AndroidHealthClinic

Cardio in cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moen

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
3.922
Waardering
1
Wat doen jullie ?

Vooral alle niet HIIT'ers mogen antwoorden ;) (het wordt me een beetje te taxerend op dit moment, vandaar :) )
 
Dus fietsen of loopband ?
Hoe lang, bij welke weerstand, hoeveel rpm, etc ...
 
Moen zei:
Dus fietsen of loopband ?
Hoe lang, bij welke weerstand, hoeveel rpm, etc ...

Ik fiets een 45 tal minuten, RPM = tussen 70 - 80 met een hartslag van 120 - 130
 
Eerst hiit(20min) op de loopband hartslag 150-160pm,af en toe doe ik ter afwisseling interval,daarna 20min low int cardio,hartslag 130-140.
 
Ik fiets 500 Cal, 90 tot 100 rpm tempo loopt automatisch iets op naarmate de tijd verstrijkt. weerstandsniveau is rond de 5 (start met 4 op het einde 6) maar dat is geheel afhankelijk van het soort machine waar je op zit. Hartslag ligt ergens tussen de 120 en 130 (dat is 65 tot 70 % van MIJN max HR) en totale duur is iets van 40 minuten.

Oh ja en soms ook HIIT :-)
 
fietsen en roeien...

2 x 15 en dit minimaal(!) 2x per week

fietsen: 100/110 rpm op weerstand varierend tussen 9 en 12 (15 min)
roeien: 500m in ca. 2.20 minuten gemiddeld en dit 15 minuten aanhouden :cool:(weerstand varierend van 8 tot 10, ofwel maximum)
 
Laatst bewerkt:
Elke keer voor mijn training 10minuten lopen, helling 0, 12km p/u.
Elke keer na mijn training 10minuten crosstrainer, niveau 8, boven de 75 blijven.
 
STyX zei:
fietsen en roeien...

2 x 15 en dit minimaal(!) 2x per week

fietsen: 100/110 rpm op weerstand varierend tussen 9 en 12 (15 min)
roeien: 500m in ca. 2.20 minuten gemiddeld en dit 15 minuten aanhouden :cool:(weerstand varierend van 8 tot 10, ofwel maximum)
Ff offtopic, maar zet die weerstand eens lager. Je moet juist een vloeiende slag aanleren en geen krachtcoïtusplosies. Ik train zelf op weerstand 3 tot 5 (afhankelijk van de ergometer). Iedere ergometer heeft een iets andere weerstand door nieuwigheid, vervuiling etc.

Maar je kan echt beter op lagere weerstanden roeien, het wattage dat je moet opbrengen is net zo hoog bij weerstand 4 of 10 alleen voelt het bij 4 een stuk beter aan.

Zelf ook begonnen op weerstand 10, maar dan voel je op den duur dus je onderarmen en dat moet dus niet bij roeien. Eerste wat je moet voelen is vermoeidheid in je benen.
 
Ericr zei:
Ff offtopic, maar zet die weerstand eens lager. Je moet juist een vloeiende slag aanleren en geen krachtcoïtusplosies. Ik train zelf op weerstand 3 tot 5 (afhankelijk van de ergometer). Iedere ergometer heeft een iets andere weerstand door nieuwigheid, vervuiling etc.

Maar je kan echt beter op lagere weerstanden roeien, het wattage dat je moet opbrengen is net zo hoog bij weerstand 4 of 10 alleen voelt het bij 4 een stuk beter aan.

Zelf ook begonnen op weerstand 10, maar dan voel je op den duur dus je onderarmen en dat moet dus niet bij roeien. Eerste wat je moet voelen is vermoeidheid in je benen.


ow...hmm..dankje voor de tip! Ik ben zelf niet begonnen op 10 en gebruik meestal weerstand 8 maar je hebt wel gelijk denk ik. Op 4 heb ik het gevoel dat ik lucht aan het trekken ben maar als dat beter is? Ik heb er niet zoveel verstand van dus ik zal je tip eens opvolgen ;) Na het roeien heb ik gelukkig niet zozeer last van mij onderarmen...ik probeer goed op mijn houding te letten en mijn benen raken inderdaad na zo'n sessie vermoeid. Op zich probeer ik mijn armen juist zo min mogelijk te belasten voor zover dat mogelijk is en mijn lichaam zo optimaal mogelijk te benutten...Wanneer je juist nadrukkelijk je armen gebruikt bij het roeien, dan vallen ze er haast vanaf na de sessie en dat moet je inderdaad niet hebben... :D
 
Back
Naar boven