MuscleMeat

Cardio na krachttraining en/of cardio op niet trainingsdagen

Bezoekers in dit topic

hulpgezocht

Cool Novice
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
41
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Ik heb een of twee vragen.

- Ik moet nog wat afvallen, maar ik ben ook al begonnen met krachttraining. Ik weet dat je eerst krachttraining moet doen omdat je dan nog veel energie hebt, en daarna cardio omdat je meteen over gaat op het verbranden van vet.

Vraag 1: Hoe lang kan ik na mijn KT cardio doen zonder spieren af te breken, maar enkel vet te verbranden? Momenteel doe ik 15 minuten intensief cardio na mijn krachttraining.

Vraag 2: Ik train 3x per week, dus ik doe 3x15 minuten cardio na mijn krachttraining. In totaal 45 minuten cardio per week en 4 rustdagen. Is het goed (positief) als ik hier 3 rustdagen van maak en op de extra trainingsdag enkel cardio doe (30 a 45 minuten)?

Ik wil namelijk nog wel afvallen, want ik heb nog vet op mijn buik & bij mijn borsten. Van enkel KT val je toch niet af?

Alvast bedankt.
 
Lol bedankt. Dit stond in het artikel:

Daaruit bleek dat cardiotrainingen die korter duren dan 25 minuten niet ten koste gaan van de progressie van krachtsporters, mits ze niet vaker dan drie keer per week worden uitgevoerd.

Dus misschien 3 of 5 minuten toevoegen aan die 15 minuten (18 a 20 minuten van maken) en het op 3 keer per week houden, lol :D.
 
Back
Naar boven