Fitness Seller

cardio nuchtere maag

Bezoekers in dit topic

Jelleggg

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2013
Berichten
784
Waardering
903
Lengte
1m71
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Omdat ik na men krachttraining weinig energie heb om nog cardio te doen, wil ik dit in de ochtend doen op een lege maag voor het werk. Is dit een goed idee of gaat dit slechter zijn voor men spierbehoud? lees veel verschillende dingen op het net.
het gaat hier over 30min cardio.
(voeding is in orde)
stats zijn:
1m70
82kg
12%

wil dit trekken naar 8%
 
Maakt niet uit. Doe je cardio wanneer jij je er goed bij voelt.
 
AnonyMass thanks man ja dan word het in de ochtend
 
Gisteren avond gaan wkoken veel te veel geeten
Vanmorgen ook op nuchtere maag gelopen 11 km alleen 25gram eiwitten gepakt met water
 
Zelf eet ik heel licht als ik voor het "echte" ontbijt ga hardlopen. Een appel of een boterham met vruchtenhagel of iets. Zo heb je toch iets in je lichaam, zet je je verbranding op gang en kun je sneller lopen (als je probeert hardlooptijden te verbeteren).
 
Zelf eet ik heel licht als ik voor het "echte" ontbijt ga hardlopen. Een appel of een boterham met vruchtenhagel of iets. Zo heb je toch iets in je lichaam, zet je je verbranding op gang en kun je sneller lopen (als je probeert hardlooptijden te verbeteren).

ben geen hardloper ben een bodybuilder bij mij is het laag intensiteit ongeveer 120_130 hartslag max
 
ben geen hardloper ben een bodybuilder bij mij is het laag intensiteit ongeveer 120_130 hartslag max

Top! Dan maakt het in principe niet uit. Zelf voel ik me prettiger tijdens het lopen met wat eten in mijn maag. Ook al is het maar iets simpels als een appel. Van steken krijg ik dan overigens geen last. Maar sommigen vinden het prettiger op een lege maag. Volgens mij maakt het niet veel uit, gewoon doen wat je chill vind :)
 
Top! Dan maakt het in principe niet uit. Zelf voel ik me prettiger tijdens het lopen met wat eten in mijn maag. Ook al is het maar iets simpels als een appel. Van steken krijg ik dan overigens geen last. Maar sommigen vinden het prettiger op een lege maag. Volgens mij maakt het niet veel uit, gewoon doen wat je chill vind :)
thanks voor het reageren, we zullen zien start ermee morgenvroeg
 
Helemaal nuchter schakelt je lichaam sneller over op vetverbranding met hartslag van ongeveer 60% max
Met spierverlies hoef je je geen zorgen te maken omdat je test 's morgens piekt
 
Helemaal nuchter schakelt je lichaam sneller over op vetverbranding met hartslag van ongeveer 60% max
Met spierverlies hoef je je geen zorgen te maken omdat je test 's morgens piekt
Ik doe in de morgen altijd de vuilnis buiten. Ook was ik af en stofzuig ik in de morgen als zijnde mijn ''cadio'' work-out :loopband:
 
Ik wil mijn krachttraining verplaatsen naar de ochtend, en op nuchtere maag dus alleen glas water. Al doe ik dit al in principe in de nachtdienst (nuchter trainen) Niet iedereen schijnt dit te kunnen, maar vanwege die hormoon pieken lijkt het me de moeite. Ook Greenstein en Sandow trainde in de ochtend, dus reden genoeg om het te proberen :P
 
Ik wil mijn krachttraining verplaatsen naar de ochtend, en op nuchtere maag dus alleen glas water. Al doe ik dit al in principe in de nachtdienst (nuchter trainen) Niet iedereen schijnt dit te kunnen, maar vanwege die hormoon pieken lijkt het me de moeite. Ook Greenstein en Sandow trainde in de ochtend, dus reden genoeg om het te proberen :P

Ik heb eens een filmpje gezien op youtube (wetenschap in cartoons uitgelegd etc) hoe je lichaam werkt overdag. Idd dat je testosteronlevels het hoogste zijn in de ochtend en het laagste vlak voordat je gaat slapen. Echter schijn je tussen 3 en 6 het sterkste te zijn (dus als je pr's wilt verbeteren, zou dit de tijd zijn). S'avonds sporten zou weer een positief effect hebben op je slaapeffectiviteit. Zo heeft trainen in ieder dagdeel wel een voordeel! ik zal het filmpje eens opzoeken, is best interessant.
 
Ik heb eens een filmpje gezien op youtube (wetenschap in cartoons uitgelegd etc) hoe je lichaam werkt overdag. Idd dat je testosteronlevels het hoogste zijn in de ochtend en het laagste vlak voordat je gaat slapen. Echter schijn je tussen 3 en 6 het sterkste te zijn (dus als je pr's wilt verbeteren, zou dit de tijd zijn). S'avonds sporten zou weer een positief effect hebben op je slaapeffectiviteit. Zo heeft trainen in ieder dagdeel wel een voordeel! ik zal het filmpje eens opzoeken, is best interessant.

ja artikel op bodybuilding.com ergens staat het ook mooi uitgelegd. zal het eens opzoeken en linken vanavond.

ik heb vanmorgen een pr verbeterd tussen 6:30 en 7. deze week is test weekje. hoef ook niet zo vroeg te beginnen. gaat best. alleen voel me iets minder flexibel ten opzichte van middag/avond dus eist een langere warming up.

ik prefereer wel laat in de ochtend. dus tusse 10 en 12 . dat kan alleen in me middagdienst helaas. maar dan ben je nog vers maar wel een paar uurtjes wakker al en minder stijf :)

ochtend routine voor ontbijt bevalt me na 2 dagen wel. weet niet of ik het volhoud. volgende week weer vroeg ..
 
Heerlijk ik train iedere morgen om 7 uur smorgens en om 9uur lekker klaar en fit voor de dag te beginnen
Doe meestal uurtje kracht en erna loopband dan eet ik ervoor 100 gram brinta
2x per week doe ik alleen lopen dan pak ik meestal alleen wat eiwitten met water
 
Back
Naar boven