AndroidHealthClinic

cardio na de beentraining mag het?

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Wat denken jullie?
 
Hoezo zou dat niet mogen? :rolleyes:

Ik zélf heb alleen de energie niet meer om ná mijn benentraining nog iets uit te voeren.
 
hier is al is een thread over geweest, volgens mij was het zelfs bevordelijk voor herstel vanwege de doorbloeding (correct me if im wrong)
 
Als je heel zwaar getraint hebt heeft je lichaam dringend voedingsstoffen nodig om aan het herstel te kunnen beginnen, dus ik zou sowieso mijn post-workout shake nemen alvorens nog eens een half uur cardio te gaan doen. Herstel (en spierbehoud) is belangrijker dan eventueel vet wat je tijdens de sessie verbrand. Ik zou trouwens sowieso geen intensieve laat staan HIIT willen aanraden na een beentraining.
 
Ik zelf heb geen fut meer om na mijn beentraining nog cardio te gaan doen maar zoals gezegd, neem je post workout shake en daarna op een rustig tempo cardio.
 
Na de beentraining ga ik direct naar huis om een shake te nemen. Even later ga ik meestal nog wel een stukje fietsen met het idee dat de doorbloeding dan wordt gestimuleerd, afvalstoffen worden afgevoerd en ik minder kans op spierpijn zal hebben de volgende dag.
 
Neem je PWO-voeding na je KT en dan kan je evt nog wat cardio doen en zelfs nog een beetje extra PWO-voeding.

Doe zelf altijd cardio na mijn trainingen, maar doe het ook op gevoel. Voel ik me te moe, dan sla ik het over. Sowieso fiets ik zo'n 10 minuutjes naar de sportschool en dat telt ook (een beetje) mee (voorheen zelfs 3 kwartier heen en 1 uur terug)
 
Back
Naar boven