Fitness Seller

Cardio na krachttraining

Bezoekers in dit topic

Robo007

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
687
Waardering
22
Lengte
1m78
Hallo,

Het is misschien al eens aangehaald maar vraag me het volgende af:

Ik wil na mijn intensieve krachttraining van 45 min à 60 min nog een uur cardio doen. De cardio wil ik doen voor vetverlies en voor verbetering conditie.

Op zich lijkt me dit goed omdat de spiersuiker reeds weg is door de krachttraining en ik dus mijn vetten zal aanspreken tijdens de cardio. Maar wil geen spierverlies.

Is dit op zich dan al een goed idee?

Kan ik eventueel na de krachttraining een supplement zoals Muscle Protect van B&F gebruiken om spierafbraak tegen te gaan?

Alle info is welkom. Eigen ervaringen zeker.


(Ik vind overal wel info maar die spreekt zich vaak tegen)
 
Persoonlijk zou ik de cardio vóór de krachttraining doen. Je prestaties zijn dan wel iets lager, maar je vetverbranding ligt hoger tijdens te training.
 
Persoonlijk zou ik de cardio vóór de krachttraining doen. Je prestaties zijn dan wel iets lager, maar je vetverbranding ligt hoger tijdens te training.

Wat een onzin.
Eerst jezelf leegrijden op cardio en dan 5 setjes op 50% squatten omdat je niet meer kan, daar ga je idd ver mee komen. :rolleyes:

Cardio na training en op lage intensiteit voor vetverlies. En als je zorgt dat je genoeg eiwitten binnen hebt, ga je heus geen hopen spiermassa verliezen...

Als je hoog staat in vet% en pas begint met cutten, zou ik zelfs nog géén cardio doen.
 
Ik heb van nature uit een laag vetpercentage en zo goed als alleen aan mijn buik.

Dit wil ik een beetje wegwerken.
 
Idd, altijd erna en benen trainen en dan cardio is ook zinloos. Er zit dan echt geen kracht meer in je benen om nog goed te kunnen lopen.
Dus bv: bo-bic en dan cardio.
 
Enig idee hoe lang te lopen. Minimum 30 min max 1u?
 
Hallo,

Het is misschien al eens aangehaald maar vraag me het volgende af:

Ik wil na mijn intensieve krachttraining van 45 min à 60 min nog een uur cardio doen. De cardio wil ik doen voor vetverlies en voor verbetering conditie.

Op zich lijkt me dit goed omdat de spiersuiker reeds weg is door de krachttraining

nietes.

Ten eerste is het niet op, dat red je echt niet met 1 training
ten tweede hebben de "spiersuikers" (glycogeen) in je borst en rug in het geheel niets van doen met het bewegen van je benen, dus enkel na een been training met 24 langzame setjes met 15+ herhalingen maak je een kans.

en ik dus mijn vetten zal aanspreken tijdens de cardio. Maar wil geen spierverlies.

don't we all.

Is dit op zich dan al een goed idee?

Och, je bent toch in de gym, het scheelt je een keer op en neer fietsen op rustdagen (alhoewel je met op en neer fietsen ook weer extra vet verbrand) dus als jij even 20-30 minuten wilt uitfietsen, ga je gang. Je spieren zullen niet als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Of het veel nut zal hebben in een bulk.. Ik dank van niet. Ik zie liever voeding na een training dan nog langer wachten (al zal dat ook wel meevallen als je een fatsoenlijke pre-workout maaltijd hebt gehad.)

Kan ik eventueel na de krachttraining een supplement zoals Muscle Protect van B&F gebruiken om spierafbraak tegen te gaan?

tja, als je aminozuren gaat eten zullen die wellicht verbrand worden in plaats van vet. Da's ook weer zonde toch ?

(en inderdaad, je bent niet de eerste die met deze vraag komt).
 
Toevallig wilde ik een soortgelijke vraag stellen, dus lees nu even mee in jouw topic.


Als je hoog staat in vet% en pas begint met cutten, zou ik zelfs nog géén cardio doen.
Waarom raad je aan om dan helemaal geen cardio te doen?
 
Ik heb van nature uit een laag vetpercentage en zo goed als alleen aan mijn buik.

Dit wil ik een beetje wegwerken.

Wat is "laag"? Velen hier die denken dat ze op 12% staan, terwijl de werkelijkheid eerder 16% is.

Toevallig wilde ik een soortgelijke vraag stellen, dus lees nu even mee in jouw topic.


Waarom raad je aan om dan helemaal geen cardio te doen?

Omdat je met je voeding alleen al voldoende kunt afvallen zonder extra's. Cardio kun later invoeren van zodra je op een dood punt zit, of wanneer je niet meer lager wil/kan in kcal.

