MuscleMeat

cardio op nuchtere maag

Bezoekers in dit topic

b_andries

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2004
Berichten
57
Waardering
0
voor vetverbranding is cardio het beste op een lege maag , het nadeel hiervan is dat je dan heel catabool bent (cortisol levels hoog), ma als je nu voor je gaat traine niets eet maar gewoon 10-15g glutamine + 1000mg vitamine C neemt, zou dit dan genoeg zijn voor je cortisol levels sterk te laten dale ?
 
verschilt per lichaam.

Voor sommige mensen is dat inderdaad prima en die voelen zich er goed onder.
Voor mij dus niet, want ik ben meestal de eerste uren tot de middag nog altijd dood.
 
Op Ergogenics staat er nu ook een leuk stuk over (sorry) m.b.t. de inname van whey eiwitten voor de cardio. Heb hier wel vertrouwen in, ook omdat het ook kan met "langzamere" eiwitten alleen moet je dan wel erg vroeg op;)
http://www.ergogenics.org/wei.html
 
b_andries zei:
voor vetverbranding is cardio het beste op een lege maag , het nadeel hiervan is dat je dan heel catabool bent (cortisol levels hoog), ma als je nu voor je gaat traine niets eet maar gewoon 10-15g glutamine + 1000mg vitamine C neemt, zou dit dan genoeg zijn voor je cortisol levels sterk te laten dale ?
Eigenlijk denk ik niet dat het op lange termijn veel uitmaakt wanneer je vetverbranding doet.

Waar je vooral op moet letten is het tempo, want vet verbrand altijd beter bij aerobische oefeningen die lang duren.

Ik zou wel geen zware maaltijd nemen voor zo'n sessie, vooral eiwit en wat carbs. Vit C is altijd aan te raden.
 
Relatief gezien verbrand je meer met aerobe oefeningen. Weet je wat dan het allerbeste is?
Slapen!!! Dat is 100% vetverbranding.

In absolute zin ben je het beste af met intervaltraining.. de rest van de dag blijft je stofwisseling licht verhoogd en ook tijdens de intervaltraining (HIIT) verbrand je per saldo meer vet.
Alleen: dan wel net te voren snelle KH en/of wei innemen.. om de intensiteit hoog te kunnen houden en cortisol niet te veel laten stijgen danwel je spieren af te laten breken.

Zoek maar eens naar een van de 1000 draadjes over HIIT.

Espi
 
ik hoorde van me instructeur dat als je cardio op de lege maag doet voor de heledag je vertering is verstoord, zou ook wat eten van tevoren dus, whey met wat snelle Kh inderdaad.
alleen whey zou zonde zijn omdat dat sochtens word omgezet naar energy (zonde dus)

Groeten Daan breejen
 
ik denk dat het goed is om te experimenteren wat goed bij jezelf werkt. Bij mij werkt cardio op lege maag wel goed... Stel je gaat je stofwisseling enorm omhoog gooien met HIIT, dan vraag ik me af of je daardoor overdag ook meer spier verbrandt dan normaal... Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
 
Back
Naar boven