Fitness Seller

cardio op nuchtere maag,vetkiller of spierverslinder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

klempic zei:
je moet niet naar de kwantiteit kijken van de kcal maar naar de vorm waarin ze verkeren: vet, eiwit, kh

De whey shake die je neemt zal waarschijnlijk voor 95% uit alleen maar eiwitten bestaan. En die komen als laatste bron van alle energiebronnen aan de beurt( eiwit is geen energiebron maar ene bouwsteen). eerst kh en de subcompenenten daarvan als glucose, fructose e.d., daarna opgeslagen vetten (ook vetten die uit overmatige koolhydraten zijn ontstaan) en dan pas zullen eiwitten aangesproken worden. maar dit gebeurt zelden of nooit bij een westers persoon aangezien ons lichaam enkele onuitputtelijke vetreserves heeft. als je zweet naar ammoniak ruikt, dan betekent dat dat je eiwit aan het verbranden bent

een shake op een nuchtere maag is zeker aan te bevelen voor een ochtend cardio sessie, dit omdat het lichaam de eerste 2 uur na het ontwaken schreeuwt om voedingsstoffen en de opnamegevoeligheid het hoogst is. ten tweede is een shake goed om catabolisme te voorkomen die tijdens of na een energieverbruikende cardio kan ontstaan.


Helemaal mee eens. Let vooral op die ammoniaklucht, als je dat ruikt gaat er iets fout. Of je hebt een overdosis eiwit genomen.
 
nadeel van een shake voor de cardio is dat het eiwit de insuline verhoogd en insuline bemoeilijkt de vetverbranding.
 
ik doe nu ook al een aantal weken lekker joggen op nuchtere maag, het effect is geweldig. je ziet je lichaam veranderen (mits je voeding natuurlijk goed is)
 
Hebben jullie dan geen last van misselijkheid tijdens de cardio? Tenminste ik heb vandaag extra vroeg mn wekker gezet om toch ff wat te kunnen eten, daarna weer verder geslapen...en dan ga ik zo cardio-en.....maar ik voel me er op dit moment niet zo lekker bij, vreselijke honger...beetje misselijk....maar ja je moet er wat voor over hebben he... :)
 
met cardio op nuchtere maag wordt er bedoeld dat je in geen 8uur meer gegeten hebt johny83 en dat is alleen goed als je die 8uur dan ook geslapen hebt.
 
Johnny83 zei:
Hebben jullie dan geen last van misselijkheid tijdens de cardio? Tenminste ik heb vandaag extra vroeg mn wekker gezet om toch ff wat te kunnen eten, daarna weer verder geslapen...en dan ga ik zo cardio-en.....maar ik voel me er op dit moment niet zo lekker bij, vreselijke honger...beetje misselijk....maar ja je moet er wat voor over hebben he... :)

Het is wennen, maar ik heb nog geen last gehad van misselijkheid!
Ik compenseer het hongergevoel door tijdens mijn cardio veel te drinken ( water of course ) ik heb standaard een jerrycan van 2 liter bij me en die is na een uur schoon leeg!
En als ik thuis kom kan ik eten meestal eerst een shake gevolgd door vis met groente!
 
das normaal dat hij misselijk is, hij zet zijn wekker om te eten, kruipt terug zijn bed in en gaat ff later lopen. Je zal bij dat stukje na je eten dat je geslapen hebt wakker geworden zijn in de REM-slaap, en dan ben je gauw misselijk. Heb het overigens deze ochtend ook voorgehad.
 
Suicide Sid zei:
das normaal dat hij misselijk is, hij zet zijn wekker om te eten, kruipt terug zijn bed in en gaat ff later lopen. Je zal bij dat stukje na je eten dat je geslapen hebt wakker geworden zijn in de REM-slaap, en dan ben je gauw misselijk. Heb het overigens deze ochtend ook voorgehad.

Zit nu in de 12e week van mn 16 weekse cut en sinds ik cardio doe geen enkele keer last gehad van een beroerd gevoel!
 
's ochtends loop ik een half uurtje voor het ontbijt. Ik trim of jog niet, maar doe een powerwalk. Ik wandel dus op een vrij hoog tempo (6 a 7 km/u).

Moet zeggen nu ik het gewend ben het echt heerlijk is, vooral met dit geweldige weer. Zonnetje, vogeltjes die fluiten, af en toe een paperboy die 'moguh' groet. Wat een leven heb ik toch!
 
odan zei:
citaat: het lichaam heeft na een lange nacht nog maar weinig brandstof over.Daarom kiest t voor een tijdelijke noodoplossing nl. glyconeogenese De lever zet dan eiwit om in glucose en waar komen die vandaan, die worden geleend van t spierweefsel, wat ze ook wel t spierafbraak dieet noemen. :(


Dit is ook de reden dat vaak aangeraden word eerst wat fruit te eten of in ieder geval te zorgen wat fructose binnen te krijgen om het leverglycogeen aan te vullen.

Op het moment dat leverglycogeen op peil is stop de glyconeogenese.

Dus bv

07.00h opstaan
07.05 wei + fructose + koffie (vetzuurmobilisatie)
07.30 aerobische training
 
Ik wordt ook wel eens misselijk bij de ochtendcardio, maar meestal is dat een teken dat ik te intensief bezig ben geweest en het iets rustiger aan had moeten doen. (veroorzaakt overigens door een te lage bloedsuikerspiegel).
 
Zelda zei:
Helemaal mee eens. Let vooral op die ammoniaklucht, als je dat ruikt gaat er iets fout. Of je hebt een overdosis eiwit genomen.

Hoe kan dit een overdosis eiwit zijn?
 
Gouwetonny zei:
Hoe kan dit een overdosis eiwit zijn?

Mensen met 300+ gram eiwit in hun dieet hebben vaak ook last van amoniaklucht.
 
O dus dan is dat dus heel "normaal" :D
 
Back
Naar boven