En omdat 't ontzettend saai is. :o
 
Maar cardio is wel nodig voor een verbetering in conditie toch?

Mocht je dan toch graag cardio gaan doen, dan beter ná de krachttraining? Of niet? (Hier zijn zoveel verschillende meningen over).
Ik heb ooit gedacht dat het constante afwisselen van cardio en krachttraining goed was voor vetverlies..
 
Maar cardio is wel nodig voor een verbetering in conditie toch?

Mocht je dan toch graag cardio gaan doen, dan beter ná de krachttraining? Of niet? (Hier zijn zoveel verschillende meningen over).
Ik heb ooit gedacht dat het constante afwisselen van cardio en krachttraining goed was voor vetverlies..

Ik denk alleen in termen van vetverbranding. Persoonlijk zou ik puur voor conditie gaan joggen/hardlopen op niet-KT-dagen.

Ook altijd dat gezanik over 'spierverlies'... :rolleyes: Van wat cardio op lichte intensiteit ga je geen massa spieren verliezen hoor.
 
Cardio saai?

Ik doe sprinttrainingen, up-hill, tempolopen, snelwandelen, intervaltrainingen, achteruitsprinten, achteruit joggen, joggen, wandelen. Saai? echt niet.:)
Je moet het zelf leuk maken. ;)
 
Ik zou de cardio ook doen voor verbetering van conditie. Op rustdagen doe ik al anderhalf gevechtsport (met veel interval + beentraining). Nu leek me de cardio na krachttraining evident omdat ik er dan toch al ben en ineens effe kan doordoen. Maar het is blijkbaar niet evident om zomaar eventjes wat vet te verbranden. Het juiste percentage ken ik niet. Op zich stoort het me niet maar als ik dan toch al zoveel train zou het wel leuk zijn moest het een beetje minderen.

Maar het belangrijkste is dat ik hier weer bijleer!
 
Omdat je met je voeding alleen al voldoende kunt afvallen zonder extra's. Cardio kun later invoeren van zodra je op een dood punt zit, of wanneer je niet meer lager wil/kan in kcal.

En omdat 't ontzettend saai is. :o

Er is een theorie dat wanneer je cardio doet, je OP je behoefte kan gaan zitten in plaats van eronder en dat dat op de lange termijn een positievere impact gaat hebben op je lichaamscompositie, en vermindering van totaalverlies van kracht/spiermassa.

Oftewel dat een kcal tekort creeëren door cardio je toe laat om meer voedingsstoffen tot je te nemen en zo qua voedingsstoffen niet onder je behoeftes terecht te komen.

Ik denk alleen in termen van vetverbranding. Persoonlijk zou ik puur voor conditie gaan joggen/hardlopen op niet-KT-dagen.

Ook altijd dat gezanik over 'spierverlies'... :rolleyes: Van wat cardio op lichte intensiteit ga je geen massa spieren verliezen hoor.

Negatieve aspecten stapelen zich op, over een langere periode.
Mensen hier willen concrete informatie op doen en niet alleen dat jip en janneke gepraat te horen krijgen.

Dus om het dan zo simplistisch weg te wuiven vind ik dan ook weer zo-zo.
 
Cardio saai?

Ik doe sprinttrainingen, up-hill, tempolopen, snelwandelen, intervaltrainingen, achteruitsprinten, achteruit joggen, joggen, wandelen. Saai? echt niet.:)
Je moet het zelf leuk maken. ;)

Blijft saai voor mij. Cardio vind ik echt een waste-of-time en doe ik enkel als 't echt noodzakelijk is.

Er is een theorie dat wanneer je cardio doet, je OP je behoefte kan gaan zitten in plaats van eronder en dat dat op de lange termijn een positievere impact gaat hebben op je lichaamscompositie, en vermindering van totaalverlies van kracht/spiermassa.

Oftewel dat een kcal tekort creeëren door cardio je toe laat om meer voedingsstoffen tot je te nemen en zo qua voedingsstoffen niet onder je behoeftes terecht te komen.

Ik ben 't er wel mee eens, maar zoals je al zegt: een theorie. In de praktijk gaat het er meestal wat anders aan toe, door allerlei omstandigheden (die je soms zelf niet in de hand hebt). De eerste weken ga je hiermee inderdaad al een eind komen. Na verloop van tijd dien je écht wel je aanpak te veranderen.

Negatieve aspecten stapelen zich op, over een langere periode.
Mensen hier willen concrete informatie op doen en niet alleen dat jip en janneke gepraat te horen krijgen.

Dus om het dan zo simplistisch weg te wuiven vind ik dan ook weer zo-zo.

Cutten = krachtverlies = spierverlies. Enige wat je kan doen is die laatste 2 minimaliseren. Veel meer hoef je daar niet rond te verkondigen.
 
Back
Naar boven