MuscleMeat

Cardio na krachttrainng.

Bezoekers in dit topic

Ik heb al jaren geen cardio gedaan omdat ik dacht dat dit geen benefits zou hebben voor powerlifting. Net zoals dat ik dacht dat het nutteloos is om abs te trainen, want die zou je zogenaamd als genoeg trainen met squats.

Na deze ervaring kan ik jou vertellen, doe dat dus niet! Mijn conditie is ontiegelijk slecht en mijn core is insanely weak. Sinds kort begonnen met 2x per week 30 minuten cardio op de elliptical machine. Dit doe ik op de dagen dat ik niet een workout heb. Je moet gewoon het een en ander proberen, als het voor jou prima lukt om cardio na de training te doen, waarom niet?

Als je ook nog wat mental health benefits wilt raad ik je zeer zeker aan om buiten te gaan wandelen. Ik deed dit voorheen elke avond en dat deed mij altijd heel goed. Qua cardio en conditie merkte ik hier niet super veel van. Inmiddels doe ik dit nooit meer en qua mentaal aspect merk ik dat wel, voornamelijk tijdens de quarantaine en het thuiswerken.

Voor mij persoonlijk is mij goed voelen erg belangrijk geworden de laatste tijd. Vandaar dat ik ervoor kies om gewoon cardio te doen, mobiliteitstraining en/of strekken, krachttraining en af toe wandelen. Als je gym een sauna heeft kan dat ook zeker geen kwaad om zo nu en dan te gebruiken.

edit: De link van het Artikel: https://www.strongerbyscience.com/avoiding-cardio-could-be-holding-you-back/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al jaren geen cardio gedaan omdat ik dacht dat dit geen benefits zou hebben voor powerlifting. Net zoals dat ik dacht dat het nutteloos is om abs te trainen, want die zou je zogenaamd als genoeg trainen met squats.

Na deze ervaring kan ik jou vertellen, doe dat dus niet! Mijn conditie is ontiegelijk slecht en mijn core is insanely weak. Sinds kort begonnen met 2x per week 30 minuten cardio op de elliptical machine. Dit doe ik op de dagen dat ik niet een workout heb. Je moet gewoon het een en ander proberen, als het voor jou prima lukt om cardio na de training te doen, waarom niet?
Dank je dit is zeer nuttige info mij hebben ze vaak verteld geen cardio bla bla en abs maar jij bevestigt nu dat het wel belangrijk is dus bedankt !!!
 
Dank je dit is zeer nuttige info mij hebben ze vaak verteld geen cardio bla bla en abs maar jij bevestigt nu dat het wel belangrijk is dus bedankt !!!

Ik denk dat 90% hier een vorm van cardio doet, niemand raad het af, iedereen zegt kijk goed hoe je het indeelt.
Zoals je kan lezen doet het grootste deel cardio op krachtvrije dagen, ikzelf doe in de ochtend kracht en in de avond cardio.
 
Ik doe altijd 10minuten cardio vooraf en erna. zoals stairs en/of cross trainer
Is dat niet gewoon een warming up en cooling down?

Heel verstandig hoor, daar niet van.
 
Is dat niet gewoon een warming up en cooling down?

Heel verstandig hoor, daar niet van.
Ja eigenlijk niet echt cardio maar op deze manier heb ik 6 dagen in de week een beetje cardio/warmingup/coolingdown. Met de 7de dag doe ik ook helemaal niks. :)
 
30 min after training is good , and You must controle pulse. Fat burn best beetwen 120-140 HR if You do higher you burn glicogen not fat.
 
5x PW 9.3km = 60min per dag, groei er geen mm minder om.
 
Hier:

maandag : Full body krachttraining (geen benen)
dinsdag : Hardlopen intervaltraining ( 2,5km injoggen + intervals van 400m of 1km (elke week afwisselend) + 2,5 km uitjoggen )
woensdag: Full body krachttraining (geen benen)
donderdag: Hardlopen ( ( 2,5km injoggen + 6km net onder omslagpunt + 2,5 km uitjoggen )
vrijdag: Full body krachttraining (geen benen)
zaterdag: Hardlopen : 1 uur extensief
zondag: Hardlopen : 2 uur long slow distance (traag aan lage hartslag)

In het verleden ook benen getraind met gewichten in combinatie met hardlopen, maar dat geeft bij mij al snel overbelasting.
Krachttraining op de rustdagen van mijn looptraining voelt bij mij het beste. Mijn hoofdsport is lopen en de wedstrijdjes die ik meestal doe 10km. Soms ook wel eens 5km, halve marathon, 10 Miles of heel soms een marathon).
De krachttraining is meer aanvulling hierop om ook de andere spieren dan benen wat te trainen.
 
Hier:

maandag : Full body krachttraining (geen benen)
dinsdag : Hardlopen intervaltraining ( 2,5km injoggen + intervals van 400m of 1km (elke week afwisselend) + 2,5 km uitjoggen )
woensdag: Full body krachttraining (geen benen)
donderdag: Hardlopen ( ( 2,5km injoggen + ( 2,5km injoggen + 6km net onder omslagpunt + 2,5 km uitjoggen ) + 2,5 km uitjoggen )
vrijdag: Full body krachttraining (geen benen)
zaterdag: Hardlopen : 1 uur extensief
zondag: Hardlopen : 2 uur long slow distance (traag aan lage hartslag)

In het verleden ook benen getraind met gewichten in combinatie met hardlopen, maar dat geeft bij mij al snel overbelasting.
Krachttraining op de rustdagen van mijn looptraining voelt bij mij het beste. Mijn hoofdsport is lopen en de wedstrijdjes die ik meestal doe 10km. Soms ook wel eens 5km, halve marathon, 10 Miles of heel soms een marathon).
De krachttraining is meer aanvulling hierop om ook de andere spieren dan benen wat te trainen.

Dankje, ga ik meteen doen.
Ga ik hiee ook groot en sterk mee worden of heb je daarvoor een ander schema?

Graag zie ik je reactie tegemoet,

Kameel
 
Zoiezoooo nietttttttt na krachttraining anders mis je “je anabolic window” met eten 😃
 
ik ben al lange tijd aan het cutten en moet zeggen nu voor de krachttraining cardio en erna het wel beter gaat met vetverbranding.
het is alleen wel heel vermoeiend dus je moet wel doorzetten. succes!
 
Dankje, ga ik meteen doen.
Ga ik hiee ook groot en sterk mee worden of heb je daarvoor een ander schema?

Graag zie ik je reactie tegemoet,

Kameel
Dit is vooral om cardiovasculair veel sterker te worden, meer kracht, spiermassa behouden en vet verbranden.
 
En na al deze reacties wat is nu je conclusie Lasss ?
 
Back
Naar boven