XXL Nutrition

Cardio op hoge intensiteit

Bezoekers in dit topic

hoge intensiteit: verbranding: voornamelijk KH, beetje vet, klein beetje eiwit.
lage intensiteit: verbranding: bijna alleen vet.
Ik zou als bodybuilder toch kiezen voor de lage intensiteit, puur voor de vetverbranding.
De KH en eiwitten heb je nodig voor je spieren en krachttrainingen.
Het duurt ong. 48 uur voordat je lichaam zijn glycogeenvoorraden weer op peil heeft na een intensieve duurttraining.
 
En in die 48 uur verbrand je dus vet? Ik drink tijdens trainingen altijd een isotone sportdrank, dan gebruik ik de KH voorraden of eiwit toch niet voor verbranding maar de KH uit de sportdrank?

Lage intensiteit duurtraining vind ik te saai eigenlijk, dus ik doe evengoed liever hoge intensiteit.
 
Originally posted by maniac
hoge intensiteit: verbranding: voornamelijk KH, beetje vet, klein beetje eiwit.
lage intensiteit: verbranding: bijna alleen vet.
Ik zou als bodybuilder toch kiezen voor de lage intensiteit, puur voor de vetverbranding.
De KH en eiwitten heb je nodig voor je spieren en krachttrainingen.
Het duurt ong. 48 uur voordat je lichaam zijn glycogeenvoorraden weer op peil heeft na een intensieve duurttraining.

Als je op korte termijn kijkt heb je helemaal gelijk. Het probleem is dat je altijd het totale plaatje moet bekijken.
 
Trainen met intervallen is ook best.. :thumbup:
 
Originally posted by Bracke
Trainen met intervallen is ook best.. :thumbup:

Ik denk dat daarbij de catabole toestand ook relatief groot is. Het voordeel is echter wel dat je herstel wat sneller zal zijn. Dus uiteindelijk minder schade aan de spieren dan bij consequente hoge intensiteit.
 
Back
Naar boven