XXL Nutrition

Cardio intensieven pre meals/ post meals???!!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
31 mrt 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Beste leden,

Ik ben al jaren aan het fitnessen en let daarbij ook erg op mijn voeding. Op - mijn voeding letten - betekent voor mij dat ik probeer aan mijn eiwitten en nodige koolhydraten te komen en daarnaast geen troep naar binnenwerk (frituur, frisdranken etc.).

Nu ga, of beter gezegd wil ik naast 4/5x in de week fitness, een cardio intensieve sport erbij doen; rugby.
Ik ben met de cardio intensieve dieeten echt een noob. Een paar details zoals geen vetten gelijk erna eten, ervóór koolhydraten eten met eiwtten wel een beetje bekend, maar ik zou niet weten hoe het precies zit!

Mijn vraag is dus, hoe kan ik met 2x in de week (~2 uur durende) cardio intentsieve trainingen, wel mijn kracht training resultaten behouden? Ik wil namelijk geen massa (spiermassa) kwijt raken.
Om er bij te vermelden; ik heb van mezelf en ook door het krachttrainen een snelle stofwisseling. Een ectomorf die wel snel spieren kan kweken, maar dus niet snel in vetten aankomt.

Wat raden jullie aan om vóór een cardio intensieve training te eten? Zodat ik geen spieren verbrand(?).
En wat zou ik erna moeten eten? Nog andere tips ? Alles is welkom :p!

Alvast bedankt voor de hulp :D!!
 
Je weet al genoeg haha, gewoon ervoor wat koolhydraten met eiwitten en erna gewoon veel eten (met een redelijke hoeveelheid eiwit). Vet erna is niet erg, ervoor is niet handig omdat het je eten dan langer in je maag blijft zitten, wat niet heel lekker is als iemand met zn schouder in je maag beukt.
 
Spiermassa verbrand je echt niet zo snel als je denkt hoor. Uiteindelijk is rugby gewoon zoals je zelf al zegt een cardio achtige sport hetgeen je moet compenseren door in je voedingsschema genoeg 'extra' te eten om wat je ermee verbrandt ongeveer op te vangen. Gewoon rondom wedstrijd/trainingsmomenten wat meer koolhydraten eten, en zorgen dat je ook gewoon voldoende in je eiwitten zit. Vetten kun je inderdaad voorafgaand aan de training/wedstrijd beter vermijden.
 
Pre bijvoorbeeld havermout? Kun je een paar gerechten opnoemen wat echt goede pre meals zijn haha :P

---------- Toegevoegd om 09:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:21 ----------

Okee bedankt voor de tip Mushral!
 
Banaan, havermout met whey, eigenlijk gewoon complexe koolhydraten met wat eiwitten ruim van tevoren (dus niet een half uurtje). Dit zorgt voor voldoende energie voor langere tijd.
 
Pre bijvoorbeeld havermout? Kun je een paar gerechten opnoemen wat echt goede pre meals zijn haha :P ---------- Toegevoegd om 09:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:21 ---------- Okee bedankt voor de tip Mushral!
Ben je te lui om zelf ook iets te doen misschien kan hij ze ook komen klaarmaken voor je
 
Back
Naar boven