AndroidHealthClinic

Cardio for a better life ;)

Bezoekers in dit topic

mgwinkless

Cool Novice
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
67
Waardering
1
Lengte
1m75
Beste DBB'ers,
Ik doe nu 4x per week krachttraining met een ub/lb schema. Heb het nu zo ingedeeld:
Maandag UB
Dinsdag LB
Woensdag rust
Donderdag rust
Vrijdag UB
zaterdag LB
zondag cardio 30 min fietsen en 30 min crosstrainer

Ik ben zelf aan het denken om nog een dag cardio te gaan doen. Is 1 dag cardio goed genoeg? of zou ik er beter nog een kunnen toevoegen? Wil niet dat mijn spieren te weinig rust krijgen. Doel is trouwens spiermassa aankomen, maar ook vet verliezen. Eet nu 2500kcal per dag, 91kg BF20%
 
Is 1 dag cardio goed genoeg? of zou ik er beter nog een kunnen toevoegen?

Hangt er vanaf hoever jij onder de streep in een deficit eindigt nu (tenminste je wilt vet droppen lees ik).
En ook hoe je het makkelijkste in een deficit eindigt (met cardio of zonder).

Hoever zit je nu in een deficit ? En hoe geraak je daar nu ?
 
Hangt er vanaf hoever jij onder de streep in een deficit eindigt nu (tenminste je wilt vet droppen lees ik).
En ook hoe je het makkelijkste in een deficit eindigt (met cardio of zonder).

Hoever zit je nu in een deficit ? En hoe geraak je daar nu ?
ik moet 3000kcal binnenkrijgen als onderhoud. Dus 2500kcal is wel denk ik een goed aantal kcal om vet te verliezen. Maar als ik 2x per week cardio ipv 1x per week, verbrand ik dan sneller vet of geldt dat niet als ik zo weinig kcal eet?
 
Tja hoe meer cardio je doet, hoe meer je ook verbrand.
1x cardio extra per week maakt niet heel veel verschil.

Als je fietst bijv. dan kun je even Googlen hoeveel je daarmee verbrand per uur.
Dan heb je een indicatie.
 
Zowel voor gezondheid als voor afvallen, zou ik vaker dan 1x per week cardio doen. Tenzij je haat hebt aan cardio natuurlijk.
 
Als je van plan bent om cardio te doen ter verbetering van je conditie, zou ik toch wel een keertje of 3 per week proberen ;)
 
Ik ga toch wel voor 2x per week cardio, dut omdat ik nu een brommer heb en amper nog fiets. Ik doe nu dan cardio op zondag. Welke dag kan ik dan nog het beste cardio doen, aub niet op woensdag, aangezien ik dinsdag benen heb getraind ga ik niet woensdag cardio doen, dan verrek ik van de spierpijn tijdens cardio:treuren:
 
Kan ik de cardio dan beter op donderdag doen? Of op vrijdag na mijn UB training
Kga nu doen:
Ma UB
Di LB
Wo rust
Do rust
Vr UB+cardio
Za LB
Zo cardio
 
Laatst bewerkt:
Ik ga toch wel voor 2x per week cardio, dut omdat ik nu een brommer heb en amper nog fiets. Ik doe nu dan cardio op zondag. Welke dag kan ik dan nog het beste cardio doen, aub niet op woensdag, aangezien ik dinsdag benen heb getraind ga ik niet woensdag cardio doen, dan verrek ik van de spierpijn tijdens cardio:treuren:
kies gewoon een dag man maakt geen drol uit op welke dag je het doet.
 
Ik ga toch wel voor 2x per week cardio, dut omdat ik nu een brommer heb en amper nog fiets. Ik doe nu dan cardio op zondag. Welke dag kan ik dan nog het beste cardio doen, aub niet op woensdag, aangezien ik dinsdag benen heb getraind ga ik niet woensdag cardio doen, dan verrek ik van de spierpijn tijdens cardio:treuren:
Of neem wat vaker de fiets.
 
Beste DBB'ers,
Ik doe nu 4x per week krachttraining met een ub/lb schema. Heb het nu zo ingedeeld:
Maandag UB
Dinsdag LB
Woensdag rust
Donderdag rust
Vrijdag UB
zaterdag LB
zondag cardio 30 min fietsen en 30 min crosstrainer

Ik ben zelf aan het denken om nog een dag cardio te gaan doen. Is 1 dag cardio goed genoeg? of zou ik er beter nog een kunnen toevoegen? Wil niet dat mijn spieren te weinig rust krijgen. Doel is trouwens spiermassa aankomen, maar ook vet verliezen. Eet nu 2500kcal per dag, 91kg BF20%
Na je KT HIIT toevoegen. En je cardiodag er lekker uit laten. Dit pas doen als je op een plateau dreigt te raken.
HIIT op de hometrainer maximaal 18/20 minuten. 1 minuut rustig en 1 minuut snot voor je ogen trappen en dit herhalen.
De afterbrun is veel langer en je conditie gaat omhoog.
 
Back
Naar boven