AndroidHealthClinic

Cardio op nuchtere maag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

moopie

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2004
Berichten
24
Waardering
0
Oke ik zit even met het volgende en hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven hierop. Als je in de ochtend ontwaakt moet je als eerst wat eten om je stofwisseling uit de 'slaapstand' te halen. Echter als mensen bezig zijn met cutten wordt aangeraden cardio te doen op een nuchtere maag. Is het dan niet zo dat het lichaam in 'slaapstand' blijft en eerder zal beginnen met het opbranden van spieren (eiwitten) om zo energie voor de cardio vrij te maken ipv vet?
 
moopie zei:
Oke ik zit even met het volgende en hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven hierop. Als je in de ochtend ontwaakt moet je als eerst wat eten om je stofwisseling uit de 'slaapstand' te halen. Echter als mensen bezig zijn met cutten wordt aangeraden cardio te doen op een nuchtere maag. Is het dan niet zo dat het lichaam in 'slaapstand' blijft en eerder zal beginnen met het opbranden van spieren (eiwitten) om zo energie voor de cardio vrij te maken ipv vet?

Ik raad mensen aan om in ieder geval nooit helemaal op lege maag aan de cardio te gaan
Beter iets kleins en lichtverteerbaars eten en dan de beuk erin
 
D.D. zei:
Ik raad mensen aan om in ieder geval nooit helemaal op lege maag aan de cardio te gaan
Beter iets kleins en lichtverteerbaars eten en dan de beuk erin

zoals een banaan? of een krentenbol? of andere tips?
 
"de beuk erin" is zeker niet goed als je net wakker bent... ALS je al cardio gaat doen doe het dan heel erustig aan. Als je intensief gaat trainen wordt er meer een beroep gedaan op KH en eiwit voor energie, en aangezien die niet meer in je bloed zitten worden ze ergens anders gezocht... bij rustige cardio wordt er een groter beroep gedaan op vet.

Iets eten voor de cardio verhoogt je insuline en dat bemoeilijkt de vetverbranding. Eventueel alleen wat eiwit (wei in water).

Al met al geloof ik niet dat het erg veel uit zal maken of je nu cardio nuchter doet of niet. (gaat meer om de totale energiebalans op een dag)
 
http://www.bodybuilding.com/fun/topicoftheweek34.htm

Cardio In The Morning On An Empty Stomach

First of all NO! Cardio in the morning is probably the most stupid idea I have ever heard. This isnt just my opinion but the most knowledgeable trainers and exercise experts agree that cardio in the morning on an empty stomach is not good for you body.

.....

Yes, dont get me wrong, it isnt that doing cardio in the morning is bad, but doing it on an empty stomach is bad unless you want to lose muscle instead of fat.

Is mijn standpunt ook.
 
moopie zei:
zoals een banaan? of een krentenbol? of andere tips?

dat zijn inderdaad goede voorbeelden!
 
k heb een hekel aan cardio.. :D
maar k geloof dat het verhaal van cardio op de nuchtere maag niet voor iedereen geldt. (als het al echt zo is). In een eerdere thread hiero werd zelfs geopperd (door een van de vrouwelijke dbb'ers geloof Dani) dat het zelfs beter kan werken om cardio te doen vlak voor je gaat slapen. (sommige mensen kunnen dan wel moeite hebben met in slaap komen)
Is denk ik ook een kwestie van uitproberen. Maar activiteiten ondernemen zónder iets te eten stuit mij gewoon tegen de borst. Ik leef echt niet voor mn ontbijt.
 
cardio op lege maag?
waar wil je de energie vandaan halen
 
spiertje16 zei:
cardio op lege maag?
waar wil je de energie vandaan halen
Uit vet, dat is nu net de kern van het hele verhaal.
Alleen beweren velen dat het geen (of niet alleen) vet is dat gebruikt wordt als energieleverancier maar ook eiwit.
 
Ik doe in de cut altijd sochtends cardio op een nuchtere maag, het is de beste manier, ben er erg droog op geworden.
 
Man-Mountain zei:
Ik doe in de cut altijd sochtends cardio op een nuchtere maag, het is de beste manier, ben er erg droog op geworden.

Ik dacht dat medebro zelda dit ook deed.
 
moopie zei:
Oke ik zit even met het volgende en hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven hierop. Als je in de ochtend ontwaakt moet je als eerst wat eten om je stofwisseling uit de 'slaapstand' te halen. Echter als mensen bezig zijn met cutten wordt aangeraden cardio te doen op een nuchtere maag. Is het dan niet zo dat het lichaam in 'slaapstand' blijft en eerder zal beginnen met het opbranden van spieren (eiwitten) om zo energie voor de cardio vrij te maken ipv vet?

En? Moopie? Ben je eruit?
 
Santoz zei:
Uit vet, dat is nu net de kern van het hele verhaal.

en een bak koffie wil ook wel eens helpen (of een pilletje caffeine, whatever)
 
wazzup zei:
en een bak koffie wil ook wel eens helpen (of een pilletje caffeine, whatever)

dan pilletje maar... want koffie op nuchtere maag... goddamned!
en het duurt ook errug lang voor die lage dosering caffiene eindelijk in de bloedbaan is... dan zit je alweer bijna aan je 2e maaltijd van de dag
 
eiwit + fruit(fructose) + cafeine
 
Cardio op nuchtere maag werkt uitstekend bij mij.
Ik vind het trouwens wel lekker om 's morgens met mijn ogen nog half gesloten een beetje door de stad te joggen. :D
 
Back
Naar boven