AndroidHealthClinic

Cardio of krachttraining? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

healthyliving

Novice
Lid geworden
31 mrt 2013
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
81kg
Hoi! Ik heb een vraagje :)

Momenteel ben in in de race om 10 kg af te vallen. Dit hoeft voor mij niet snel te gaan, maar ik wil dit uiteraard wel zo effectief mogelijk doen. Dwz zoveel mogelijk vetverlies en zo min mogelijk spierverlies.

Nu is mijn vraag: is het beter om in dit geval aan cardio te doen of aan krachttraining? Momenteel doe ik 3x in de week aan krachttraining en geen cardio, omdat ik eigenlijk gewoon een hekel heb aan cardio haha. In het verleden heb ik wel hardgelopen, maar nu blijkt (adhv een hartslagmeter met calorieënteller) dat ik met een uurtje krachttraining meer calorieën verbrand dan met een uurtje hardlopen. Is dit dan voldoende, of zijn er bepaalde redenen waarom ik toch beter voor cardio kan kiezen als het gaat om vetverlies?

Ik zit trouwens rond de 1600 calorieën per dag, 1.76m en 79kg (wat relatief meer uit vet dan spier bestaat helaas haha, vetpercentage weet ik echter niet).

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
 
Ten eerste eet je volgens mij te weinig. 1600kcal is volgens mij evenveel als je BMR (wat je nodig zou hebben als je dagelijks absoluut geen training en beweging hebt).
Je onderhoud zal rond de 2200kcal liggen denk ik.

Als je op je krachttraining dagen 2100kcal eet en alle andere dagen 1750kcal.
Dan val je ongeveer 300gr gewicht (vet) per week af, en in mijn geval kwam ik zelfs nog (minimaal) aan in spiermassa.
Cardio kan je doen, maar is niet noodzakelijk. Als je niets afvalt kan je op je krachttraining dagen 100kcal minder eten en zien wat er dan gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Als je zo min mogelijk spierverlies wil dan lijkt me dat je KT zal moeten doen.

Je kan natuurlijk ook KT en cardio doen.
 
Onderhoud berekenen en daar max 500 kcals onder gaan zitten.
Drie of vier keer in de week KT en cardio zo lang mogelijk achter de hand houden.
 
Onzin. Al dat spierverlies gelul altijd. Dat komt pas om de hoek kijken als je echt een laag vp hebt. Als je genoeg eiwit eet en daarnaast aan krachttraining doet heb je daar 0,0 last van.

Het enige probleem is dat mensen die aan een zogenaamd crashdieet doen, is dat ze te weinig van essentiële voedingsstoffen binnenkrijgen. Daarnaast leren ze niet hoe ze na hun dieet in hun "normale leven" vervolgens een fatsoenlijk voedingspatroon aan moeten houden voor de lange termijn, omdat ze dit gewoon niet geleerd hebben. Daardoor komen al die mensen weer aan als je het genoeg tijd geeft. Ze weten nog steeds niet wat voeding inhoudt, hoe zich dat naar kcal vertaald, hoeveel kcal hun onderhoud is bij een bepaald leeftpatroon etc.

Ze hebben geen patronen verandert en kennen alleen hun "dieet" en een slecht voedingspatroon. Datgaat op termijn weer mis omdat ze in hun ogen gedisciplineerd moeten blijven. En dat hou je niet vol, de geest is sterker dan de wil uiteindelijk.

Maar dat spierverlies gemiep en metabole crash, complete onzin. Blijkt uit niks, niemand kan dit spook vinden of aantonen.
 
Onzin. Al dat spierverlies gelul altijd. Dat komt pas om de hoek kijken als je echt een laag vp hebt. Als je genoeg eiwit eet en daarnaast aan krachttraining doet heb je daar 0,0 last van.

Het enige probleem is dat mensen die aan een zogenaamd crashdieet doen, is dat ze te weinig van essentiële voedingsstoffen binnenkrijgen. Daarnaast leren ze niet hoe ze na hun dieet in hun "normale leven" vervolgens een fatsoenlijk voedingspatroon aan moeten houden voor de lange termijn, omdat ze dit gewoon niet geleerd hebben. Daardoor komen al die mensen weer aan als je het genoeg tijd geeft. Ze weten nog steeds niet wat voeding inhoudt, hoe zich dat naar kcal vertaald, hoeveel kcal hun onderhoud is bij een bepaald leeftpatroon etc.

Ze hebben geen patronen verandert en kennen alleen hun "dieet" en een slecht voedingspatroon. Datgaat op termijn weer mis omdat ze in hun ogen gedisciplineerd moeten blijven. En dat hou je niet vol, de geest is sterker dan de wil uiteindelijk.

Maar dat spierverlies gemiep en metabole crash, complete onzin. Blijkt uit niks, niemand kan dit spook vinden of aantonen.

Metabole crash,spaarstand,overlevingsmodus,stand van de maan,invloed van de thetonen.....enz....worden gewoon vaak gebruikt als excuus door mensen omdat ze niet afvallen. Als je hun diet en wat ze binnenproppen per dag bekijkt ligt meestal daar het probleem.
 
Krachttraining of cardio ? Allebei ! Korte en intensieve sessies, en diet opschonen :S
 
Back
Naar boven