AndroidHealthClinic

Cardio + Kracht= Ineffectief? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnK

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
394
Waardering
0
Hallo,

Ik heb gehoord van iemand dat zijn dieetiste heeft verteld dat cardio in combinatie met powertraining ineffectief is.

Het zou dus zo zijn dat wanneer men aan powertraining doet en daarna aan cardio, dat de cardio al het aangemaakte spierweefsel zou verbranden/verbruiken. Dit zorgt er dus voor dat de inspanning voor de krachttraining voor niets is.

Is dit daadwerkelijk het geval? Het is mijn doel om wat gewicht te verliezen maar powertraining is iets wat ik enorm graag doe. Ik zou het jammer vinden om dit te moeten laten vallen door incorrecte informatie.

Bedankt!
 
Dus tijdens de cardio verbrand je de spieren die je het uur ervoor getrained hebt? Klinkt als bullshit, spieren groeien niet in de gym, maar tijdens je rust.
 
cardio na je krachttraining kan wel, wel lage intensiteit doen. Hartslag rond de 110-120.
 
yah doe rustig tempo en lang dan burn je the fat
 
Bedankt voor de antwoorden,

Dus de powertraining wordt niet negatief beïnvloed door de cardio wanneer het na de powertraining gedaan wordt?
 
integendeel zelfs.. je spierweefsel breek je af tijden de krachttraining.. en deze word pas later als je rust neemt weer opgebouwd.. door dat opbouwen worden je spieren alshet waren ingekort(correct me if i'm wrong) en daardoor krijg je spieren..en het meeste spiermassa gaining/herstel doe je tijden je nachtrust;) dus gewoon knallen met je cardio.. 220 - leeftijd = ... en dan daarvan 70% = optimale hartslag voor cardio als je vet wilt verliezen
 
Oké, bedankt, ik weet nu hoe het zit :)
 
yah doe rustig tempo en lang dan burn je the fat


Low intensity cardio is overrated.
Kunt prima een hoge intensiteits interval doen, heb je een langere ''na-verbranding'' en zul je uiteindelijk meer vet verbranden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht zelfs dat het zo zou zijn dat dat juist de ultieme methode is. Ik kan verkeerd zitten, maar ik dacht dat tijdens de krachttraining voornamelijk koolhydraten verbrand worden. Als jij dus eerst krachttraining doet en je koolhydraten daarmee verbrand, en daarna ga je cardio doen, stap je dus sneller over op vetverbranding, wat dus juist de bedoeling is. Normaal als je alleen cardio doet, verbrand je de eerste 20 minuten ongeveer alleen koolhydraten, dan ga ik er van uit dat je "normale" low intensity cardio doet, zoals beschreven door DutchDemon.

In ieder geval wel zorgen dat je eiwit inname voldoende is.

Vraag anders eens aan je dietiste hoe het zit met de fases van brandstof verbranding, koolhydraten-vetten-eiwitten.

Je moet zeker je krachttraining niet laten vallen. Meer spieren betekend over het algemeen een snellere stofwisseling, wat ook je strijd tegen de kilo's ten goede komt.

Kijk, het is natuurlijk wel zo, dat als jij je compleet zou focussen op krachttraining en daar ook voor eet, dat het natuurlijk beter gaat dan wanneer je gewicht probeert te verliezen en veel cardio doet. Dat is gewoon logisch nadenken :) Maar ik neem aan dat als je bij een dietist loopt dat je prioriteit vet verliezen is. Maar dat je krachttraining nutteloos is als je daarna cardio doet is onzin.
 
Low intensity cardio is overrated.
Kunt prima een hoge intensiteits interval doen, heb je een langere ''na-verbranding'' en zul je uiteindelijk meer vet verbranden.

Meer vet verbranden weet ik niet. Feit is, na je krachttraining zijn je koolhydraten in je lichaam meestal opgebruikt. Bij hoge intensiteit cardio wordt per definitie koolhydraten gebruikt, vet kan daarbij niet gebruikt worden. Je lichaam gaat dus spierweefsel gebruiken voor brandstof, en dat willen we nou net niet he.
 
Denk dat een combinatie van beiden het beste resultaat oplevert. Als je bijvoorbeeld net ruim een uur gebikkeld hebt in de sportschool, zie ik het echt niet zitten om eens een stevige interval cardio te doen. Heb ik dan absoluut geen puf meer voor. Als je cardio op aparte dagen erbij doet zou ik inderdaad wel weer sneller kiezen voor HIIT denk ik.
 
Back
Naar boven