Fitness Seller

Cardio met hartslagmeter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

godsmack

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2008
Berichten
713
Waardering
36
hallo,

voor het eerst gaan "lopen" met een hartslagmeter. normaal dien je onder de 70% te blijven voor optimale verbranding. maar ik moet bijna wandelen om hieronder te blijven. dat k*tding begint meteen te piepen van zodra ik meer een beetje begin te lopen. kvoel met net een 10 tonner die voor het eerst gaat lopen en bijna doodvalt. zo traag "loop" ik ???

kheb die hartslagmeter op automatisch gezet voor het bepalen van die 70%. zou het daar aan liggen?

normaal loop ik 5km in 30-35min. en kga regelmatig gaan fietsen. dus het is niet dat ik een extreem slechte conditie heb.

Gegevens van mijn 30min. lopen zijn:

AVG hartslag van 70%
316kcal en 50%fat staat erbij.

is dit behoorlijk voor 30min. cardio? of loop ik beter in een hogere zone? op 75% van max. hartslag heb ik tenminste het gevoel dat ik loop ipv slenter.

ben 25j en 80kg trouwens
 
uit dit artikel blijft dat 80-85% ideaal zou zijn voor vetverbranding?

[Link niet meer beschikbaar]
 
zelf even je hartslag zones gaan berekenen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/berekening-hartslagzones-voor-cardio-215293/

dit is gewoon een stickie hoor dus had je makkelijk kunnen vinden.

zelf berekenen en zelf je hartslag in de gaten houden rond 65-75%

verbrande kcal en vet zijn berekend en kun je dus niet serieus nemen, je hebt ook nog te maken met zgn na verbranding, na je workout is je metabolisme nog een tijdje lang verhoogd en dus verbrand je ook nog steeds.
 
Focus niet te veel op hartslag. Is totaal niet relevant. ga gewoon 30 minuten lopen in een tempo dat je lekker vindt.
 
Focus niet te veel op hartslag. Is totaal niet relevant. ga gewoon 30 minuten lopen in een tempo dat je lekker vindt.

niet helemaal mee eens.

ik beweeg zelf vrij veel, maar op rustiger tempo ivm cardio, maar daardoor val ik geen % af, ik moet echt wel beter op hartslag letten, toen pas begon ik wat vet af te vallen.
 
die sticky had ik zien staan. ofwel staat mijn HR in rust niet correct (heb die genomen die er standaard in staat (60 staat er)

kversta niet dat jullie kunnen lopen op 70%. ik moest bijna constant overschakelen naar wandelen want kzat er iedere keer meteen boven.

kzal de volgende keer lopen tussen 70-80 ofzo

niet veel focussen op hartslag? dan heb ik die hartslagmeter voor niks gekocht :fuu: :D

kga nu trouwens al sinds april vrij regelmatig gaan lopen 25-30min maar dan wel in een deftig tempo. en afgevallen ben ik niet echt.vooral conditie is veel verbeterd.
 
niet helemaal mee eens.

ik beweeg zelf vrij veel, maar op rustiger tempo ivm cardio, maar daardoor val ik geen % af, ik moet echt wel beter op hartslag letten, toen pas begon ik wat vet af te vallen.

Ik val prima af of ik nu wel of niet op hartslag let.

Afvallen heeft niets met hartslag te maken, maar met calorieen.
 
Ik val prima af of ik nu wel of niet op hartslag let.

Afvallen heeft niets met hartslag te maken, maar met calorieen.

Inderdaad, je hoeft niet op een horloge te kijken om te weten of je wel of niet hard aan het werk bent
 
Ik val prima af of ik nu wel of niet op hartslag let.

Afvallen heeft niets met hartslag te maken, maar met calorieen.

nogal stellig ben je. Afvallen heeft zeker met hartslag te maken. Je gaat hardlopen om juist een hogere hartslag te krijgen. Het afterburn effect heeft ook alles te maken met je hartslag die verhoogd blijft na het lopen.
 
60% - 70% heb ik geprobeerd maar viel amper tot niks af. Had ook het gevoel als of ik amper wat had gedaan. Zit tegenwoordig tussen de 77% - 85% en merk dat dat veel beter werkt. Dat zal wel met de afterburn te maken hebben.
 
Back
Naar boven