MuscleMeat

Cardio On Leg Day! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jabba

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2003
Berichten
261
Waardering
0
Mja hier zit ik dus een beetje mee....

ik doe in principe elke dag na de training een korte cardio sessie, maar na het trainen van benen ben ik blij dat ik nog kan lopen.
maar ja dan schiet cardio er dus weer bij in.

ook krijg ik dan toch gauw last van mijn aanhechtingen van mijn knieen. als ik geen cardio doe heb ik daar geen last van. dus denk dat die continue belasting bij cardio toch een beetje veel is.

hoe lossen jullie dit op?
 
geen cardio op je been dag .. of ervoor doen zou ook kunnen.

of op je vrije dag cardio doen :)
 
Originally posted by Frenkpie
geen cardio op je been dag .. of ervoor doen zou ook kunnen.

of op je vrije dag cardio doen :)

Cardio ervoor zou ik niet doen. Je hebt alle energie nodig voor die zware workout.
 
Ik had er altijd last van dat ik geen goede spinningles (cardio) kon doen als ik 1 dag te voren benen had gedaan.
Het werkte beter om KT na cardio te doen.. KT is voor mij toch secundair. Maar dat kwam ook omdat het qua tijd meestal beter uit kwam om dat zo te doen..

Wat nu hopelijk ook gaat werken is om zo gewend te raken aan het zwaar belasten van benen dat ik er geen last meer van zal hebben met cardio...

Espi, die een vreselijk zere gluteus en hamstrings heeft.
 
Laatst bewerkt:
ik doe 10 min warm up. en Na legs (na training) 30 min cardio. bevalt best.
 
mijn cardio zit op mijn benendagen (3-4x per week)

60-90 minuten spinning gevolgd door krachttraining. (30+ minuten)
Voordeel is dat alles goed warm is en ik merk dat ik dan een stuk meer gewicht kan verzetten juist (zonder extreme spierpijn de dag erna)
 
Originally posted by Reinier


Cardio ervoor zou ik niet doen. Je hebt alle energie nodig voor die zware workout.

cardio waar je vet verbrand en cardio waar je op je conditie werkt is een groot verschil in intensiteit. je kan gerust vóór je benen gaat trainen een 20-30 min op de crosstrainer bewegen met lichte weerstand.

of rennen op 7 km/h. en dan houdt je nog genoeg energie over voor die zware workout.. alleen heb je je benen dan al goed opgewarmd.
 
Believe me: spinning is GEEN lichte cardio. Het is trouwens toch een mythe dat je door matig-intensief bewegen meer vet zou kwijtraken..

Ik vind het erger om cardio helemaal niet of heel slecht te kunnen wegens KT dan andersom.

Maar dat is de keuze die je zelf maakt, afh van of KT je primaire of secundaire doel is.

Espi
 
Back
Naar boven