AndroidHealthClinic

Cardio + Kracht combinatie

  • Topic starter TxS
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 516
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

TxS

Novice
Lid geworden
29 jul 2021
Berichten
1
Waardering
0
Hey guys en girls

Sinds kort ben ik om financiële redenen (zie fietsvergoeding) met de fiets naar het werk aan het gaan. Dat geeft me ook de kans om nog wat overtollig vet weg te werken. Ik werk echter gemiddeld 4 dagen per week en doe per dag 34km.

Aangezien dit voor mij al een volledige workout is resteren er mij ongeveer 2 dagen per week (dit varieert soms) om power training te doen.

Mijn doel is wel om iets meer uit te zetten en daarom vroeg ik me af of dit mogelijk is met 2 full body workouts per week in combinatie met 4x per week de fiets naar het werk. 1u fietsen is al snel een 600 a 700 kcal verbrand en ik fiets 2u per dag.
 
34km en daar doe je twee uur over dan ben ik bang dat je verbrande calorieën niet kloppen. Dat is zo'n 17kmph?
 
Een gym waar ik weleens train is ook zoiets fietsen heen en weer, dat is niet veel of ver, het is voor mij een wat uitgebreide warming up en cooling down. Sommige sportmaatjes daar denken ook dat je dan niet eens meer een trap op kan lopen of dat een pull of squat er niet meer inzit. Misschien moet je er even aan wennen, maar bij regelmatig doen gaat dat vanzelf.

Wat bedoel je met onderstaande?
Mijn doel is wel om iets meer uit te zetten

Wat bedoel je met powertraining?

Je kan als je niet te snel afvalt wat spieren opbouwen met 2 trainingen per week, maar het is waarschijnlijk niet de meest efficiënte manier.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven