaal tot me nemen en zeker in praktijk brengen...

En het is inderdaad zo dat het avondeten bestaat uit wat de pot schaft, de ene keer rijst met kip, dan aardappelen/brocolli/biefstuk en 1x in de week frieten, maar daar neem ik dan gewoon 1 maal een kleine portie van.
Maarja echt ongezond is het zeker niet.

Dandyman, over die 5 eieren in de ochtend, ik weet bijna zeker dat ik daar niet echt veel tijd voor heb en zin ook niet echt.
Als het niet anders kan kan ik dan ook b.v. een schaaltje magere kwark met havermout nemen?

Voor meer tonijn en kip op brood ga ik ook zorgen, en dan wel op bruinbrood, wit valt dan weg.

En ja, echt veel slaap ik niet, zo'n 6.5 uur gemiddeld, in het weekend langer natuurlijk :)
maar als ik eerder naar bed ga kan ik meestal gewoon niet slapen, vandaar, ik ben wel uitgerust voor mijn gevoel.

Nogmaals bedankt.
 
Originally posted by Fatalspeed1

Dandyman, over die 5 eieren in de ochtend, ik weet bijna zeker dat ik daar niet echt veel tijd voor heb en zin ook niet echt.
Als het niet anders kan kan ik dan ook b.v. een schaaltje magere kwark met havermout nemen?

zou kunnen, maar eieren hebben wel een hele hoge biologische waarde qua eiwitten. kwark daarentegen ook, maar voor cutten zijn eieren beter.
Maar qua tijd, ik en velen met mij staan eerder op om goed te ontbijten en de overige maaltijden klaar te maken.
en wat is nou 15 minuten eerder opstaan...:rolleyes:

Originally posted by Fatalspeed1
Voor meer tonijn en kip op brood ga ik ook zorgen, en dan wel op bruinbrood, wit valt dan weg.

wel volkoren of meergranen bruin brood he

Originally posted by Fatalspeed1
En ja, echt veel slaap ik niet, zo'n 6.5 uur gemiddeld, in het weekend langer natuurlijk :)
maar als ik eerder naar bed ga kan ik meestal gewoon niet slapen, vandaar, ik ben wel uitgerust voor mijn gevoel.

wat ik al zei is dat voor ieder individu verschillend maar probeer je slaaptekort niet in t weekend in te halen omdat dat gewoonweg niet kan. rust is very important

Originally posted by Fatalspeed1
Nogmaals bedankt.

geen dank:thumb:
 
Back
Naar boven